  • Data: 2003-05-06 22:46:30
    Temat: Re: Aukcje internetowe a e-booki
    Od: "SolAngelica" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:b99d5f$227$2@inews.gazeta.pl...
    > Skoro są w czytelni HELION'a to pewnie są darmowe. Jest sens ich zakupu?
    Nie ja chcę je kupić. Po prostu są osoby wykorzystujące okazję naiwnych
    klientów, którzy nie wiedzą, że istnieje coś takiego jak Czytelnia Heliona i
    kupią ten produkt.

    > Z drugiej strony, to się zastanawiam, czy taka transakcja może być w ogóle
    > legalna. O ile, jeśli transakcja polega na przesłaniu Ci oryginalnego
    > nośnika z danymi, to sprawa wydaje się jasna, prawnie dopuszczalna i
    > legalna - choć oczywiście to też może być fals, ale to inna sprawa. O tyle
    > przesłanie Ci pliku via Internet moim zdaniem jest zwielokrotnieniem
    utworu,
    > albowiem jest to kopia kopii znajdującej się na dysku sprzedającego.
    Bardzo ładne wyjaśnienie.

    Ja osobiście skłaniam się do tego, że jakakolwiek odsprzedaż e-booków oprócz
    tych własnoręcznie robionych powinna być zabroniona. Szkoda, że w prawie
    polskim jest tyle nieścisłości (i nie tylko w tym temacie).

    Pozdrawiam

    SolAngelica