  • 31. Data: 2021-02-16 12:27:17
    Temat: Re: Jak odebrać przesyłkę?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.02.2021 o 11:03, Andrzej Kłos pisze:

    > Ale jest jeszcze "Polska C" gdzie najbliższy paczkomat jest w odległości
    > 12 km albo "w ogóle", w każdym razie wyszukiwarka InPostu nawet nie
    > próbuje podać najbliższego, bo w tej kategorii (najbliższy) nie
    > występuje żaden. A kurier poczty dowiezie na miejsce.

    Kurier inpostu też (ale pewnie drożej).

    Inpost to była totalna porażka w listach, kiedy to się przesyłki sądowe
    odbierało z pudła stojącego na ladzie w szemranym sklepiku na Brzeskiej.

    W paczkach są w porządku.

    Z pocztą to ja się zawsze boję, że zamiast paczki będzie awizo. Zresztą
    taki DHL ma tak samo.

    MJ

  • 32. Data: 2021-02-16 12:48:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Feb 2021 12:27:17 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Z pocztą to ja się zawsze boję, że zamiast paczki będzie awizo. Zresztą
    > taki DHL ma tak samo.

    PP poszła z duchem czasu i postarała się o paczkomaty, jednak tradycja
    zobowiązuje i można w nich znaleźć awizo:

    <<Jeden z użytkowników portalu wykop.pl udokumentował zawartość skrzynki od
    Poczty Polskiej. Przy odbiorze wpisał kod i numer telefonu - dokładnie tak,
    jak w przypadku odbioru przesyłki z paczkomatów InPost.

    I do tej pory wszystko wyglądało podobnie. Niespodzianka nastąpiła, gdy
    internauta otworzył skrytkę. Tam, zamiast wyczekiwanej od 4 dni paczki,
    zobaczył awizo.

    W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak udać się na pocztę i
    przesyłkę odebrać. Niestety, internauta odbierał przesyłkę z "awizomatu" w
    sobotę. Z odbiorem paczki musiał więc poczekać do poniedziałku.>>

    https://www.money.pl/gospodarka/awizomat-od-poczty-p
    olskiej-w-srodku-awizo-a-przesylki-brak-660852166872
    1472a.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 33. Data: 2021-02-16 12:52:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 16-02-2021 o 12:27, Michal Jankowski napisał:

    > Kurier inpostu też (ale pewnie drożej).
    >
    > Inpost to była totalna porażka w listach, kiedy to się przesyłki sądowe
    > odbierało z pudła stojącego na ladzie w szemranym sklepiku na Brzeskiej.

    Pewnie zależy gdzie. U mnie inpost działał lepiej niz Poczta Polska, a
    jak był polecony, to akurat w mojej okolicy to odbierało się w jakiejś
    chyba kasie stefczyka czy czyms podobnym.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 34. Data: 2021-02-16 15:20:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2021-02-15 o 13:46, t-1 pisze:

    > Na tej zasadzie matura i dyplomy powinny tracić ważność gdyż dotyczą
    > "nie tej osoby" :)

    Jest jednak delikatna różnica - dyplom przedstawia stan na dzień jego
    wystawienia, potem zainteresowany może wykazać swoje prawo do dyplomu
    odpowiednim zaświadczeniem o zmianie nazwiska.

    Natomiast przesyłka przedstawia adresata takiego, jak ma on brzmieć
    teraz, a nie 10 lat temu.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2021-02-16 15:20:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2021-02-15 o 14:31, Michal Jankowski pisze:

    > Z sądu.

    Napisać do sądu, że się inaczej nazywa, i poprosić o poprawne
    adresowanie przesyłek.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2021-02-16 15:25:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.02.2021 o 15:20, Liwiusz pisze:

    > Napisać do sądu, że się inaczej nazywa, i poprosić o poprawne
    > adresowanie przesyłek.

    No jak się udało odebrać, to teraz już można, a przedtem to jak? Mało to
    sądów w Polsce?

    MJ

  • 37. Data: 2021-02-16 15:28:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.02.2021 o 15:20, Liwiusz pisze:
    > potem zainteresowany może wykazać swoje prawo do dyplomu
    > odpowiednim zaświadczeniem o zmianie nazwiska.

    Co to za "zaświadczenie" jest? Akt USC?

    MJ
    PS. Najśmieszniej to chyba mieć dyplom na nazwisko po pierwszym mężu a
    używać nazwiska po drugim...

  • 38. Data: 2021-02-16 17:36:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >No jak się udało odebrać, to teraz już można, a przedtem to jak? Mało
    >to sądów w Polsce?

    Ministrowi sprawiedliwosci napisac?
    W koncu on jakos odpowiedzialny za sady i za przepisy, a jako organ
    administracyjny ma obowiazek przekazac wlasciwej instytucji ...

    J.

  • 39. Data: 2021-02-17 09:13:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W takiej Kasie nie wydali mi przesyłki, bo był błąd ortograficzny w nazwisku (wiadomo
    bank to bank).
    Na liście napisali "odmówiono odbioru" (a nie choćby odmówiono wydania) i zwrócili.
    Sąd uznał za doręczone i olał moje pisma o terminy itp.
    Po tym i podobnych doświadczeniach (także pocztowych) wiele lat odbierałem listy z
    włączonym dyktafonem.
    Oczywiście zonki następowały dokładnie wtedy, gdy bardzo się spieszyłem i akurat
    dyktafonu nie włączyłem.
    (akurat przedwczoraj poczta mi nie wydała sądówki bo był błąd w imieniu, czekam na
    rozwój sytuacji)
    Generalnie największą wadą InPostu było absolutne niedoręczanie powtórnych awiz.
    Natomiast pierwsze doręczali znacznie lepiej niż poczta (ale u mnie na rejonie
    ch_jowy listonosz był).

    -----

  • 40. Data: 2021-02-17 11:20:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2021-02-16 o 15:25, Michal Jankowski pisze:

    > No jak się udało odebrać, to teraz już można, a przedtem to jak? Mało to
    > sądów w Polsce?

    1. Czasem na poczcie powiedzą jaki sąd
    2. Założyć sobie konto w portalu sądowym - będzie się wiedziało o
    wszystkich swoich sprawach (albo o prawie wszystkich).

    --
    Liwiusz