  • Data: 2003-05-06 20:05:04
    Temat: Re: Aukcje internetowe a e-booki na licencji GNU
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W prawie cywilnym warunki zawartej pomiędzy stronami umowy mają zawsze
    pierwszeństwo przed unormowaniami ogólnymi. A więc przede wszystkim
    licencja, a dopiero później ustawa. Powyższa zasada sprawdza się prawie
    zawsze, bo są pewne wyjątki, ale są one opisane w ustawach wyraźnie poprzez
    wzmiankę np. "choćby strony ustaliły inaczej" lub podobną.

    Ja osobiście sprzeczności tu żadnej nie widzę. Po prostu e-book ma być na
    osobnym nośniku (pkt. 4). Można go sprzedać (pkt. 3) albo udostępnić komuś
    bezpłatnie (pkt. 5) osobno (bezpłatna premia), albo wspólnie ze sprzedawanym
    produktem (bonus). Ewentualnie zastanawiam się, czy umieszczenie tego
    e-booka na jednym nośniku z innymi publikacjami, gdy nie będzie on
    traktowany jako część tamtych publikacji, jak również nie zostanie jakoś
    włączony do nich naruszy pkt. 4 licencji i osobiście skłaniam się do
    stanowiska, że nie naruszy, ale tu już pewności nie mam i w razie
    wątpliwości proponowałbym zwrócić się do autora o wyjaśnienie.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-