  • 11. Data: 2021-12-13 20:10:56
    Temat: Re: Czy ambasadorem w państwie Watykan POWINIEN być nie katolik? :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wyznanie kandydata na ambasadora nie ma większego0 znaczenia, bowiem
    > jest on urzędnikiem mającym sprawować określone funkcje administracyjne.

    No w tym przypadku akurat jakieś tam ma - zwykle od ambasadora wymaga
    się znajomiści i umiejętności odnalezienia się w lokalnej kulturze, a ta
    jakby jest mocno w tym wypadku powiązana.

    Jak dla mnie to trochę dziwne zagranie - trochę trolowanie;). No ale
    mają prawo.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2021-12-13 20:15:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > ta jakby jest mocno w tym wypadku powiązana.
    >
    > Jak dla mnie to trochę dziwne zagranie - trochę trolowanie;). No ale

    Może obstawili "mało dyplomatyczną" reakcje Watykanu? :-)

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2021-12-13 22:19:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Jak sędzia nie powinien swoich poglądów politycznych prezentować
    >publicznie aby nie budzić niepokoju wśród podsądnych o stronniczy
    >wyrok

    >Tak ambasador nie powinien eksponować czy jest przychylny czy nie
    >przychylny...

    >Tak wiem... Obecnie w Polsce jest od groma motłochu który tych
    >podstawowych zasad praworządności NIE ROZUMIE.

    No wlasnie ... bo ja byl polemizowal.
    Ambasador nie sedzia, ze ma byc apolityczny.
    A czasem wrecz odwrotnie ...

    J.

  • 14. Data: 2021-12-13 22:21:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.12.2021 o 20:15, A. Filip pisze:

    > Może obstawili "mało dyplomatyczną" reakcje Watykanu? :-)

    No dlatego piszę, że trochę trolowaniem pachnie;)

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2021-12-14 01:13:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.12.2021 o 15:50, J.F. pisze:

    > Nie ma z kim ?

    Raczej nie ma takiej potrzeby. Co ma siedziba głowy kościoła wspólnego z
    tym, jak on działa w Polsce? W wypadku Kościoła Katolickiego uczyniono
    dość karkołomny precedens.

    > Ale papiez moze wydawac paszporty czy wizy, czy krolowa moze ?

    Jeśli Watykan jest państwem, to automatycznie może wydawać paszporty.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-12-14 01:16:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.12.2021 o 12:55, _Master_ pisze:
    > Tak ambasador nie powinien eksponować czy jest przychylny czy nie
    > przychylny...

    Jak zostanie ambasadorem, to nie bedzie eksponować poglądów. po

    > Tak wiem... Obecnie w Polsce jest od groma motłochu który tych
    > podstawowych zasad praworządności NIE ROZUMIE.

    Właśnie masz rację. Nie wiem, na ile ogarniasz, że Kościół Katolicki, to
    nie jest Państwo Watykan. Po prostu "przypadkowo" jedna i ta sama osoba
    jest głową Kościoła Katolickiego i Watykanu. Ale rozumiem,. ze to trudne.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-12-14 06:21:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Właśnie masz rację. Nie wiem, na ile ogarniasz, że Kościół Katolicki, to
    > nie jest Państwo Watykan. Po prostu "przypadkowo" jedna i ta sama osoba
    > jest głową Kościoła Katolickiego i Watykanu. Ale rozumiem,. ze to trudne.

    Trochę z dupy rozumowanie. Stosunki państwa polskiego z kościłem
    reguluje konkordat. Kto jest drugą stroną?

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2021-12-14 06:25:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Raczej nie ma takiej potrzeby. Co ma siedziba głowy kościoła wspólnego
    > z tym, jak on działa w Polsce? W wypadku Kościoła Katolickiego
    > uczyniono dość karkołomny precedens.
    > [...]

    Ależ to nie jest precedens ale tradycja/pozostałość z czasów gdy papież
    był głową prawdziwego Państwa Kościelnego naokoło Rzymu. Państwa które
    znikło w 1870 w konsekwencji pokonania Francji przez Prusy (Powstania
    Drugiej Rzeszy Niemieckiej). Potem dzięki Mussoliniemu państwo
    Watykan "wielkości znaczka pocztowego" zaczęło być *znowu* traktowane
    (formalnie) jako państwo.
    Wiec twój zarzut sprowadza się do tego że z tą zamierzchłą tradycją
    należało już zerwać za RP2 (1925) i jej nie odnawiać za RP3 (1993).

    Moje osobiste stanowisko jest takie że takie "preferencyjne" usytuowanie
    regulacji dotyczących KRK w Polsce jeśli już to powinno z *bezpośrednio*
    wyrażonej woli Narodu (bez frekwencyjnego wymogu 50% jak w referendum).
    I żeby nie było: na jestem przekonany na >70% że Naród by to obecnie
    zaakceptował wiec byłby to chyba zasadniczo zabieg troski o estetykę
    prawną. Taki kij/zabieg miały dwa końce: 1. konkordat *mógłby*
    się zmienić z umowy międzynarodowej w ustawę 2. konkordat
    "z bezpośredniej woli Narodu" były "niezręczny++" do zerwania
    przez Sejm bez bezpośrednio wyrażonej woli Narodu

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2021-12-14 08:04:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Raczej nie ma takiej potrzeby.

    Ani mozliwosci.
    Bo z kim chcesz podpisac dla kosciolow protestanckich?

    Z prawoslawnymi by sie dalo, bo jakas tam glowa jest, a co z
    islamskimi, buddyjskimi, hinduskimi?

    >Co ma siedziba głowy kościoła wspólnego z tym, jak on działa w
    >Polsce? W wypadku Kościoła Katolickiego uczyniono dość karkołomny
    >precedens.

    Zawsze byl. od 966 :-)

    >Jeśli Watykan jest państwem, to automatycznie może wydawać paszporty.

    oczywiscie..
    Chodzi mi tylko o to, ze królowa brytyjska nie wydaje paszportow,
    nawet jesli jest to paszport Krolestwa i ma herb krolowej.
    I choc wydaje je Urzad Paszportowy JKM, to nie znaczy, ze Królowa moze
    chocby szefa tego urzedu mianowac :-)

    Papiez to akurat chyba moze :-)

    J.

  • 20. Data: 2021-12-14 08:09:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-13-grudnia-2021 o 22:19, J.F. pisze:
    > No wlasnie ... bo ja byl polemizowal.
    > Ambasador nie sedzia, ze ma byc apolityczny.
    > A czasem wrecz odwrotnie ...

    Polityczny może być ale nie powinien epatować swoją religijnością np.
    chodząc na manifestacje obrońców życia.