  • 81. Data: 2023-03-14 06:25:59
    Temat: Re: Postępowanie w sprawie śmierci
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Takie analizy bywają podstawą wszczęcia czynności operacyjnych, ale nie
    > procesowych.

    Jakoch znów czynności operacyjnych - przecież bez zarzutów nic nie można
    robić:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 82. Data: 2023-03-14 06:29:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zobacz, od kiedy są obowiązkowe. To powinno wyjaśnić Twoje wątpliwości.

    Raczej nie, bo wtedy jak dyskutowaliśmy napewno były obwiązkowe (własnie
    wtedy podnosiłeś, że co prawda są opisane jako element umundurowania a
    ty robiłeś fikołek z kurtką). Podawałem wtedy też pismo komendy głównej
    w tej sprawie. Po prostu kulsony ich przełożeni mieli na to wyjebane,
    bo się wstydzili swojej służby. Teraz to wogóle kulsonów na ulicach nie
    ma, bo się pandemia skończyła:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 83. Data: 2023-03-14 10:56:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.03.2023 o 06:29, Shrek pisze:
> [...]
    > w tej sprawie. Po prostu kulsony  ich przełożeni mieli na to wyjebane,
    > bo się wstydzili swojej służby. Teraz to wogóle kulsonów na ulicach nie

    Może policjanci wrócą po prostu. Są jakieś przepisy mundurowe dla tych
    Twoich mitycznych postaci?
    --
    Robert Tomasik

  • 84. Data: 2023-03-14 10:57:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.03.2023 o 06:25, Shrek pisze:
    > Jakoch znów czynności operacyjnych - przecież bez zarzutów nic nie można
    > robić:P

    Ależ oczywiście. Przed pozamiataniem podwórka stawiamy zarzut
    przechodniowi, ze porzucił papierki, a w razie braku przechodniów
    meteorologom, że nie przewidzieli wiatru i listki spadły.

    --
    Robert Tomasik

  • 85. Data: 2023-03-14 11:04:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Mar 2023 10:57:53 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ależ oczywiście. Przed pozamiataniem podwórka stawiamy zarzut
    > przechodniowi, ze porzucił papierki, a w razie braku przechodniów
    > meteorologom, że nie przewidzieli wiatru i listki spadły.

    Ale dobrze pyta - co to za czynnosci operacyjne na jakies podstawie
    prawnej, i czemu nie mozna ich zastosowac do smierci z nieokreslonego
    powodu?

    No ale co - podsłuch w karetce załozycie?
    Bo kiedys chyba trzeba bedzie poprosic załogę o wyjasnienie,
    tylko w jakim trybie ...

    J.

  • 86. Data: 2023-03-14 13:03:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 19:47:04 +0100, Shrek wrote:

    > Bo zomo nie ma obowiązku - poważnie - zwarte oddziały pałują bez a potem
    > się umarza pobicie przez policjantów z powodu niewykrycia sprawców -
    > nagrało się że cały odział pałował, ale nie wiadomo które konkretnie
    > kulsony:P

    Ale to nie zomo ... chyba nie.

> [...]
    > o zwykłych krawężnikach. Widać przełożeniu to akceptowali w zamian za
    > pilnowanie schodów i skrzynki pocztowej.

    A tu widzisz - jeden ma, drugi nie ma ...

    J.

  • 87. Data: 2023-03-14 13:05:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Mar 2023 10:56:40 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Może policjanci wrócą po prostu. Są jakieś przepisy mundurowe dla tych
    > Twoich mitycznych postaci?

    A dla policjantow jakie są? Obecnie.

    Ale na zdjeciu jest policjant kulson.
    To jakie przepisy go obowiązują :-)

    J.

  • 88. Data: 2023-03-14 15:42:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 22:54:12 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Takie analizy bywają podstawą wszczęcia czynności operacyjnych, ale nie
    > procesowych.

    No ale te analizy to na jakiej podstawie prawnej wykonane ?

    > A być może sam zażywa, albo daje psu. Albo zgubił i wyprowadza niedobór.
    > Albo ...

    IMO - podpada pod "kradnie".
    Ewentualnie z tym zgubił - zgubił to nie ukradł, ale jak teraz
    rozpisuje niedobór, to czy nie okrada pogotowia i w dodatku oszukuje?
    :-)

    > To nadal nie powód do procesu. Czy do czynności operacyjnych? Ale tam,
    > wszyscy kombinowali, jeśli wierzyć materiałom prasowym, więc mogło się
    > okazać, że nikt szczególnie się nie wyróżniał.

    Pavulon do usmiercania mial byc stosowany przez jednego czy dwóch
    sanitariuszy,

    > Czyli to już zrozumiałeś. Mam pierwszy mały sukcesik dydaktyczny :-)

    Jeszcze wam kiedys RPO napisze, ze tak nie wolno.

    Bo wyobraź sobie:
    -kto prowadził pojazd nr rej XXX w dniu NNN o godz YYY ?
    -nie wiem.
    -a co pan wtedy robił?
    -byłem w barze ZZZ. Piłem, bez samochodu.
    -ktos to moze potwierdzic?
    -Z kolegami piłem.
    -a to sie swietne składa, bo szukamy sprawcy gwałtu w barze ZZZ ...

    Naruszyłes prawa podejrzanego, czy nie?

    > Natomiast rzuć jeszcze okiem na art. 17 kpk. Nawet jakbyś w tę stronę
    > poszedł, to umorzyć trzeba.

    No to się umorzy - w czym problem?

    > Chyba, ze w kierunku oszustwa prowadzić, że
    > pogotowie niepotrzebnie kupuje te leki.

    To chyba nie oszustwa, tylko "narażenia na straty" lub
    niegospodarnosci.
    Ale dlaczego niepotrzebnie, skoro lek jest z/uzywany?

    > Może uda mi się jeszcze odnieść jakieś sukcesy dydaktyczne :-) Spróbuj
    > ogarnąć, że podejrzanego się nie przesłuchuje. On składa wyjaśnienia. I
    > tu nie chodzi o różnicę słownikową, ale przede wszystkim charakter tej
    > czynności. Przedstawiasz komuś zarzut i on może albo odmówić składania
    > wyjaśnień, albo przedstawić swoje argumenty. Czasem przemawiające za
    > tym, że to nie jest przestępstwo. Czasem, że to nie on jest sprawcą.
    > Ale te jego wyjaśnienia nie są dowodem w sprawie.

    Hm, ja tam czasem słyszę, ze sąd odczytuje złożone w sledztwie
    wyjasnienia. I mają moc obciążającą.

    A wy milicjanci macie jakies wybiórcze podejscie do przepisów.

    Art. 71. § 1. Za podejrzanego uważa się osobę, co do której wydano
    postanowienie o przedstawieniu zarzutów albo której bez wydania
    takiego postanowienia postawiono zarzut w związku z przystąpieniem do
    przesłuchania w charakterze podejrzanego.

    Art. 75. § 1. Oskarżony jest obowiązany [...]
    O powyższych obowiązkach należy oskarżonego uprzedzić przy pierwszym
    przesłuchaniu.

    Art. 300. § 1. Przed pierwszym przesłuchaniem należy pouczyć
    podejrzanego o jego uprawnieniach: [...]

    Nie wypadek drogowy a kolizja, itp.

    Ja rozumiem, ze to taki policyjny żargon, ktory wam życie ułatwia,
    ale jak sie prostuje, to wypadałoby chyba znać zapisy ustawy?

> [...]
    > opinię, albo przynajmniej stanowisko jakiegoś autorytetu, że nie tylko
    > podanie leku spowodowało zgon, ale również, że było oto niezgodne ze
    > sztuką ratowniczą oraz że ratownik podając dany lek wiedział o tym i
    > działał z zamiarem spowodowania śmierci. Wystarczy, że któregoś elementu
    > nie ma i takiego zarzutu nie powinno się postawić. W wypadku łódzkiego
    > pogotowia "gwoździem do trumny" było przekazywanie środków na związku
    > przez zakłady pogrzebowe. Bez tego udowodnienie, że celem działania
    > ratownika było zabicie pacjenta wydaje mi się krańcowo trudne.

    Jest to jakis argument, a wrecz wymóg, ale mieli płacone od kazdego
    trupa, o ktorym tylko powiadomili. I to był proceder szeroki.
    "wszycy brali". A nikt inny nie zabijał, tylko korzystał z okazji.

    Wiec argument traci na sile, choc oczywiscie wydaje sie niezbedny,
    bo inaczej to błąd w sztuce, albo nawet i to bedzie trudne do
    udowodnienia.

    J.

  • 89. Data: 2023-03-14 16:31:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.03.2023 o 11:04, J.F pisze:

> [...]
    > powodu?
    > No ale co - podsłuch w karetce załozycie?
    > Bo kiedys chyba trzeba bedzie poprosic załogę o wyjasnienie,

    Rzuć sobie okiem do Ustawy o Policji. To jawny dokument i możesz się z
    nm zapoznać. Szczegóły są niejawne.

    --
    Robert Tomasik

  • 90. Data: 2023-03-14 16:32:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.03.2023 o 13:05, J.F pisze:
    > Ale na zdjeciu jest policjant kulson.
    > To jakie przepisy go obowiązują ?
    To policjant, czy kulson? Kulsony też mają Policję?
    --
    Robert Tomasik