  • 211. Data: 2020-12-15 11:59:54
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jakby w nieznanych tygodniach ludzie umierali w takiej liczbie,
    > jak średnio umierali w odpowiadających im tygodniach w zeszłych 20
    > latach.

    Czyli te moje negatywne przewidywania na 470 tysiecy juz sie
    praktycznie sprawdziły i rzeczywiście "walczymy" o twoje 500 tysiecy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 212. Data: 2020-12-15 15:08:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >--Nie wystarczy "sie zaszczepic"

    >albo zaszczepia dziadków albo będą ich odwiedzać na cmentarzu, żadne
    >działania które gamonie zastosowali nie okazały się skuteczne

    Nie o to chodzi - zwykla grypa, a dwie odmiany, i pododmiany, i trzeba
    sie doktoryzowac, ktora szczepionka jest wlasciwa.
    Gdzies nawet czytalem teorie polspiskową z czasow Klepacz.

    A z Covid bedzie podobnie - juz mamy ze cztery szczepionki, a potem
    jeszcze dowiedz sie, czy po drodze pradu nie zabraklo i do jakiej
    temperatury sie ogrzala :-)
    A na koniec powstana mutacje wirusa.

    >W zdecydowanej większości krajów europejskich poziom wyszczepialności
    >osób od 65. roku życia nie przekroczył 50 proc.
    >Największy jest on w Wielkiej Brytanii, gdzie szczepi się przeciwko
    >grypie 71 proc. seniorów.
    >Najniższy poziom wyszczepialności utrzymuje się w Estonii, na Łotwie
    >i w Rumunii (zaledwie 10 proc. zaszczepionych seniorów).
    >W Polsce jest tylko nieznacznie lepiej, ponieważ u nas przeciwko
    >grypie szczepi się 12 proc. osób powyżej 65. roku życia.

    Taki system. Rzad nie chce sypnac groszem, emeryt moze by i sypnal,
    ale nikt mu nie podpowie, sam wie, ze na grype to sie nigdy nie
    szczepil, do lekarza trzeba wstac o 5 rano ... itp.
    A teraz jeszcze jeden czynnik - szczepionek nie ma.

    Ale ... o co chodzi - umrze, to rzad sie ucieszy, bo ZUS odpocznie, a
    przeciez mogl sie zaszczepic :-)

    J.

  • 213. Data: 2020-12-15 15:27:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >--Nie od dzis o tym wiadomo ... ale mlodych tez potrafi atakowac.

    >jasne 20-29 Jahre 15 9 24 0,12% tyle samo zgonow co na tasmanska
    >goraczke bagienna :-) nie rozsmieszaj mnie gamonie mialy na tacy
    >podane gdzie jest kumulacja trupow a mimo to spaprali temat ... jesli
    >dobrze pamietam jedynie szwedzki premier przyznal sie do bledu reszta
    >udawala ze ich nie ma

    No, pod tym wzgledem masz racje, mowilo sie powszechnie, ze mlodych
    atakuje slabo, mozna bylo pomyslec, gdzie jest duzo starych ...

    >--No wiesz, jakby pracownicy tych domow opieki pakowali na silowniach
    >... chyba by maski w nie wystarczyly.

    >pamietaj o testach ... zreszta widac jaki jest efekt jak nie zrobi
    >się nic, trup sciele sie gesto

    IMO - malo skuteczne.
    Jak czesto chcesz robic - co dzien, co tydzien ?
    A pamietaj, ze sam test trwa ~24h ...

    >--Nie mowie nie, ale wez tez pod uwage, ze w marcu znacznie mniej
    >bylo o wirusie wiadomo

    >jaki marzec ? w maju Szwedzi juz wiedzieli co robic a Niemcy musieli
    >walnac pustym lbem w sciane, efekt ? trup za trupem
    >https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-eu
    ropie,szwecja-zwieksza-wydatki-na-ochrone-chorych-w-
    domach-opieki,artykul,15648435.html

    ale w maju w Niemczech to nie bylo podobnych srodkow wdrozonych?
    tylko juz za pozno.

    U nas zreszta tez zamknieto domy opieki, tzn zakazano odwiedzin ...

    >--Poza tym, jak sobie to wyobrazasz - zamknac te domy opieki, czy
    >zamknac ich pracownikow tam i niech nie wychodza przez rok ?
    >zadzwon do Szwedow i zapytaj

    No ale w artykule powyzej napisali, ze kiepsko im to wyszlo.
    A u nas ... czy opieka w takim domu jest taka sama, jak rodzina nie
    odwiedza ? :-)

    No i Szwedow stawiano jako ciekawy przyklad, a teraz maja druga fale.
    Tzn chyba mieli - wyglada jakby juz po.

    Tylko ze u nich zmarlo 7.5 tys ludzi na Covid, a u nas na razie 22
    tys, a jestesmy ze 4x ludniejsi.

    >--Poza tym mielismy przyklady roznych dzialan w roznych krajach ...
    >skonczylo sie chyba podobnie ... racje mial Szumowski - musimy
    >doczekac szczepionki.

    >tak mysle ze poczatek szczepien zbiegnie sie z koncem sezonu
    >grypowego po czym odtrąbiony zostanie sukces :-)

    Sugerujesz, ze to zwykla grypa, a nie zaden covid ?

    A szczepionka ... ma wszelkie szanse zadzialac, i rzeczywiscie mozna
    bedzie odtrabic sukces.
    I sie to przypadkiem zbiegnie z koncem sezonu grupowego, choc u nas
    ... ile to przewidujemy na szczepienie - rok, trzy lata ?

    J.

  • 214. Data: 2020-12-15 16:46:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.12.2020 o 07:39, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > ponad 86% to grupa 70+, max w grupie 80-89 czyli jedna noga w grobie

    Zanim zaczniemy wnioski wyciągać to mozesz napisać, co jest w tych
    kolumnach? W 4 jest suma 2 i 3. W 5 udział procentowy z 4 w sumie
    kolumny 4. Ale co to oznacza?

    --
    Robert Tomasik

  • 215. Data: 2020-12-15 20:49:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.12.2020 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Czyli te moje negatywne przewidywania na 470 tysiecy juz sie
    > praktycznie sprawdziły i rzeczywiście "walczymy" o twoje 500 tysiecy.

    Pożyjemy - zobaczymy. N ie widziałeś gdzieś danych o rocznych zgonach w
    XX wieku w Polsce?

    --
    Robert Tomasik

  • 216. Data: 2020-12-15 21:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Pożyjemy - zobaczymy. N ie widziałeś gdzieś danych o rocznych
    > zgonach w XX wieku w Polsce?

    Nie szukałem. Takie dane powinny być łatwo znajdywalne na stronach
    urzedowych.
    Ale ze u nas urzedy podchodza do publikacji danych tak jak podchodza...
    ZUS nadal potrafi dane w PDFach publikowac zamiast w xls...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 217. Data: 2020-12-16 09:47:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

> [...]
    >podchodza...
    >ZUS nadal potrafi dane w PDFach publikowac zamiast w xls...

    Hm, pdf sie zrobil jakis bardziej otwarty niz xls, i do "publikacji"
    jakby lepszy.
    Takich tekstowych.

    Ale takie tabelki ... csv, albo xml bylby wlasciwy.
    XML to z kolei klopot w excelu :-)

    Uznac, ze wszyscy uzywaja Excela ?

    Inna sprawa, ze xlsx to juz prawie tekstowy ...

    J.

  • 218. Data: 2020-12-16 10:20:17
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

[...]

    rozumiem czyli typowe niedasie :-)

  • 219. Data: 2020-12-16 10:31:05
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Zanim zaczniemy wnioski wyciągać to mozesz napisać, co jest w tych kolumnach? W 4
    jest suma 2 i 3. W 5 udział procentowy z 4 w sumie
    > kolumny 4. Ale co to oznacza?

    udział procentowy zgonów w danej grupie wiekowej (z grubsza dobrze obrazuje kto
    powinien uważać bo skończy na cmentarzu, może księża powinni puszczać na mszach w
    kościołach :-)

    https://de.statista.com/statistik/daten/studie/11041
    73/umfrage/todesfaelle-aufgrund-des-coronavirus-in-d
    eutschland-nach-geschlecht/

  • 220. Data: 2020-12-16 11:56:02
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --A pamietaj, ze sam test trwa ~24h ...

    Dania
    https://www.nordschleswiger.dk/de/daenemark/neuer-sc
    hnelltest-sorgt-fuer-weniger-hektik-notaufnahme
    Niemcy
    https://www.mopo.de/hamburg/neues-corona-testzentrum
    -in-hamburg-in-20-minuten-zum-ergebnis---auch-an-wei
    hnachten-37801860

    20 minut max, 50 ojro NIemcy, Duńczycy chyba troche taniej na granicy ..

    Für 49,90 Euro können Hamburger sich hier von ärztlichem Personal testen lassen,
    einen Termin bucht man online.