eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAllegro zwrot towaru › Re: Allegro zwrot towaru
  • Data: 2007-01-15 23:25:15
    Temat: Re: Allegro zwrot towaru
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 15.01.2007 Marek Radwański <l...@N...gazeta.pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał(a):
    >
    >> Nie zmienia to faktu, że
    >> ustawowo odpowiadasz z tyt. rękojmi i tyle. Tu niczego udowadniać nie
    >> trzeba.
    >>
    > tu nie, ale istnienie wady w chwili wydania musi udowonić kupujący, a nie
    > sprzedawca (art. 6 kc), to tylko konsumenyt ma dobrze (do 6 miesiecy), chyba
    > że uznać, ze sprzedawca działał jako przedsiebiorca a nabywca btył
    > konsumentem,

    W przypadku ustawy z 27 lipca mamy wyraźny warunek odpowiedzialności
    sprzedawcy za wady istniejące w momencie wydania. W przypadku rękojmi mowa
    jest ogólnie o wadzie (nieposiadaniu właściwości) więc MZ wystarczy, że
    wada wystąpi i mamy odpowiedzialność sprzedawcy i jeśli już, to sprzedawca
    chcąc się od niej uwolnić musi wykazać, że są przesłanki umozliwiające
    zastosowanie art. 559. Zresztą przecież praktycznie te same art. kc były
    stosowane do sprzedaży konsumenckiej przed 2003 i nie przypominam sobie
    aby konsument musiał wtedy cokolwiek udawadniać.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1