    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy można ZAOCZNIE aresztować? [Iwan Wyrypajew]
    Date: Wed, 17 May 2023 19:11:54 +0200

    https://www.pudelek.pl/maz-karoliny-gruszki-iwan-wyr
    ypajew-zaocznie-aresztowany-przez-moskiewski-sad-gro
    zi-mu-nawet-10-lat-wiezienia-6898980424145824
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/other/iwan-wyry
    pajew-zaaresztowano-mnie-za-m%C3%B3wienie-prawdy-o-r
    osyjskiej-armii/ar-AA1bjgxq
    > Rzeczpospolita on MSN1h
    > [...] Sąd Rejonowy w Moskwie zaocznie aresztował [...]

    Mi się wydawało że sąd wydaje nakaz aresztowania.
    Czy może to dosłowne tłumaczenie rosyjskiej terminologii prawnej?
    Takie "statutory rape" tłumaczone jako gwałt.

    BARDZO się zdziwię jak RP3 go Rosji wyda ale to jak (po jakiej linii)
    zostanie uzasadniona prawdopodobna++ odmowa przez sąd może być
    interesujące. Dla mnie najbardziej elegancko będzie po linii że
    wypowiedzi w Polsce nie są podstawą do _ekstradycji_ do innych krajów.
    Kwestionować per analogia możliwości karania przez sądy RP3 słów
    obywateli RP3 wypowiedzianych za granicą byłoby IMHO "odważnym" ruchem.

    Wzajemności zasada najświętszą jest.

    P.S.1. Jakoś słabo kojarzę ukaranie w Królestwie Saudów ich poddanego i
    jednocześnie obywatela USA za wypowiedzi z USA "o władzy" jak ten jak
    głupi pojechał z wizytą do królestwa.
    P.S.2 To tak prawda pisana zagranicznym alfabetem? :-)

    --
    A. Filip