  • Data: 2007-04-03 09:06:03
    Temat: Firma w UK - PODSUMOWANIE CO WIEM
    Od: "Arek Tański" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuje Wam za wszystkie odpowiedzi i może powiem co wiem i co dowiedziałem
    się w międzyczasie:

    1. założenie działalności w UK jest legalne i mozna tam byc (w zalezności od
    formy prawnej np LTD) pracownikiem i właścicielem jednoczesnie.

    2. Można prowadzić działalnośc na terenie Polski i tu bez problemu sa
    akceptowane faktury z UK (zawsze były).

    3. Podatki - osobiste płaci się w Polsce (jesli tu się mieszka i tu jest
    "centrum życiowe", jeśli nie - wszsystko w UK.

    4. Firma może zarabiać - ale wynagrodzenie miesięzne daje sie sobie niewielkie
    a raszta w postaci dywidend - sa ineczej opodatkowane również w Polsce i wielu
    współwłascicieli spółek z oo z tego korzysta aby nie płacic koszmarnego zusu.

    5. Chcę otworzyć firmę w UK a zamknąć tą, którą prowadzę w Polsce. W POlsce
    nawet nie chcę miec oddziału, nic.

    6. Płatności - badam płatności przez MoneyBookers.com, przelew na konto tam
    jest natychmiastowy, nie wiem ile idzie z MB do banku w UK. PayPal wchodzi w
    gre ale obsługa jest znacznie droższa.

    7. Aktualnie zarówno firma (oczywiste) jak i osoba prywatna może mieć konto za
    granica, w kilku bankach w UK jest już nawet polska obsługa np HSBC.

    Tyle wiem na razie...

    Jeśli wiecie cos więcej - dodajcie, jeśli macie pytania - zadajcie, może
    dowiem się cos więcej to powiem.

    Może znacie kogos kto się przenióśł? Mogę zadzwonić i np zadac kilka pytań,
    które tu opiszę.