  • Data: 2006-01-29 10:30:19
    Temat: Re: Banalne, ale...
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    C.R.E.E.D napisał(a):

    > Ok. to rozumiem ,ale pytałem w drugą stronę - co jeśli pracownik
    > prowadzacy własną działalnosc gosp. poda jako SWÓJ (swojej
    > działalności) telefon firmy w której pracuje. jak wyglada stan prawny?
    > WG mnie sprawę nalezy roszpatrywać w dwoch płaszczyznach - po pierwsze
    > skłamał podajac nieprawdziwe dane do folderów informacyjnyvh , a po
    > drugie uzywa nie swojego nr tel jak własnego ( ukradł nr innej firmie)
    > . Jak to wyglada pod wzgledem prawnym ( chodzi o stacjonarne telefony)

    Jeżeli chciałbyś kogoś za to wsadzić do pudła na 5 lat, to muszę Cię
    rozczarować. Całą sprawę należy rozpatrywać w kontekście głównie prawa
    pracy i prawa podatkowego.

    Jednak nawet dyscyplinarne zwolnienie nie wchodzi w grę, bo podanie
    numeru telefonu nie mieści się w kategorii ciężkiego naruszenia
    obowiązków. Co innego prowadzenie DG- tu można w zależności od
    konkretnych przypadków - coś znaleźć, albo i nie.

    O podatkach już ktoś pisał. Mi jeszcze przychodzi na myśl podtekst
    nieuczciwej konkurencji, ale też w zależności od konkretnego przypadku.

    M.

    PS. Numeru telefonu nie można ukraść. Przynajmniej na razie ;-)