  • Data: 2007-01-17 22:55:39
    Temat: Re: Allegro zwrot towaru
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Przemyslaw Osmanski [Wed, 17 Jan 2007 21:06:40 +0100]:

    > Z punktu widzenia sprzedajacego czy kupujacego?

    Sprzedającego. Na szczęście osoby fizycznej. Sprzęt był
    w momencie wysłania na pewno sprawny, wcześniej działał
    kilka miesięcy u mnie i nic mu kompletnie nie było. Tam
    też miesiąc, czy nawet może więcej działał, po czym się
    nagle okazało że... przyszedł zepsuty. Żenada.

    > Z tym, ze ja robilem to w ramach dzialalnosci ze wszyskimi
    > tego konsekwencjami :)

    Bardzo staram się nie sprzedawać na aukcjach jako firma.
    Za dobrze znam Internet i za dobrze wiem, jakie osobniki
    można na aukcji trafić. I osobiście chcę mieć możliwość
    spuszczenia kanciarza na drzewo w razie potrzeby.

    > Tylko chyba to sprzedajacy musialby wykazac ze sprzet byl
    > bez wad, a nie kupujacy ze byl (w chwili zakupu oczywiscie).

    Nie za bardzo widzę metodę wykazania braku czegośtam - za to
    jest sporo sposobów wykazania że coś istnieje / ma miejsce.
    Niektóre wady jak piszesz ujawniają się dopiero po jakimś
    czasie użytkowania - ale też po jakimś czasie niewłaściwego
    użytkowania może wystąpić usterka wadą fabryczną nie będąca.

    Dla mnie jednak logiczniejsze jest wykazanie przez klienta
    że uszkodzenie to efekt wady fabrycznej. Nie mówię, że zaraz
    bezsporne koniecznie, ale choćby uprawdopodobnienie byłoby
    tu na miejscu...

    > Ale dobra wola musi byc obustronna....

    Czasami ciężko, jak ci pajac wyskakuje od razu z żądaniami
    i wrzeszczy że na policję poleci ;-) Nerwy mogą puścić i się
    zwyczajnie słuchawkę odpada, zanim się odpowie w sposób
    podpadający pod kilka różnych paragrafów...
    Rzecz jasna w obie strony to działa - wrzeszczeć może też
    sprzedający, czemu nie. Chodzi mi generalnie o sytuacje,
    które porozumienie uniemożliwiają.

    Kira

    --
    /(o\ ~ ~ GG: 574988 ~ ~ http://cyber-girl.net ~ ~
    \o)/ * Last Minute! * Wyspa Piratów * AlleCeneo *