  • 1. Data: 2023-05-13 22:40:01
    Temat: Nie stać, tylko iść
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -ministerstwo-jasno-o-pierwszenstwie-pieszych-przed-
    przejscie,nId,6770939

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 2. Data: 2023-05-14 08:15:37
    Temat: Re: Nie stać, tylko iść
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.05.2023 o 22:40, rowerex rowerex pisze:
    > https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -ministerstwo-jasno-o-pierwszenstwie-pieszych-przed-
    przejscie,nId,6770939

    Dochodzę do wniosku że przy obecnie istniejącym prawie i pierdolcu nie
    da się jednoznacznie przypisać pieszemu (i nie tylko) pierwszeństwa;) Po
    prostu się nie da i już - co byś nie napisał znajdą się tacy co
    stwierdzą, że jest na odwrót. Już samo rozważanie że pieszy nie ma
    pierwszeństwa poza przejściem (a co kurwa niby asmochód ma pierwszeństwo
    na chodniku)?

    Chyba czas po prostu wpisać w KK "kto potrąca pieszego na przejściu
    podlega karze ...."

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-05-14 08:47:09
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    niedziela, 14 maja 2023 o 08:15:40 UTC+2 Shrek napisał(a):
> [...]
    > na chodniku)?
    >
    > Chyba czas po prostu wpisać w KK "kto potrąca pieszego na przejściu

    Niżej m.in. "supermecenas" Tadeusz Wolfowicz - wywód bardzo dogłębny:

    https://youtu.be/EnwgKf0f8I8

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 4. Data: 2023-05-14 08:59:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2023 o 08:47, rowerex rowerex pisze:

    > Niżej m.in. "supermecenas" Tadeusz Wolfowicz - wywód bardzo dogłębny:
    >
    > https://youtu.be/EnwgKf0f8I8

    a wersja dla piśmiennych?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-05-14 09:00:32
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    niedziela, 14 maja 2023 o 08:47:11 UTC+2 rowerex rowerex napisał(a):
    -ministerstwo-jasno-o-pierwszenstwie-pieszych-przed-
    przejscie,nId,6770939

    > Niżej m.in. "supermecenas" Tadeusz Wolfowicz - wywód bardzo dogłębny:
    >
    > https://youtu.be/EnwgKf0f8I8

    Pełna dyskusja:

    https://www.facebook.com/prawodrogowe/videos/1258714
    528309916/

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 6. Data: 2023-05-14 09:03:25
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    niedziela, 14 maja 2023 o 08:59:40 UTC+2 Shrek napisał(a):

    > a wersja dla piśmiennych?

    Pismo jest passe, zresztą z filmiku wynika, że polski naród jest w zasadzie
    niepiśmienny.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 7. Data: 2023-05-14 09:19:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-14 o 09:03, rowerex rowerex pisze:

    > Pismo jest passe, zresztą z filmiku wynika, że polski naród jest w zasadzie
    > niepiśmienny.

    Ja też bym wolał przeczytać, bo szybciej wyłapię to co istotne
    a na tym filmie nie przetrwałem przedstawienia mecenasa, bo wiało nudą.

  • 8. Data: 2023-05-14 09:53:29
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sat, 13 May 2023 13:40:01 -0700 (PDT), użytkownik rowerex rowerex
    napisał:

    > https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -ministerstwo-jasno-
    o-pierwszenstwie-pieszych-przed-przejscie,nId,677093
    9

    Jestem bardzo ciekaw czy pieszemu wolno zrobić ten pierwszy, decydujący
    krok wstępowania na przejście jeśli z jego obserwacji wynika że zmusiłby
    nadjeżdżającego kierowcę do użycia hamulca, bowiem bez tego użycia
    uderzyłby pieszego bez wątpienia, lecz z obserwacji wynika że kierowca
    zahamuje bezpiecznie? Czy też wolno pieszemu wejść na przejście jedynie
    wtedy gdy obserwacja wykaże że nadjeżdżający kierowca
    nie będzie musiał użyć hamulca? Obawiam się że konieczność użycia hamulca
    przez kierowcę pozwoli zakwalifikować wejście pieszego na przejście jako
    "wtargnięcie".
    Obserwuje się pewien nowy konsensus. Kierowcy, widząc pieszego stojącego
    przed przejściem interpretują to jako zamiar wejścia na przejście i
    zatrzymują samochód, de facto udzielając pierwszeństwa komuś nie
    znajdującemu się na przejściu, czyli niezgodnie z interpretacją ministra.
    Dobre wyjście wobec kunktatorskiego prawa.
    IMO prawo powinno zdecydowanie stwierdzać: "Kierowca który wyrządzi szkodę
    pieszemu na przejściu jest winien".

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2023-05-14 10:01:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.05.2023 o 09:00, rowerex rowerex pisze:

    > Pełna dyskusja:
    >
    > https://www.facebook.com/prawodrogowe/videos/1258714
    528309916/

    Podobnież choojowy przekaz.
    Tak w 2-3 zdaniach nie mógłbyś spłycić wywodu?

  • 10. Data: 2023-05-14 10:28:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2023 o 09:03, rowerex rowerex pisze:

    > Pismo jest passe, zresztą z filmiku wynika, że polski naród jest w zasadzie
    > niepiśmienny.

    Sorry - nie będę tracił 20 minut.

    --
    Shrek