  • Data: 2006-06-12 13:10:09
    Temat: Re: Bazy danych - integralna część aplikacji?
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 11 Jun 2006 11:03:53 +0200, akala napisał(a):

    > Zamawiając program ja mówie co chcę mieć, a autor programu ma to zapisac
    > językiem informatyki.Do autora programu należy własnie ten "program" który
    > pozwala na stosowną obóbkę tych danych, których strukturę ja zamawiając
    > program okreśłiłem.To przcież zamawiajaćy powinien określic że : dane
    > powinne być sortowane w/g np.: daty ,wielkości ,koloru i wielu innych
    > parametrów ,które określi zamawiający. Jeżeli autor tego nie potrafi zrobić
    > i nie potrafi "napisać" takiego programu ,który by to robił to niech nie
    > zabiera się za robotę i niech nie naciągal ludzi. Z doświadczenia wiem ,że
> [...]

    Mylisz dwie rzeczy - wynajęcie kogoś do napisania programu i kupienie
    programu o okreslonej funkcjonalności. Ty mówisz o pierwszym i wtedy
    faktycznie mogę zrobić wszystko z wyjątkiem odmówienia autorowi jego
    osobistych praw autorskich (ale nie majątkowych). W drugim przypadku
    kupuję coś co działa i nie można zmuszać autora do zmiany
    funkcjonalności (to jak kupić lodówkę i narzekać że nie podgrzewa
    pizzy).

    Dane oczywiście są klienta - tylko co z tego? Jeżeli ja jako
    programista je zaszyfruję mocnym kluczem, to na jakiej podstawie
    mnie zmusisz do ich odszyfrowania?

    Pozdrawiam,
    Henry