  • Data: 2006-09-18 23:35:41
    Temat: OC - ?
    Od: s...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Dzisiaj wznowilem osobiscie w siedzibie PZU umowe na OC auta osobowego.
    Poprzednia umowa skonczyla mi sie 19.08.2006 i jak wiemy od dluzszego
    czasu mamy takie prawo w kraju ze automatycznie ubezpieczalnia umowe
    przedluza jesli nie nastapi pisemna rezygnacja przed jej uplywem,
    makysmalnie na jeden dzien przed jej uplywem (tu nasowa sie pytanie
    keidy moge to zrobic najwczesniej zeby pozniej nie czekac na ostatnia
    minute)?
    Autem przez ostatni miesiac sie nigdzie nie ruszalem ale czasowego
    wyrejestrowania nie ma a nie mialem inne koszta na glowie. Oplacilem
    skladke (opcja rozlozenia na 2 polroczne raty), doliczone mi zostaly
    odsetki (pare zlotych doslownie az sam sie zdziwilem ze tak malo bo w
    sumie miesaiac w opoznieniu to nie tak malo) no i auto ubezpieczone
    tylko zastanawiam sie teraz czy moge bezstresowo jezdzic przynajmniej w
    najblizszych dniach, innymi slowy czy oby nie ma jakiegos terminu
    przejsiciowego od kiedy ubezpieczenie jest wazne (na umowie okres
    ubezpieczenia od dnia to data sierpniowa ale data wystawienia
    dzisiejesza). Dzisiaj a w zasadzie juz wczoraj :) nie jezdzilem autem
    ale od jutra mam taki zamiar ale wole sie upewnic. Po przeczytaniu tego
    watku
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_fr
    m/thread/96d3e0e0763f994a/f2543e6cf083d8d1?lnk=st&q=
    po+jakim+czasie+oc+jest+wa%C5%BCne&rnum=2&hl=pl#f254
    3e6cf083d8d1
    troszke sie zestresowalem :) - szczegolnie tym terminem ksiegowania
    pieniedzy.
    Nasowa mi sie jeszcze pytanie czy w razie kontroli (kiedykolwiek) przez
    policje nie bedzie sie do czego przyczepic z uwagi na prawny nakaz
    ciaglego ubezpieczenia OC...
    Na marginesie to te automatyczne przedluzanie umowy jest bezsensowane
    bo przeciez jesli nie zaplce skladki za z nowa umowa czy raty to i tak
    w razie teoretycznej kolizji ubezpieczalnia umyje rece (pomijajac
    oczywiste kosekwencje prawne) i znajac zycie wypnie sie na
    poszkodowanego ktory swoich praw wtedy zmuszony jest dochodzic
    prywatnie ode mnie najprawdopodobniej w sadzie...