  • 1. Data: 2023-05-17 19:11:54
    Temat: Czy można ZAOCZNIE aresztować? [Iwan Wyrypajew]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.pudelek.pl/maz-karoliny-gruszki-iwan-wyr
    ypajew-zaocznie-aresztowany-przez-moskiewski-sad-gro
    zi-mu-nawet-10-lat-wiezienia-6898980424145824
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/other/iwan-wyry
    pajew-zaaresztowano-mnie-za-m%C3%B3wienie-prawdy-o-r
    osyjskiej-armii/ar-AA1bjgxq
    > Rzeczpospolita on MSN1h
    > [...] Sąd Rejonowy w Moskwie zaocznie aresztował [...]

    Mi się wydawało że sąd wydaje nakaz aresztowania.
    Czy może to dosłowne tłumaczenie rosyjskiej terminologii prawnej?
    Takie "statutory rape" tłumaczone jako gwałt.

    BARDZO się zdziwię jak RP3 go Rosji wyda ale to jak (po jakiej linii)
    zostanie uzasadniona prawdopodobna++ odmowa przez sąd może być
    interesujące. Dla mnie najbardziej elegancko będzie po linii że
    wypowiedzi w Polsce nie są podstawą do _ekstradycji_ do innych krajów.
    Kwestionować per analogia możliwości karania przez sądy RP3 słów
    obywateli RP3 wypowiedzianych za granicą byłoby IMHO "odważnym" ruchem.

    Wzajemności zasada najświętszą jest.

    P.S.1. Jakoś słabo kojarzę ukaranie w Królestwie Saudów ich poddanego i
    jednocześnie obywatela USA za wypowiedzi z USA "o władzy" jak ten jak
    głupi pojechał z wizytą do królestwa.
    P.S.2 To tak prawda pisana zagranicznym alfabetem? :-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2023-05-17 20:07:43
    Temat: Re: Czy można ZAOCZNIE aresztować? [Iwan Wyrypajew]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2023 o 19:11, A. Filip pisze:
    > Mi się wydawało że sąd wydaje nakaz aresztowania.
    > Czy może to dosłowne tłumaczenie rosyjskiej terminologii prawnej?

    Nie znam rosyjskiego prawa na tyle, by się upierać, ale sądzę, że jest
    ono podobne do naszego sprzed lat 90-tych, bo nasze było wzorowane na
    ich. W tym wypadku sąd zapewne wydał postanowienie o tymczasowym
    aresztowaniu oraz jednocześnie list gończy. Bo inaczej co zrobić z
    zatrzymanym?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-05-17 22:04:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 May 2023 19:11:54 +0200, A. Filip wrote:
> [...]
    pajew-zaaresztowano-mnie-za-m%C3%B3wienie-prawdy-o-r
    osyjskiej-armii/ar-AA1bjgxq

    > Mi się wydawało że sąd wydaje nakaz aresztowania.

    W Rosji ... kto wie.

    Ale w sumie - jesli to "nakaz", to w domysle osoba jeszcze chodzi
    wolno, i trzeba ją złapac.

    Patrz np przygody Czarnieckiego i Giertycha ..

    > BARDZO się zdziwię jak RP3 go Rosji wyda ale to jak (po jakiej linii)

    Teraz moze i nie, ale w przeszłosci sie zdarzało.
    Bo z Rosją i Białorusią mielismy jakies umowy o pomocy prawnej.

    Kolejny problem - jak "wydac" ?
    Dawniej wystarczylo dostarczyc na okęcie do samolotu Aerofłotu,
    teraz nie latają, funkcjonariuszy mozna nie wpuscic .. ambasadzie
    wydać?

> [...]
    >
    > P.S.1. Jakoś słabo kojarzę ukaranie w Królestwie Saudów ich poddanego i
    > jednocześnie obywatela USA za wypowiedzi z USA "o władzy" jak ten jak

    Jakby mocno podpadł ... mogliby sie obywatelstwem nie przejmowac.

    J.

  • 4. Data: 2023-05-17 22:13:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2023 o 22:04, J.F pisze:

    > W Rosji ... kto wie.
    > Ale w sumie - jesli to "nakaz", to w domysle osoba jeszcze chodzi
    > wolno, i trzeba ją złapac.

    Ale jak złapiesz, to co? Dlatego wraz z listem gończym musi być nakaz
    aresztowania, żeby można osadzić w Areszcie.

> [...]
    > Dawniej wystarczylo dostarczyc na okęcie do samolotu Aerofłotu,
    > teraz nie latają, funkcjonariuszy mozna nie wpuscic .. ambasadzie

    Mamy przejście graniczne z Obwodem Królewieckim - czy jak go teraz
    poprawnie nazywać :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-05-17 22:18:13
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > Dawniej wystarczylo dostarczyc na okęcie do samolotu Aerofłotu,
    > teraz nie latają, funkcjonariuszy mozna nie wpuscic .. ambasadzie

    Zapomniałeś że RP3 ma bezpośrednią granicę z Federacją Rosyjską
    (obwód Kaliningradu)?
    Siupów z lądowym tranzytem Rosja-Rosja przez Litwę nie pamiętasz?

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2023-05-18 09:47:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    > Kwestionować per analogia możliwości karania przez sądy RP3 słów
    > obywateli RP3 wypowiedzianych za granicą byłoby IMHO "odważnym" ruchem.

    Niech wymienią za putina.

    https://www.rp.pl/konflikty-zbrojne/art38156511-naka
    z-aresztowania-putina-kreml-zachowujemy-spokoj

  • 7. Data: 2023-05-18 13:51:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 May 2023 22:13:49 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale jak złapiesz, to co? Dlatego wraz z listem gończym musi być nakaz
    > aresztowania, żeby można osadzić w Areszcie.

    No to jest, kogos chyba dziwiło to "zaoczne aresztowanie", ale IMHO to
    w miare normalne.

    O prosze - Putin tez ma nakaz z MTK ...

    J.

  • 8. Data: 2023-05-18 13:54:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 May 2023 22:18:13 +0200, A. Filip wrote:
> [...]
    > (obwód Kaliningradu)?
    > Siupów z lądowym tranzytem Rosja-Rosja przez Litwę nie pamiętasz?

    Mamy, ale trzeba chciec :-)
    A jak sie nie chce ... na pewno nie będziemy jechac przez Litwe,
    ciekawe, czy Litwini mogliby tu przeszkodzic, gdyby chcieli.

    A jechac do Kaliningradu nam sie nie chce :-)

    J.

  • 9. Data: 2023-05-19 20:56:54
    Temat: Re: Dlaczego A. Filip jest idiotą...
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    A. Filip w

    > https://www.pudelek.pl/

    Pudelek...

    > https://www.msn.com/

    MSN

    Filip wart Jarka... Tylko dlaczego na pl.soc.prawo

    > Mi

    "Mnie", ruska mendo!

    > Wzajemności zasada najświętszą jest.

    Pięknie "Pan" się odniósł, do "Gwiezdnych Wojen", ale to NTG.

    > P.S.1.
    [...]
    > P.S.2 To tak prawda pisana zagranicznym alfabetem? :-)

    Alfabet może i znasz, i to na tyle twoich umiejętności posługiwania się
    językiem polskim. Na pewno "w piśmie", choć zapewne i w mowie..
    Ważne, że regexpy ogarniasz...

    --
    Tomasz