  • 71. Data: 2023-03-11 23:40:51
    Temat: Re: Postępowanie w sprawie śmierci
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To że Ty nie ogarniasz wielu rzeczy, to nie oznacza, ze masz samych
    > idiotów wokół siebie. Samym obrażaniem wiele nie ugrasz.

    NIe obrażaj się, ale naprawdę tego się nie spodziewałem po policjantach.
    Po prostu. A teraz spróbij nam wytłumaczyć co policzyłeś:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 72. Data: 2023-03-13 13:07:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 11 Mar 2023 23:40:51 +0100, Shrek napisał(a):

    > A teraz spróbij nam wytłumaczyć co policzyłeś

    On na tej swojej strzelnicy taktycznej notorycznie bywa w próżni, więc
    można spodziewać się wszystkiego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 73. Data: 2023-03-13 14:16:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Mar 2023 22:35:51 +0100, Shrek wrote:

    > Tak - ponieważ najwyraźniej dalej nie wiesz kto to kulson, to
    > przedstawie ci jednego - proszę państwa - oto kulson!
    >
    > https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/dd/ec/5a0ac648
    ae824_o_full.jpg

    A dlaczego bez imiennika?
    Robercie - co tam przepisy mówią o immiennikach?

    P.S. Kulsony po niemiecku:

    https://www.youtube.com/watch?v=bmX8UM47Z24
    https://www.youtube.com/watch?v=nMcpaWTlGdA
    https://www.youtube.com/watch?v=KUOir-SAKDs

    A kulsony po angielsku ... stały sie tak groźne, ze aż trzeba było
    publiczną komisję powoływać.

    J.

  • 74. Data: 2023-03-13 14:24:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Mar 2023 14:29:22 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Uważa, że nie tylko nie jest to oczywiste, ale i niezbyt miarodajne.
    > Gdybyśmy oceniali jeszcze poszczególne zespoły, ale my oceniamy karetki,
    > a tam zespoły zmieniają się co 12 godzin.

    Nie robią jakiegos raportu zuzytych leków?
    Na jakiejs podstawie chyba uzupełniają leki ...

    > W tej sytuacji dysproporcji
    > zużycia określonego leku byłbym skłonny raczej dopatrywać się w
    > zadaniach realizowanych przez daną karetkę lub jej wyposażeniu, niż w
    > jakiś działaniach określonych ratowników.

    > Często realizując czynności w jakiś nieznanych sobie obszarach, jeśli w
    > ogóle istnieją jakieś dane retencyjne, to liczę macierz korelacji i
    > analizuję, z czego pewne zależności wynikają. Ale ostatecznie to dowodem
    > niczego nie jest.

    A na podstawe wszczęcia śledztwa sie nadaje ?

    J.

  • 75. Data: 2023-03-13 17:00:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 14:24, J.F pisze:
    > Nie robią jakiegos raportu zuzytych leków?
    > Na jakiejs podstawie chyba uzupełniają leki ...

    Załoga wypełnia coś w rodzaju https://tiny.pl/w2bb5. Na tej podstawie
    wystawiane jest coś w rodzaju recepty. Nie pamiętam jak się ten dokument
    nazywa, ale on zastępuje receptę i na tej podstawie można leki wydać
    placówce z hurtowni.

    > A na podstawe wszczęcia śledztwa sie nadaje ?

    Normuje to art. 303 kpk. "Jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie
    popełnienia przestępstwa, wydaje się z urzędu lub na skutek
    zawiadomienia o przestępstwie postanowienie o wszczęciu śledztwa, w
    którym określa się czyn będący przedmiotem postępowania oraz jego
    kwalifikację prawną." Trzeba by rozważyć dany konkretny przypadek. Na
    pewno ogólnie i co do zasady jakaś macierz korelacji nie może stanowić
    sama w sobie podstawy wszczęcia.

    Czy analiza wykazująca anomalia w zużyciu leków, to już nie będę się
    upierał, choć w mojej ocenie nie. Ale takie analizy mogą ukierunkować
    działania nieprocesowe ułatwiając znalezienie dowodów. Natomiast zwróć
    uwagę, że wydając postanowienie trzeba wskazać czyn. Nadmierne zużycie
    przez jakąś załogę jakiegoś rodzaju leków, to może świadczyć przykładowo
    o kradzieży tych środków, zabójstwie, albo i po prostu innego podejścia
    do tematu. Ratownictwo nadal jednak pozostaje trochę sztuką. Nie mam
    szczegółowych algorytmów, i jeden ratownik może częściej intubować, a
    drugi rzadziej - trudno będzie jednoznacznie stwierdzić, który ma rację.

    --
    Robert Tomasik

  • 76. Data: 2023-03-13 17:32:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 17:00:08 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > kwalifikację prawną." Trzeba by rozważyć dany konkretny przypadek. Na
    > pewno ogólnie i co do zasady jakaś macierz korelacji nie może stanowić

    Dlaczego nie?

    > Czy analiza wykazująca anomalia w zużyciu leków, to już nie będę się
    > upierał, choć w mojej ocenie nie.

    Ktos tu kradnie ... leki. Byc może.

    A analiza smiertelnosci?

    > Ale takie analizy mogą ukierunkować
    > działania nieprocesowe ułatwiając znalezienie dowodów. Natomiast zwróć
    > uwagę, że wydając postanowienie trzeba wskazać czyn. Nadmierne zużycie

    Przeciez dowolny, później sie zmieni :-)

    > przez jakąś załogę jakiegoś rodzaju leków, to może świadczyć przykładowo
    > o kradzieży tych środków,

    O widzisz ...

    > zabójstwie, albo i po prostu innego podejścia
    > do tematu.

    A to sie wyjasni w czasie sledztwa.

    Tylko jak przesłuchac - jako świadków, czy podejrzanych? :-)

  • 77. Data: 2023-03-13 19:42:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zawiadomienia o przestępstwie postanowienie o wszczęciu śledztwa, w
    > którym określa się czyn będący przedmiotem postępowania oraz jego

    Tak bez stawiana zarzutów? Jak to?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 78. Data: 2023-03-13 19:47:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 14:16, J.F pisze:

    ae824_o_full.jpg

    > A dlaczego bez imiennika?

    Bo zomo nie ma obowiązku - poważnie - zwarte oddziały pałują bez a potem
    się umarza pobicie przez policjantów z powodu niewykrycia sprawców -
    nagrało się że cały odział pałował, ale nie wiadomo które konkretnie
    kulsony:P

    > Robercie - co tam przepisy mówią o immiennikach?

    Robert już tłumaczył - imiennik to jego zdaniem taka sama część
    umundurowania jak kurtka - można ale nie trzeba nosić:P. BTW -
    rozporządzenie nie precyzuje że dane na imienniku muszą być prawdziwe:P

    BTW - nie wiem jak teraz ale w warszawie większość kilka lat temu po
    prostu nie nosiła - i nie mówie o demonstracjach i oddziałach zwartych a
    o zwykłych krawężnikach. Widać przełożeniu to akceptowali w zamian za
    pilnowanie schodów i skrzynki pocztowej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2023-03-13 22:54:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 17:32, J.F pisze:

    > Dlaczego nie?

    Takie analizy bywają podstawą wszczęcia czynności operacyjnych, ale nie
    procesowych.

    > Ktos tu kradnie ... leki. Byc może.

    A być może sam zażywa, albo daje psu. Albo zgubił i wyprowadza niedobór.
    Albo ...

    > A analiza smiertelnosci?

    To nadal nie powód do procesu. Czy do czynności operacyjnych? Ale tam,
    wszyscy kombinowali, jeśli wierzyć materiałom prasowym, więc mogło się
    okazać, że nikt szczególnie się nie wyróżniał.

    > Przeciez dowolny, później sie zmieni :-)

    Czyli to już zrozumiałeś. Mam pierwszy mały sukcesik dydaktyczny :-)
    Natomiast rzuć jeszcze okiem na art. 17 kpk. Nawet jakbyś w tę stronę
    poszedł, to umorzyć trzeba. Chyba, ze w kierunku oszustwa prowadzić, że
    pogotowie niepotrzebnie kupuje te leki.

    > O widzisz ...

    Ja przecież nigdy nie twierdziłem, że jakieś dysproporcje nie są
    niepokojące. Ale to się robi tak, że badasz dysproporcje, jak masz
    wysoki stopień korelacji i nagle jakąś anomalię. Po to organy ścigania
    mają właśnie instytucje czynności operacyjnych.

    > A to sie wyjasni w czasie sledztwa.
    > Tylko jak przesłuchac - jako świadków, czy podejrzanych? :-)

    Może uda mi się jeszcze odnieść jakieś sukcesy dydaktyczne :-) Spróbuj
    ogarnąć, że podejrzanego się nie przesłuchuje. On składa wyjaśnienia. I
    tu nie chodzi o różnicę słownikową, ale przede wszystkim charakter tej
    czynności. Przedstawiasz komuś zarzut i on może albo odmówić składania
    wyjaśnień, albo przedstawić swoje argumenty. Czasem przemawiające za
    tym, że to nie jest przestępstwo. Czasem, że to nie on jest sprawcą. Ale
    te jego wyjaśnienia nie są dowodem w sprawie. Podejrzany ma prawo
    kłamać. Natomiast, jeśli wyjaśnienia są racjonalne, to należy je zbadać,
    bo jak podejrzany jako oskarżony podniesie to w sądzie, to sąd nie
    będzie tego weryfikował, tyko uniewinni oskarżonego. Zresztą czasem jest
    to taktyka podejrzanych.

    W wypadku załogi pogotowia, by postawić zarzut zabójstwa pasuje mieć
    opinię, albo przynajmniej stanowisko jakiegoś autorytetu, że nie tylko
    podanie leku spowodowało zgon, ale również, że było oto niezgodne ze
    sztuką ratowniczą oraz że ratownik podając dany lek wiedział o tym i
    działał z zamiarem spowodowania śmierci. Wystarczy, że któregoś elementu
    nie ma i takiego zarzutu nie powinno się postawić. W wypadku łódzkiego
    pogotowia "gwoździem do trumny" było przekazywanie środków na związku
    przez zakłady pogrzebowe. Bez tego udowodnienie, że celem działania
    ratownika było zabicie pacjenta wydaje mi się krańcowo trudne.

    --
    Robert Tomasik

  • 80. Data: 2023-03-13 23:01:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 19:47, Shrek pisze:
> [...]
    > o zwykłych krawężnikach. Widać przełożeniu to akceptowali w zamian za
    > pilnowanie schodów i skrzynki pocztowej.

    Zobacz, od kiedy są obowiązkowe. To powinno wyjaśnić Twoje wątpliwości.
    --
    Robert Tomasik