  • 181. Data: 2022-08-02 05:06:25
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-23, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Trochę uporządkuję...
    > W naszej dyskusji pisząc "sprzątaczka" nie mam na myśli konkretnej
    > sprzątaczki (czy konkretnego CEO). To tylko uroszczenie zamiast pisać
    > "zawody/prace nisko płatne" (czy "właściciele fabryk i korporacji" i
    > cała grupa innych stanowisk z absurdalnie wysokimi wynagrodzeniami).

    No tak też tę sprzątaczkę rozumiem.

    > Pisząc absurdalnie wysokie mam na myśli relatywną wysoką różnicę
    > (wielokrotność) w stosunku do prac najgorzej opłacanych, a nie kwotę
    > bezwzględną.
    >
    > A pisząc "sąsiad" nie do końca mam namyśli sąsiada zza płotu jak u
    > Kargula i Pawlaka :)

    Dla mnie to pewiem typ zachowań, a niekoniecznie sąsiad z Mercedesem :)

    > Powtórzę, nie chodzi o to, żeby wszystkie "sprzątaczki" były szczęśliwe.
    > Chodzi o to, żeby wkurwionych "sprzątaczek" było mniej.
    >
    > Jeżeli jest 80% biednych i 20% bogatych (i nic po środku) to 80% jest
    > wkurwionych.
    > Jeżeli jest 20% biednych, 60% średnich i 20% bogatych, to "tylko" 20%
    > jest wkurwionych.
    > I tylko 20% będzie głosować na populistycznych polityków, a nie 80%.
    >
    > W dużym uproszczeniu :P

    Rozumiemy się myślę dobrze :)

    > Historia pokazuje, że bogaci zawsze mają za mało.

    To może być prawda. Zresztą przecież nie tylko bogaci. Znakomita
    większość dowolnej klasy, nawet z zaspokojonymi potrzebami
    ponadpodstawowymi, będzie chciałą więcej, nie?

> [...]
    > sprzątaczce pensji podnieść "się nie da" :P
    >
    > To argumentacja znana i nie ma sensu żeby to tutaj punktować
    > (wielokrotnie robili to ludzie z o wiele tęższymi umysłami, niż moja
    > skromna osoba :)). Można to posumować jednym zdaniem: nie da się i już,
    > więc sprzątaczka musi się pogodzić ze swoim losem, bo jak chlebodawca
    > upadnie, to ona umrze z głodu.
    >
    > Słabą stroną tego typu argumentacji jest to (ale nie tylko to), że
    > skupiają się na tym, że "się nie da" i na tym kończą. Kompletnie
    > pomijając konsekwencje tego "nie da się" i kompletnie pomijają "co

    Etam, ja w przeciwieństwie do Ciebie jestem średnio oczytany (to nie
    sarkazm), a powyższe to moje własne wnioski. Przy czym to jest dla mnie
    argument w dyskusji, a nie kategoryczne stwierdzenie. Tak mi po prostu
    wynika głownie z własnych obserwacji i rozumienia rynku pracy w
    układzie, w którym od dłuższgo czasu przebywam, a gdzie liczy się
    głownie wykształcenie, doświadczenie i trochę różnych cech osobowych.

> [...]
    > telegraficznym skrócie: bogaci zostali _zmuszeni_ do podzielenia się
    > swoim majątkiem.
    > Tyle, że zrobiono to za późno i konsekwencje poczuli na własnej skórze.
    >
    > Zaraz mnie zbesztasz za użycie argumentu "ad Hitlerum", ale niestety, to
    > jeden z takich przykładów konsekwencji, gdy przez to "nie da się"
    > dochodzi do władzy na plecach biedy ktoś, kto podpala świat.
    >
    > Pogląd, że się "jednak da" funkcjonował jeszcze jakiś czas po wojnie
    > praktycznie na całym świecie. W różnych częściach świata w różnym
    > stopniu, np. w USA bardzo w tym pomógł wręcz paranoiczny strach bogaczy

    Czy taka praktyczna manifestacja, że jednak się dało, pod przymusem, ale
    zawsze, doprowadziła do jakiegoś stanu stabilnego wytwarzania dóbr
    wspólnych o odpowiedniej jakości? Jak dotąd przerobiliśmy w praktyce dwa
    podstawowe modele: (1) typu kapitalizm z rażącą dysproporcją zarobków, i
    (2) socjalizm, z pozorną proporcjonalnością zarobków (dochodów). Oba
    nie działają, ale ten drugi nie działa jakby bardziej.

    > Tyle, że jeżeli bogacza nie będzie stać na trzy odrzutowce, a tylko na
    > dwa, to jego wkurwienie będzie troszkę inne, niż sprzątaczki...

    Skąd wiesz? :) To jest inny stan umysłu. Musiałbyś postrzegać ten
    odrzutowiec jaki zwyczajne dobro konsupcyjne, gdzie nawet nie wiesz de
    facto ile on kosztuje bo jest to dla Ciebie kwota pomijalna. W takim
    układzie rzecz sprowadza się, że nie możesz sobie pozwolić na 2kg jabłek
    a dotychczas mogłeś. To trochę upadlające :) Taka dygresja.

    > Owszem. W kontekście porównania bezdomnego w adidasach z dostępem do
    > noclegowni z bieżącą wodą, czystą pościelą i ciepłym posiłkiem, do
    > biedaka w afrykańskiej wiosce popierdalającego boso po wodę 20 km przez
    > pustynię.
    > Powiedz temu bezdomnemu, że nie ma racjonalnego powodu żeby się
    > wkurwiał, więc niech się nie wkurwia, bo jest w chuj bogaty.
    > Albo emerytce, która owszem, mieszka we własnym mieszkaniu (często
    > wartym kilkaset tys.), ale nie stać jej na wykupienie lekarstw, bo
    > większość emerytury wydaje na czynsz i opłaty żeby jej nie wypierdolili
> [...]

    Moment, to powyższe to akurat brak zaspokojenia podstawowych potrzeb,
    więc tu wkurw jest racjonalny. Nieracjonalny wkurw dotyczy dóbr
    niepodstawowych, jak ta nasza standardowa Mazda vs. Mercedes.

    > Albo sprzątaczce pracującej na trzy etaty za głodowe wynagrodzenie.
    >
    > Użyj racjonalnych argumentów i przekonaj ich, żeby nie głosowali na
    > populistów.

    Jednym z odkryć dla PO musiała być obserwacja, że na pis głosują nie
    tylko najuboźsi i najmniej wykształceni, ale różnież, w miarę dobrze
    zarabiająca klasa średnia. Tu jest ten element nieracjonalizmu MZ.

    > Ta racja zaczyna się tam, gdzie stoją biedaki z widłami pod murami
    > fortec bogatych.

    > Owszem. Jest jak to wymusić.
    > Nie bez powodu wymyślono podatki od spadków i darowizn (że tak sobie
    > bezczelnie wrócę do początku dyskusji :))

    Tylko dlaczego dotykają one praktycznie wszystkich?

    > Chyba, że na problem spojrzymy całościowo i przestaniemy się skupiać w
    > dyskusji na słowie "sprzątaczka" ;)

    Patrzymy całościowo, ale ja niestety nadal nie widzę rozwiązania.
    WIerzysz serio, że są możliwe jakieś zmiany na poziomie międzynarodowym,
    inne, niż obecne, dość kosmetyczne?

    > Tak samo dużo, jak przykładów, gdzie ta przysłowiowa "sprzątaczka" ma
    > większą odpowiedzialność od człowieka, który zarabia wielokrotnie
    > więcej, a żadnej odpowiedzialności nie ponosi. Czego ma to dowodzić?
    > Że chemik powinien zarabiać więcej od sprzątaczki? No powinien.

    Nie rozumiem.

    > I to chyba argument za tym, że chemik powinien _rzetelnie_ wykonywać
    > swoją pracę, a nie za tym, żeby wystarczyło na ewentualną zapłatę
    > kar/odszkodowań, więc trzeba przyoszczędzić na godnym wynagrodzeniu za
    > _rzetelną_ pracę sprzątaczki?

    Nie, to argument na drastyczną różnicę w odpowiedzialności
    prawnej/karnej za pracę wykonywaną przez sprzątaczkę i ceo. Naprawdę
    trudno tę różnicę kwestionować. Ja wiem, że w Polsce to może wyglądać
    różnie, ale tu coe są skazywani, za uchybienia np. we wspomnianym
    zakresie bezpieczeństwa pracy.

    > To działa też w drugą stronę. Że większość bogatych osób myśli, że taka
    > sprzątaczka to ma fajne życie, bo pomacha szmatą i po pracy może mieć na
    > wszystko wyjebane.

    Chyba większość bogatych tak wcale nie myśli.

    > Albo i zatrudni. Bo się okaże, że to nie wina CEO, tylko "rynku" czy
    > czegoś tam.

    To tak w typowym układzie nie działa. Nie mówimy o pisowskich spółkach
    skarbu pańśtwa :)

    > A jeśli nawet, to młody wykształcony, zna języki, znajdzie robotę za
    > mniej, ale i tak za wielokrotnie więcej niż sprzątaczka. Albo będzie
    > sobie żył z oszczędności.
    > Jego sytuacja po utracie pracy jest nieporównywalna.

    Różnica będzie wieć przebiegać ponownie po wykształceniu, równym starcie
    (np. pozorne lub prawdziwe koneksje rodziców) czyli równych szansach.

    > Serio? :)
    > To podaj ilu z nich poniosło konsekwencje po kryzysie w 2008 roku i
    > upadku Lehman Brothers. I co robią dzisiaj.

    Pojęcia nie mam, ale zapewne się zdarza. Natomiast jednostkowe przypadki
    niekoniecznie stanowią regułę.

    > A teraz to porównaj do ilości ludzi, w tym szeregowych pracowników (i
    > sprzątaczek...), którzy znaleźli się na dnie, chociaż niczemu nie zawinili.

    Ale to Ty chcesz wstawić na miejsce wypasionego, kompetentnego ceo osobę,
    która siłą rzeczy, będzie statystycznie mniej wykwalifikowana, za to
    łyknie mniejszą pensję.

    > Ale kilka akapitów wyżej pisałeś, że "się nie da" :)

    Bo to o tym co rozumiemy przez dojrzałość społeczną. Taką dojrzałością
    nieiekoniecznie jest podejmoanie pracy bardzo odpowiedzialnej za małe
    pieniądze.

    > Które to uwarunkowania można zmienić.
    > Uważam, że nawet trzeba, póki nie jest za późno.
    > Może już jest za późno?

    No właśnie nie widzę jak. To by była Twoja ulubiona rewolucja :)

    > To może trzeba obniżyć średnią? :)

    Jak?

    > To jest jasne.
    > Dlatego trzeba wybierać polityków, którzy są na tyle ogarnięci, że zdają
    > sobie z tego sprawę. To trudne, ale nie niemożliwe.
    >
    > Przecież cała koncepcja UE "urodziła się" w głowach ludzi doświadczonych
    > wojną, znających przyczyny (zaproponowali taką koncepcję nie bez
    > powodu). Nawet dzisiaj można znaleźć ludzi, którzy wiedzą po co i
    > dlaczego UE powstała i w jakim kierunku to się powinno rozwijać.
    > Integracja gospodarcza, ujednolicenie systemów podatkowych, wspólna
    > waluta... więc i sprzątaczka zarabiająca tyle, co sprzątaczka u sąsiada.

    I tak powinno być.

    > Nie.
    > Jako punkt startowy do takich rozważań należałoby wykazać, że
    > podwyższenie pensji sprzątaczki spowodowałoby drastyczne zubożenie CEO.

    Przecież wiadomo. Nie spowoduje. Ale co z tego? Nadal będzie drastyczna
    dysproporcja.

    > Na tyle drastyczne, że zamiast trzech odrzutowców stać go będzie na
    > dwa... i z tego powodu jego wkurwienie wzrośnie na tyle, że zacznie
    > głosować na populistów nawołujących do eksterminacji biedaków.
    > To niech sobie głosuje na takich populistów. Biedaków jest więcej i go
    > przegłosują :)

    Nie będzie na nikogo głosował, tylko pójdzie tam gdzie dostanie więcej i
    jestem pewien, że znajdzie wiele takich miesc o ile tylko kierował firmą
    dobrze.

    > No to kilka będzie wkurwionych. Trudno.
    >
    > Powtórzę: nie chodzi o to, żeby nie było ani jednej wkurwionej
    > sprzątaczki. Chodzi o to, żeby ilość wkurwionych sprzątaczek nie
    > przekroczył masy krytycznej i żeby żyłka nie pękła.
    > A obecnie bogaci coraz bardziej naciągają żyłkę.

    Ja to wiem, ale nadal nie sądzę, że obniżenie pensji ceo załatwi tu
    cokolwiek poza spadkiem jakości zarządu.

    > A dlaczego nie rotację z CEO? :)
    >
    > Wiadomo co z tym zrobić.

    Co?

    > Nietrywialne jest przekonać do tego ludzi.
    > A już szczególnie tych bogatych. Najwyraźniej bardzo mocno chcą
    > przekonać się o tym na własnej skórze.

    Nie sądzę, żeby w ogóle mieli odpowiednią perspektywę i żeby się
    ktokolwiek z nich nad tym na takim poziomie zastanawiał.

    > Chyba można to tak ująć :)
    > Na co by nie byli wkurwieni, to wiadomo jak się ten wkurw kończy.

    A nie kończy się jednak od dłuższego czasu dużo łagodniej czyli
    naprzemiennymi rządami socjalistów i liberałów gdzie rozdawnictwo
    przeplata się z ćwierć-organicznym kapitalizmem? Dość MZ daleko od tego
    do Rewolucji Francuzkiej.

    > (...)

    > Ale nie przerzuca, gdy ktoś nie jest najemcą, bo go nie stać.

    No w tej sytuacji oczywiście nie. Czyli płacą ci co ich stać. Pytanie
    dlaczego tylu nie stać. OIDP mówimy o przypadku, gdy w małej dziurze
    duży koncern postanowił wybudować sobie siedzibę w związku z czym
    nastąpił napływ doskonale zarabiających przy ograniczonej dostępności
    nieruchomości. Czy w takim wypadku, jakby to brutalnie nie zabrzmiało,
    ci niekorpo pieszkancy nie powinni się jednak przenieść gdzieindziej?

    > Hmmm... to znowu temat na osobną rozmowę.
    > Ja myślę, że to wszystko się "zazębia".
    >
    > Skąd się bierze poparcie dla fiutina... (Hitlera?)?
    >
    > O czym świadczą takie doniesienia, że jakiś fiutinowski żołnierz strzela
    > do rowerzysty, po czym wchodzi (może nie ten sam - znowu upraszczam na
    > potrzeby dyskusji) do jakiegoś zbombardowanego mieszkania i kradnie...
    > toster?
    > Toster, który w byle markecie w cywilizowanym kraju kosztuje 100? 150 zł?
    > Jak bardzo trzeba upodlić człowieka, żeby dał się namówić do zabijania
    > innych ludzi żeby ukraść toster?

    Pewnie bierze się z takiego samego źródła jak polskie cwaniakowanie w
    tym drobne złodziejstwa. Oczywiście nie ten kaliber, ale jest to
    pochodna pokoleń, którym ryto w ten czy inny sposób berety.

    --
    Marcin

  • 182. Data: 2022-08-02 05:26:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Sądzisz, że mogę sobie złapać policjanta na ulicy, zaciągnąć go do
    > kibla, dusić i razić z kumplami i jak mnie złapią to w sumie mi nic nie
    > zrobią, bo nawet uprawnień nie przekroczyłem a wyraźnego związku z tym
    > że kulson się w kiblu przekręcił nie będzie?

    Sądzę, że mówimy o czym innym. Żaden sąd nie skaże kogoś na podstawie
    tego, że incydentalnie odnotowuje się przypadki zgonu przy użyciu
    tasera.

    > Pewnie dlatego, że normalnie strzelasz raz i nie dusisz przy okazji
    > klienta. Normalnym następstwem użycia samochodu nie jest niczyja śmierć
    > a jak się jednak zdaży nikt jednak nie kwestionuje związku przyczynowo
    > skutkowego między wjechaniem w przystanek a śmiercią ludzi na nim. A tu
    > się okazuje że "wzioł i umar"

    Dziwna analogia. Analogią do niej zwrotną byłoby zatłuczenie gościa
    kolbą od tasera. Pewnie nie byłoby problemu ze skazaniem w takim
    przypadku.

    > Paradoksalnie pewnie by dostaliny bez żadnych kontrowersji nieuwmyślne
    > spowodowanie śmierci. Tu wszyscy stają na chuju, żeby nie powiązać w
    > żaden sposób tortur i zabicia stachowiaka przez kulsonów z jego śmiercią.

    Tak jak myślę, że wiesz jakie jest moje tu zdanie, tak wydaje mi się, ze
    jednak trochę się doszukujesz jakiegoś spisku. Jak nie można klarownie
    wykazać związku przyczynowo-skutkowego to co ma niby zrobić ten sąd?

    --
    Marcin

  • 183. Data: 2022-08-02 06:24:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sądzę, że mówimy o czym innym. Żaden sąd nie skaże kogoś na podstawie
    > tego, że incydentalnie odnotowuje się przypadki zgonu przy użyciu
    > tasera.

    To nie był incydentalny zgon po użyciu tasera, a regularnie torturowanie
    skutego człowieka taserem i duszeniem. Aż "wzioł i umar". Naprawdę
    sądzisz, że jakby trzech dresów porwało kulsona i torturowali go w
    kiblu, to sytuacja byłaby symetryczna i nie dałoby się powiązać zgonu z
    działaniami tych dresów, tylko by się okazało że kulson "wzioł i umar".

    > Dziwna analogia.

    Dlaczego dziwna? Dokładnie taka sama - jest oczywista przyczyna zgonu,
    biegły twierdzi, że nie da się powiązać, bo przecież nie da się
    wykluczyć że ofiara "wzięła i umarła".

    > Analogią do niej zwrotną byłoby zatłuczenie gościa
    > kolbą od tasera. Pewnie nie byłoby problemu ze skazaniem w takim
    > przypadku.

    Dlaczego - przecież byłoby dokładnie to samo nie da się wykluczyć że
    "wzioł i umar", więc nie da się ze 100% pewnością uznać, że to kulsony
    go zamordowały a nie po prostu umar.

    > Tak jak myślę, że wiesz jakie jest moje tu zdanie, tak wydaje mi się, ze
    > jednak trochę się doszukujesz jakiegoś spisku.

    Spisek to chyba za dużo powiedziane. Zwykłe krycie dupy kulsonów. Jak za
    każdym razem. Od zawsze. Przemyk też spadł ze schodów a potem go
    sanitariusze pobili dlatego wizioł i umar.

    > Jak nie można klarownie
    > wykazać związku przyczynowo-skutkowego to co ma niby zrobić ten sąd?

    Jeszcze raz zapytam czy naprawdę wierzysz, że jakby to stachowiaki
    porwały kulsona i go zamęczyły w bramie na śmierć to sprawa byłaby
    symetrycznia i sąd by stachowiaków musiał uniewinnić, bo taki stachowiak
    to nawet uprawnień przekroczyć by nie mógł? Poważnie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 184. Data: 2022-08-03 04:30:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > kiblu, to sytuacja byłaby symetryczna i nie dałoby się powiązać zgonu z
    > działaniami tych dresów, tylko by się okazało że kulson "wzioł i umar".

    W kwestii skazania poprzez powiązanie śmierci z użyciem tasera? Tak,
    myślę, że jest spora szansa na symetrię.

    > Dlaczego dziwna? Dokładnie taka sama - jest oczywista przyczyna zgonu,
    > biegły twierdzi, że nie da się powiązać, bo przecież nie da się
    > wykluczyć że ofiara "wzięła i umarła".

    Skoro się nie da powiązać z wystarczającym prawdopodobieństwem to co
    miałby innego twierdzić?

    > Dlaczego - przecież byłoby dokładnie to samo nie da się wykluczyć że
    > "wzioł i umar", więc nie da się ze 100% pewnością uznać, że to kulsony
    > go zamordowały a nie po prostu umar.

    Bo normalnym następstwem zatłuczenia kolbą tasera jest wzioł i umar, a
    normalym następstwem użycie taser w standardowy sposób (podejrzewam, że
    nawet przy wielokrotnym rażeniu) nie jest wzioł i umar.

    > Spisek to chyba za dużo powiedziane. Zwykłe krycie dupy kulsonów. Jak za
    > każdym razem. Od zawsze. Przemyk też spadł ze schodów a potem go
    > sanitariusze pobili dlatego wizioł i umar.

    Pewnie coś w tym jest, ale może też być zwyczajnie brak możliwości
    wskazania wyraźnego związku.

> [...]
    > symetrycznia i sąd by stachowiaków musiał uniewinnić, bo taki stachowiak
    > to nawet uprawnień przekroczyć by nie mógł? Poważnie?

    Tak. Patrzysz na to czysto emocjonalnie, a ja się staram postawić na
    miejscu sądu/biegłego, którzy powinni silnie uprawdopodobnić przyczynę i
    skutek, a nie skazać kogoś bo się zachował jak bydlak.

    --
    Marcin

  • 185. Data: 2022-08-03 06:48:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W kwestii skazania poprzez powiązanie śmierci z użyciem tasera? Tak,
    > myślę, że jest spora szansa na symetrię.

    Ale w tym problem, że powiązać się nie udało. Bo gdyby się udało, to
    raczej nie byłoby to zakwalifikowane jako "wypadek przy użyciu tasera" a
    spowodowanie śmierci i to nie do końca przypadkowe. Dodaj że tego tasera
    używali wielokrotnie, na skutym osobniku dodatkowo go dusząc. Analogi z
    upadł na nóż i tak siedem razy jest tu jak najbardziej na miejscu.

    > Skoro się nie da powiązać z wystarczającym prawdopodobieństwem to co
    > miałby innego twierdzić?

    Bo się da i jest to oczywiste. Sam pisałeś, że delirium excited jest
    dość typowym następstwem użycia tasera. No to użyli na nim kilka(naście)
    razy. I dusili, że mu grdykę złamali. Jak się nie da?

    > Bo normalnym następstwem zatłuczenia kolbą tasera jest wzioł i umar, a
    > normalym następstwem użycie taser w standardowy sposób (podejrzewam, że
    > nawet przy wielokrotnym rażeniu) nie jest wzioł i umar.

    Nie był użyty stanadardowo. Był użyty do torturowania. Na śmierć jak się
    okazało.

    > Pewnie coś w tym jest,

    Oczywiście że jest, każda medialna sprawa zgonu z udziałem policjantów
    kończy się tym, że okazuje się, że ci łowcy sensacji nie zmyślali a
    policja ma bardzo dużo za uszami.

    > ale może też być zwyczajnie brak możliwości
    > wskazania wyraźnego związku.

    Oczywiście że jest, nawet w protokole było delirium excited, co jak
    podniosłeś jest wcale nie nadzwyczajnym efektem po użyciu tasera. Więc
    powiązanie jest. I to wyraźne. Ślady duszenia też były. Wszystko
    nagrane. Jak to się nie da powiązać to co się da? To tak jakby się
    nagrało że ktoś kogoś nożem dziabnął a w protokole byłoby że się
    wykrwawił - przyczyna nieznana, następny:P

    > Tak.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Struj

    Zamiast tasera nóż. Zabójstwo a nie jakieś nieumyślne spowodowanie
    śmierci. Szukać dalej?

    > Patrzysz na to czysto emocjonalnie, a ja się staram postawić na
    > miejscu sądu/biegłego, którzy powinni silnie uprawdopodobnić przyczynę i
    > skutek, a nie skazać kogoś bo się zachował jak bydlak.

    No i przyczyna jest. Zakatowali go na śmierć w policyjnym kiblu rażąc
    prądem i dusząc. Wcześniej nie odwiedzał policyjnych kibli i jakoś żył i
    nie umarł.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 186. Data: 2022-08-03 09:23:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tak. Patrzysz na to czysto emocjonalnie, a ja się staram postawić na
    > miejscu sądu/biegłego, którzy powinni silnie uprawdopodobnić przyczynę i
    > skutek, a nie skazać kogoś bo się zachował jak bydlak.

    Przy czym za zachowanie się "jak bydle" też powinien zostać skazany, ale
    adekwatnie za "zachowanie się jak bydle", a nie zabójstwo.

    --
    Robert Tomasik

  • 187. Data: 2022-08-03 09:25:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2022 o 06:48, Shrek pisze:

    > No i przyczyna jest. Zakatowali go na śmierć w policyjnym kiblu rażąc
    > prądem i dusząc. Wcześniej nie odwiedzał policyjnych kibli i jakoś żył i
    > nie umarł.

    Kiedy zrozumiesz, że to tylko Twoje wyobrażenie, nie zaś fakt.

    Jak ktoś nakrzyczy na innego człowieka, a ten chwilę później wpadnie pod
    samochód, to też będziesz forsował zabójstwo?

    --
    Robert Tomasik

  • 188. Data: 2022-08-03 20:40:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kiedy zrozumiesz, że to tylko Twoje wyobrażenie, nie zaś fakt.

    Oczywiście że fakt. Kulsony dusiły kolesia i raziy prądem aż zmarł.
    Nawet jesli zmarł na delirium excited to był to wynik wielokrotnego
    rażenia paralizatorem a nie śladowych ilości amfy sprzed tygodnia.

    > Jak ktoś nakrzyczy na innego człowieka, a ten chwilę później wpadnie pod
    > samochód, to też będziesz forsował zabójstwo?

    Raczej jak go piedolnie samochodem, a biegły powie że co prawda sekcja
    ujawniła rozległe obrażenia wielonarzadowe charakterystyczne dla
    wypadków samochodowych niemniej nie da się w 100% wykluczyć że zmarły
    nie "zwioł i umarł" z przyczyn naturalnych na 0,1 sek przed uderzeniem.
    W związku z czym nie da się powązać pierdolnięcia samochodem i zgonu.
    Umorzonko.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 189. Data: 2022-08-03 22:14:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2022 o 20:40, Shrek pisze:

> [...]
    > nie "zwioł i umarł" z przyczyn naturalnych na 0,1 sek przed uderzeniem.
    > W związku z czym nie da się powązać pierdolnięcia samochodem i zgonu.

    Ale to nie chodzi o top, co Ty sobie wymyślisz, tylko o to, co się
    wydarzyło. Przeczytaj mój opis.

    --
    Robert Tomasik

  • 190. Data: 2022-08-04 02:39:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > używali wielokrotnie, na skutym osobniku dodatkowo go dusząc. Analogi z
    > upadł na nóż i tak siedem razy jest tu jak najbardziej na miejscu.

    No więc spodziewam się, że gdyby to Stachowiak pokatował tych
    policjantów taserem, a któryś wzioł i umar to wyrok byłby podobny,
    przynajmniej w zakresie spowodowania śmierci.

    > Bo się da i jest to oczywiste. Sam pisałeś, że delirium excited jest
    > dość typowym następstwem użycia tasera. No to użyli na nim kilka(naście)
    > razy. I dusili, że mu grdykę złamali. Jak się nie da?

    Nie tyle typowym, co ze się zdarza. To taki poziom typowości jak, że
    zajdę Cię od tyłu i na Ciebie huknę. Jest szansa, że dostaniesz zawału i
    zejdziesz.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Struj
    >
    > Zamiast tasera nóż. Zabójstwo a nie jakieś nieumyślne spowodowanie
    > śmierci. Szukać dalej?

    Taser to nie nóż. Jakby miał zabijać jak nóż to by go nie wymyślono a
    używano po prostu standardowej broni palnej.

    --
    Marcin