  • 1. Data: 2023-05-18 23:13:25
    Temat: Pomówienie publiczne bez nazwiska?
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Tak się zastanawiam, czy napisanie na ogólnie dostępnej stronie www w internecie
    przykładowo "W warsztacie Alfa-Omega mechanik Jan
    N. nie posiada elementarnej wiedzy w wykonywanym zawodzie, ponieważ [bla bla]".
    Innymi słowy czy inicjał zamiast nazwiska spowodował, że pomówienie publiczne nie
    jest pomówieniem publicznym (no przykładowy
    warsztat nie jedno- ale bardzo wieloosobowy)?
    Trochę upraszczam, ale chodzi o zasadę (zamiast warsztatu możemy wpisać np.
    kancelarię w której mec. Jan K., przychodnię w której dr
    Jan P., czy co tam podobnego).

  • 2. Data: 2023-05-19 00:10:30
    Temat: Re: Pomówienie publiczne bez nazwiska?
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 18.05.2023 o 23:13, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Trochę upraszczam, ale chodzi o zasadę (zamiast warsztatu możemy wpisać
    > np. kancelarię w której mec. Jan K., przychodnię w której dr Jan P., czy

    Zwróć uwagę, że pomówienie nie musi się tyczyć osób fizycznych, zatem
    kluczowy nie jest Jan N. tylko "warsztat Alfa-Omega".

    PD

  • 3. Data: 2023-05-19 00:27:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-18, PD <p...@g...pl> wrote:

    > Zwróć uwagę, że pomówienie nie musi się tyczyć osób fizycznych, zatem
    > kluczowy nie jest Jan N. tylko "warsztat Alfa-Omega".

    Poza tym tak długo jak można będzie zidentyfikować daną osobę (np.
    wyguglać, że Jan Niemiec pracuje w tym warsztacie) to MZ często
    wystarczy.

    W skrajnym przypadku może wystarczyć "ta ruda baba z dziekanatu".

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-05-19 00:36:54
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > wystarczy.
    >
    > W skrajnym przypadku może wystarczyć "ta ruda baba z dziekanatu".

    Dawno temu gdy Lech W. był prezydentem RP3 na jedną kadencje po mediach
    podawano: "Syn Prezydent (RP3) [Tu Imię] W. ".
    Czyż media nie zachowały anonimowości podejrzanego/oskarżanego?
    Całego nazwiska nie podawały :-)

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2023-05-19 02:28:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-18, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Dawno temu gdy Lech W. był prezydentem RP3 na jedną kadencje po mediach
    > podawano: "Syn Prezydent (RP3) [Tu Imię] W. ".
    > Czyż media nie zachowały anonimowości podejrzanego/oskarżanego?
    > Całego nazwiska nie podawały :-)

    Widziałem tez zdjęcia gdzie przesłaniano oczy, zdaje się, kotu. Nie
    zawsze wszystko różni tacy robią z sensem. Jest jeszcze kwestia czy
    dotyczy to osoby publicznej.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2023-05-19 02:34:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Widziałem tez zdjęcia gdzie przesłaniano oczy, zdaje się, kotu. Nie
    > zawsze wszystko różni tacy robią z sensem. Jest jeszcze kwestia czy
    > dotyczy to osoby publicznej.

    A moim zdaniem nie powinno. Generalnie każdy powinien być chroniony. Z
    osobą publiczną jest ta kwestia, ze jest większa szansa, ze jej bedzie
    zależało. Bo właściciel warsztatu może uznać, ze szkoda mu czasu na
    wojowanie z idiotą, a przy okazji spora szansa, ze więcej osób się dowie
    o tym.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2023-05-19 03:15:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > zależało. Bo właściciel warsztatu może uznać, ze szkoda mu czasu na
    > wojowanie z idiotą, a przy okazji spora szansa, ze więcej osób się dowie

    Przed pomówieniem - jak najbardziej, ale tu jest o prawu do animowosci,
    chyba, że źle zrozumiałem intencje AF.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2023-05-19 06:36:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Widziałem tez zdjęcia gdzie przesłaniano oczy, zdaje się, kotu.

    Gdzieś rutkowskiemu dwa paski założyli - jeden na okulary drugi na fryzurę;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2023-05-19 08:41:58
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Oj to ciężka sprawa, lata temu pytałem kancelarię prawną.
    Poza tym pracownikowi może zależeć, a właścicielowi też - na podkładce do zwolnienia
    bez odprawy i odszkodowania ;-).

    -----
    > pomówienie nie musi się tyczyć osób fizycznych, zatem kluczowy jest "warsztat
    Alfa-Omega".

  • 10. Data: 2023-05-19 14:04:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 May 2023 00:36:54 +0200, A. Filip wrote:

    > Dawno temu gdy Lech W. był prezydentem RP3 na jedną kadencje po mediach
    > podawano: "Syn Prezydent (RP3) [Tu Imię] W. ".

    Przemysław W, syn prezydenta :-)

    > Czyż media nie zachowały anonimowości podejrzanego/oskarżanego?
    > Całego nazwiska nie podawały :-)

    No to zachowaly.

    Skrajny przypadek to ten niedawny, gdy media pisały "ofiarą pedofila
    był syn posłanki".
    Nazwiska nie było, imienia nie było, a i tak namierzyli ...

    J.