    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    <4Q0GK.637253$Gx85.195822@fx07.ams1>
    <62e8a6f1$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5lGK.920775$83a5.182588@fx05.ams1>
    <62e9fe32$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <62ea22d9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <62eac102$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <gAEGK.213832$A665.15298@fx08.ams1>
    <62eb4b2a$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    <01JGK.532567$B0_9.483712@fx13.ams1>
    <62ebeb82$0$563$65785112@news.neostrada.pl>
    <QM%GK.521437$MWc5.249490@fx06.ams1>
    <62eca0d4$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <ChEHK.2029657$AS_9.1670058@fx12.ams1>
    <62f02d1d$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 08 Aug 2022 00:41:59 GMT

    On 2022-08-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale my nie rozmawiamy o tym czy naturalnym skutkiem grzebania w
    > rozdzielnicy jest zgon czy nie, tylko jak była przyczyna zgonu. Jeśli

    No więc jak popchniesz kogoś na otwartą rozdzielnicę a autopsja wykaże, że
    popchnięty zmarł na skutek porażenia prądem to będziesz winny zabójstwa.
    A jak porazisz kogoś 10x taserem, a autopsja nie wykaże, że skutkiem
    rażenia było śmiertelne porażenie prądem, to nie będziesz winny
    zabójstwa.

    > koleś miał uprawnienia, to co - przyczyna zgonu się zmienia? Zmarł w
    > wyniku porażenia prądem i tyle. Zresztą jak sam zauważyłeś, ciebie też
    > prąd strzelił i żyjesz:P

    No a co jeśli autopsja nie wykaże?

    > Akurat jak kulsony są zamieszane, to dziwnym trafem się nie udaje:(

    W sumie nie wiemy, czy każda sprawa z udziałem policjanta jest tak
    upubliczniana.

    > Sądzę, że jednak jak kogoś prąd poraził, to jednak się daje. Oczywiście
    > możan twierdzić, że nie da się wykluczyć, że wznioł i umar, ale zwykle
    > się jakoś tego nie robi. Jak kogoś poraził prąd i nie żyje, to zwykle
    > przyczyną jest porażenie prądem (pomijając przypadki gdzie pojawia się
    > inna oczywista przyczyna - na przykład spadł ze słupa i złamał kark).

    W sytuacjach, gdzie mamy normalny prąd użytkowy, natomiast tutaj mamy
    urządzenie, które nie ma zabiajać. "Zwykły" prąd zabija, więc to są MZ
    rzeczy nieporównywalne w kontekście domniemania skutków i przyczyny.

    > Nic nie poradzisz - jest stronnicza i tyle. NIe trzeba jej po prostu bronić.

    A gdzie ja jej bronię? Ja tylko twierdzę, że mogły być podstawy do
    takiej a nie innej opinii biegłych. Jak już skromnie parę razy przy
    różnych okazjach zauważyłem, to, że coś mi się nie podoba, nie oznacza,
    że będę wbrew faktom czy logice kogoś oskarżał bo np. na górze tego
    wszystkiego stoi ziobro, czy inna równie sympatyczna postać.

    > No ale spowodowało. Do spółki z duszeniem. A jakieś badania na temat
    > tego, że wielokrtone rażenie taserem jest bezpieczne są, czy to takie
    > dziwne założenie?

    Pewnie są i pewnie sprawdzano też przy wielokrotnym rażeniu.

    --
    Marcin