  • 191. Data: 2022-08-04 02:40:44
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-03, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Raczej jak go piedolnie samochodem, a biegły powie że co prawda sekcja
    > ujawniła rozległe obrażenia wielonarzadowe charakterystyczne dla
    > wypadków samochodowych niemniej nie da się w 100% wykluczyć że zmarły
    > nie "zwioł i umarł" z przyczyn naturalnych na 0,1 sek przed uderzeniem.
    > W związku z czym nie da się powązać pierdolnięcia samochodem i zgonu.
    > Umorzonko.

    A biegły stwierdził rozległe obrażenia wielonarzadowe charakterystyczne
    dla rażenia taserem?

    --
    Marcin

  • 192. Data: 2022-08-04 06:29:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A biegły stwierdził rozległe obrażenia wielonarzadowe charakterystyczne
    > dla rażenia taserem?

    To inaczej - jak kogoś prąd porazi u umrze, to umarł bo go prąd poraził,
    czy "wzioł i umar"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 193. Data: 2022-08-04 06:31:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No więc spodziewam się, że gdyby to Stachowiak pokatował tych
    > policjantów taserem, a któryś wzioł i umar to wyrok byłby podobny,
    > przynajmniej w zakresie spowodowania śmierci.

    Poewiedzmy że nie podzielam twojej wiary:P

    > Nie tyle typowym, co ze się zdarza.

    No więc się zdarzyło.

    > Taser to nie nóż.

    Tak samo. Użycie noża do krojenia chleba nie powoduje zgonu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 194. Data: 2022-08-04 07:44:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To inaczej - jak kogoś prąd porazi u umrze, to umarł bo go prąd poraził,
    > czy "wzioł i umar"?

    To zależy czy umarł z powodu porażenia prądem. Mnie już trochę raził i
    nadal jakby zyje.

    --
    Marcin

  • 195. Data: 2022-08-04 17:53:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To zależy czy umarł z powodu porażenia prądem.

    No własnie nie wiadomo. Co prawda na kamerze nagrało się że grzebał przy
    rozdzielnicy dostał drgawek i potem przestał się ruszać, ale cholera wie
    - może po prostu "wzioł i umar" ot tak po prostu? Nie da się na 100%
    ustalić. Nici z odszkodowania, wypadku przy pracy nie było. Sprawa
    umorzona, następny proszę.

    > Mnie już trochę raził i
    > nadal jakby zyje.

    Mnie też. I szlifa na moto zaliczyłem i dawkę powszechnie przyjętą za
    śmirteną alko przekroczyłem i pewnie wiele innych rzeczy. Problem w tym,
    że stachowiak w kiblu przestał żyć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 196. Data: 2022-08-05 05:04:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > - może po prostu "wzioł i umar" ot tak po prostu? Nie da się na 100%
    > ustalić. Nici z odszkodowania, wypadku przy pracy nie było. Sprawa

    Nie grzebał przy rozdzielnicy. Dajesz przykłady, gdzie z dużym
    prawdopodobieństwem można połączyć skutek z przyczyną. W przypadku
    tasera niekoniecznie.

    > Mnie też. I szlifa na moto zaliczyłem i dawkę powszechnie przyjętą za
    > śmirteną alko przekroczyłem i pewnie wiele innych rzeczy. Problem w tym,
    > że stachowiak w kiblu przestał żyć.

    Problem jest taki, że są tu aż dwa problemy: 1) nie dało się pewnie
    bezspornie ustalić czy uprawdopodobnić związku. 2) nawet jakby się dało,
    taser nie jest urządzeniem do zabijania, więc o ile bezporne jest, że
    znęcali się nad nim z użyciem tasera, to już niekoniecznie, że powinni
    się spodziewać, że im z tego powodu zejdzie.

    --
    Marcin

  • 197. Data: 2022-08-05 06:47:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie grzebał przy rozdzielnicy. Dajesz przykłady, gdzie z dużym
    > prawdopodobieństwem można połączyć skutek z przyczyną. W przypadku
    > tasera niekoniecznie.

    No właśnie jest dokładnie tak samo - jednego poraził prąd i poniósł z
    tego powodu śmierć, drugiego porażono prądem i poniósł śmierć.
    Teoretycznie i w jednym i w drugim przypadku nie da się wykluczyć że
    "wzioł i umar" tylko w pierwszym jakoś nikomu to do głowy nie przychodzi.

    > Problem jest taki, że są tu aż dwa problemy: 1) nie dało się pewnie
    > bezspornie ustalić czy uprawdopodobnić związku.

    Na tej zasadzie to nigdy się nie da. Ale przypomnijmy że ta sama
    prokuertura (w sensie instytucji) nie miała problemu, żeby postawić
    zarzuty nieumyślnego spowodowania śmierci matce, co na 5 minut zostawiła
    dziecko.

> [...]
    > znęcali się nad nim z użyciem tasera, to już niekoniecznie, że powinni
    > się spodziewać, że im z tego powodu zejdzie.

    To oddzielna sprawa - na potrzeby dyskusji przyjmijmy że zachodzi tu
    nieumyślne spowodowanie śmierci a nie zabójstwo z zamiarem ewentualnym.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 198. Data: 2022-08-07 03:09:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Teoretycznie i w jednym i w drugim przypadku nie da się wykluczyć że
    > "wzioł i umar" tylko w pierwszym jakoś nikomu to do głowy nie przychodzi.

    Bo naturalnym skutkiem nieumiętnego grzebania w rozdzilnicy może być
    zgon, co nie jest naturalnym skutkiem użycia tasera.

    > Na tej zasadzie to nigdy się nie da. Ale przypomnijmy że ta sama

    Da się jak najbardziej, ale nie wszędzie. To tak nie działa, że wszędzie
    tam gdzie występuje prund od razu można przypisać prund jako powód
    zgonu.

    > prokuertura (w sensie instytucji) nie miała problemu, żeby postawić
    > zarzuty nieumyślnego spowodowania śmierci matce, co na 5 minut zostawiła
    > dziecko.

    A co ja Ci poradzę, na działania prokuratury?

    > 2) nawet jakby się dało,
    >
    > To oddzielna sprawa - na potrzeby dyskusji przyjmijmy że zachodzi tu
    > nieumyślne spowodowanie śmierci a nie zabójstwo z zamiarem ewentualnym.

    I z tym też jest klopot bo wielokrotne rażenie taserem nie powinno
    powodować śmierci.

    --
    Marcin

  • 199. Data: 2022-08-07 23:22:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo naturalnym skutkiem nieumiętnego grzebania w rozdzilnicy może być
    > zgon, co nie jest naturalnym skutkiem użycia tasera.

    Ale my nie rozmawiamy o tym czy naturalnym skutkiem grzebania w
    rozdzielnicy jest zgon czy nie, tylko jak była przyczyna zgonu. Jeśli
    koleś miał uprawnienia, to co - przyczyna zgonu się zmienia? Zmarł w
    wyniku porażenia prądem i tyle. Zresztą jak sam zauważyłeś, ciebie też
    prąd strzelił i żyjesz:P

    > Da się jak najbardziej, ale nie wszędzie.

    Akurat jak kulsony są zamieszane, to dziwnym trafem się nie udaje:(

    > To tak nie działa, że wszędzie
    > tam gdzie występuje prund od razu można przypisać prund jako powód
    > zgonu.

    Sądzę, że jednak jak kogoś prąd poraził, to jednak się daje. Oczywiście
    możan twierdzić, że nie da się wykluczyć, że wznioł i umar, ale zwykle
    się jakoś tego nie robi. Jak kogoś poraził prąd i nie żyje, to zwykle
    przyczyną jest porażenie prądem (pomijając przypadki gdzie pojawia się
    inna oczywista przyczyna - na przykład spadł ze słupa i złamał kark).

    > A co ja Ci poradzę, na działania prokuratury?

    Nic nie poradzisz - jest stronnicza i tyle. NIe trzeba jej po prostu bronić.

    > I z tym też jest klopot bo wielokrotne rażenie taserem nie powinno
    > powodować śmierci.

    No ale spowodowało. Do spółki z duszeniem. A jakieś badania na temat
    tego, że wielokrtone rażenie taserem jest bezpieczne są, czy to takie
    dziwne założenie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 200. Data: 2022-08-08 02:41:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale my nie rozmawiamy o tym czy naturalnym skutkiem grzebania w
    > rozdzielnicy jest zgon czy nie, tylko jak była przyczyna zgonu. Jeśli

    No więc jak popchniesz kogoś na otwartą rozdzielnicę a autopsja wykaże, że
    popchnięty zmarł na skutek porażenia prądem to będziesz winny zabójstwa.
    A jak porazisz kogoś 10x taserem, a autopsja nie wykaże, że skutkiem
    rażenia było śmiertelne porażenie prądem, to nie będziesz winny
    zabójstwa.

    > koleś miał uprawnienia, to co - przyczyna zgonu się zmienia? Zmarł w
    > wyniku porażenia prądem i tyle. Zresztą jak sam zauważyłeś, ciebie też
    > prąd strzelił i żyjesz:P

    No a co jeśli autopsja nie wykaże?

    > Akurat jak kulsony są zamieszane, to dziwnym trafem się nie udaje:(

    W sumie nie wiemy, czy każda sprawa z udziałem policjanta jest tak
    upubliczniana.

> [...]
    > przyczyną jest porażenie prądem (pomijając przypadki gdzie pojawia się
    > inna oczywista przyczyna - na przykład spadł ze słupa i złamał kark).

    W sytuacjach, gdzie mamy normalny prąd użytkowy, natomiast tutaj mamy
    urządzenie, które nie ma zabiajać. "Zwykły" prąd zabija, więc to są MZ
    rzeczy nieporównywalne w kontekście domniemania skutków i przyczyny.

    > Nic nie poradzisz - jest stronnicza i tyle. NIe trzeba jej po prostu bronić.

    A gdzie ja jej bronię? Ja tylko twierdzę, że mogły być podstawy do
    takiej a nie innej opinii biegłych. Jak już skromnie parę razy przy
    różnych okazjach zauważyłem, to, że coś mi się nie podoba, nie oznacza,
    że będę wbrew faktom czy logice kogoś oskarżał bo np. na górze tego
    wszystkiego stoi ziobro, czy inna równie sympatyczna postać.

    > No ale spowodowało. Do spółki z duszeniem. A jakieś badania na temat
    > tego, że wielokrtone rażenie taserem jest bezpieczne są, czy to takie
    > dziwne założenie?

    Pewnie są i pewnie sprawdzano też przy wielokrotnym rażeniu.

    --
    Marcin