  • 1. Data: 2023-05-15 18:43:29
    Temat: Szantaż
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Kolo robił zdjęcia wykroczeń drogowych i szantażował "ofiary" że jeśli
    nie osiągnie korzyści majątkowej to ich podpierdoli.

    Pomijając, że nawet jak zgłosi to umorzą, to zakładamy że ofiara się
    zgłasza na policję i mówi że jest szantażowana - jakie obstawiacie skutki:

    1 - spławią,
    2 - zrobią sprawę o szantaż,
    3 - zrobią sprawę o szantaż i nałożą mandat za wykroczenie,
    4 - szantaż umorzonko i propozycja mandatu dla ofiary?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-05-15 19:03:27
    Temat: Re: Szantaż
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 May 2023 18:43:29 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    > 3 - zrobią sprawę o szantaż i nałożą mandat za wykroczenie,
    > 4 - szantaż umorzonko i propozycja mandatu dla ofiary?

    Wezmą sie na ambicje i szantaz doprowadzą do prokuratora,
    i jeszcze dowalą za niezgłoszenie wykroczenia.

    A kierowcy ... mandat sie słusznie należy.
    Chyba, ze bedzie cwany i powie, ze to nie on :-)

    J.

  • 3. Data: 2023-05-15 21:05:36
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 15.05.2023 o 18:43, Shrek pisze:
> [...]
    > 3 - zrobią sprawę o szantaż i nałożą mandat za wykroczenie,
    > 4 - szantaż umorzonko i propozycja mandatu dla ofiary?

    2 lub 3. Jak by chodziło o szantaż np. nieobyczajnymi zdjęciami to 1,
    ale w tym przypadku szantażysta ewidentnie kradnie kulsonom chleb.

    PD

  • 4. Data: 2023-05-15 22:48:30
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 15.05.2023 o 19:03, J.F pisze:
    > i jeszcze dowalą za niezgłoszenie wykroczenia.

    musieliby mieć podstawę prawną ;)

  • 5. Data: 2023-05-16 06:34:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.05.2023 o 22:48, m4rkiz pisze:

    > musieliby mieć podstawę prawną ;)

    E tam....

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-05-16 18:51:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 May 2023 22:48:30 +0200, m4rkiz wrote:

    > musieliby mieć podstawę prawną ;)

    Podstawa jest, ale fakt - na grubsze przestępstwa.

    Wykroczenia ... czyzby nie było?

    J.

  • 7. Data: 2023-05-18 09:48:57
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 16.05.2023 o 18:51, J.F pisze:

    > Podstawa jest, ale fakt - na grubsze przestępstwa.
    >
    > Wykroczenia ... czyzby nie było?

    Nie ma, sprawdzałem kiedyś w miarę dokładnie.

  • 8. Data: 2023-05-18 17:30:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > 3 - zrobią sprawę o szantaż i nałożą mandat za wykroczenie,
    > 4 - szantaż umorzonko i propozycja mandatu dla ofiary?

    Kluczem do odpowiedzi jest groźba bezprawna zdefiniowana w art. 115§12
    kk. Szantażysta dostanie zarzut z art. 191§1 kk, o ile szantażowany
    złoży wniosek o ściganie. Zwracam uwagę na poniekąd kuriozalny fakt, że
    jeśli szantażowany odpowie szantażem na groźbę i odpisze autorowi groźbą
    złożenia wniosku, jeśli szantażysta na niego doniesie, to sam popełni to
    samo przestępstwo. Bo jego celem nie będzie ochrona prawa naruszonego
    przestępstwem tylko uniknięcie odpowiedzialności za samo wykroczenie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2023-05-18 17:35:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kluczem do odpowiedzi jest groźba bezprawna zdefiniowana w art. 115§12
    > kk. Szantażysta dostanie zarzut z art. 191§1 kk, o ile szantażowany
    > złoży wniosek o ściganie.

    Skoro się zgłosił celem żeby coś policja zrobiła to chyba złoży.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2023-05-18 18:09:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.05.2023 o 17:35, Shrek pisze:

    >>> 1 - spławią,
    >>> 2 - zrobią sprawę o szantaż,
    >>> 3 - zrobią sprawę o szantaż i nałożą mandat za wykroczenie,
    > Skoro się zgłosił celem żeby coś policja zrobiła to chyba złoży.

    Różnie z tym bywa. Mógł przyjść po poradę. Zdarza się.
    --
    (~) Robert Tomasik