  • Data: 2006-11-25 10:42:02
    Temat: Re: Alimenty (pytanie)
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl> napisał w wiadomości
    news:ek8535$phg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Normalnie, zasądzają alimenty na żonę Twoją i pewnie na dzieci, Jak będzie
    > miała cwanego adwokata, to
    > będziesz żałował tego do końca życia. Sądy są pro-kobiece w tym zakresie.
    > Na poczet zabezpieczenia
    > alimentacyjnego np. cwany adwokat wywalczy Twoje mieszkanie. itp.

    Straszysz kolege...
    A o wywalczeniu jego mieszkania to juz bajki opowiadasz!

    Obowiazek alimentacyjny istnieje bez wgledu na to czy jestescie formalnie
    malzenstwem czy nie. Skoro dajesz na utrzymanie dziecka co miesiac okreslona
    sume to moze prosciej byloby spisac z zona ugode - bez ciagania sie po
    sadach?

    Co do podkreslania faktu, ze mieszkanie jest "twoje" to dosc sliski temat -
    szczegolnie, ze formalnie caly czas jestescie malzenstwem. Szczegolnie w
    sadzie nie radzilbym podnosic zbyt mocno tego argumentu, bo moze to
    przyniesc odwrotny skutek.
    Mozesz jednak domagac sie od zony partycypowania w kosztach utrzymania tego
    mieszkania - przedstawiajac żonie prostą alternatywe - zyjemy jak
    dotychczas, albo zaczynamy się ciągać po sądach i walczyć o swoje finanse.

    Oczywiście wobec takiej postawy żony przy każdej "daninie" na rzecz żony lub
    dziecka pozostawia Pan sobie fakture/paragon lub dowód przelewu bankowego.
    Na słowo nie warto tego załatwiać, bo w wielu wypadach okazuje sie później,
    że "mąż to taki niedobry, że od 10 lat nic mi i dziecku nie dał..."
    ------
    Forum Prawników - www.advokat.com.pl