  • 81. Data: 2022-06-15 21:33:48
    Temat: Re: Były policjant
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Dowody czego? Że nas sprzedali Stalinowi? O Jałcie słyszałeś? nie wiesz,
    > czemu przez pół wieku u nas socjalizm wdrażali? Bo nie wiem, co byś
    > chciał szczególnie bardziej udowodnić.

    A skąd wiesz jak było? Byłeś tam i widziałeś? Może Churchilowi przyłożyli
    pistolet do głowy albo zaszantażowali? Najpierw trzeba zbadać sprawę. Jak było
    nie wiadomo.

  • 82. Data: 2022-06-16 00:10:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.06.2022 o 13:47, Kviat pisze:

    > Czyli pomaganie zaatakowanemu jest szkodliwe społecznie i nie można tego
    > pochwalać?

    Masz pomagać zgodnie z prawem.

    --
    Robert Tomasik

  • 83. Data: 2022-06-16 01:24:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No na tą chwilę panuje raczej powszechne przekonanie, że walczyć po
    > stronie ukrainy dobrze, a rosji źle. Tak jak pisałem - sąd w razie czego

    Bezwarunkowo? Np. walczyć, nie aby pomagać ukrainie a postrzelać sobie
    bezkarnie do kogoś?

    > będzie się martwił i sądzę że będzie brał stronę konfliktu pod uwagę (no

    Tak to można argumentować przy popełnieniu każdego przestępstwa.

    > i całokształt, bo pewnie i w armii ukraińskiej zdarzają się niechlubne
    > przypadki, ale dopóki nic na to nie wskazuje, to jedyną winą jest służba
    > w obcej armii a nie grabieże czy gwałty)

    No ta służba to chyba nie polega tylko na służbie, nie że od razu
    gwałty, ale tam się chyba nawet i strzela do ludzi? To trochę tak, że
    skoro uważasz, a uważasz, że polska policja wielokrotnie daje dupy, to w
    zasadzie czynem niskiej szkodliwości byłoby np. spałowanie tych
    funkcjonariuszy od Stachowiaka. Myślisz, że sąd by tak uznał?

    Ja tylko mówię, że to nie jest MZ dobra klasyfikacja. Dlaczego np. nie
    zwrócić się o pozwolenie do właściwego organu, a tylko w przypadku
    odmowy kombinować? Coś po lini ochrony wyższego dobra?

    --
    Marcin

  • 84. Data: 2022-06-16 02:01:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-15, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Skoro jesteśmy na grupie prawniczej...
    > Konkretnemu, jak to nazwiesz - najemnikowi, udowodniono zabicie
    > konkretnego orka? Nazwisko i stopień zabitego proszę.

    Przyznam, że ja dość się w tym wszystkim nadal gubię, dlatego tak
    chętnie słucham tuzów tej dziedziny, ale nie wydaje mi się, że prawo
    polega na tym, że można coś robić o ile nie da się tego ("na daną
    chwilę") udowodnić.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2022-06-16 02:03:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-15, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    >>> prokuratury. Obecnie spodziewałbym się że po prostu umorzenie o ile ktoś

    > Skoro wszystko co się znalazło w KK jest szkodliwe społecznie, to po co
    > artykuł, że jeśli jednak nie to nie ma przestępstwa:P

    Bo prawie nic nie jest czarno-białe. Ale też obecność takiego artykułu
    nie oznacza uniwersalności jego zastosowania.

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2022-06-16 08:10:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > chętnie słucham tuzów tej dziedziny, ale nie wydaje mi się, że prawo
    > polega na tym, że można coś robić o ile nie da się tego ("na daną

    No jak nie, jak tak? Pamiętasz jak policjanci zabili człowieka w kiblu w
    kulsonariacie we wrocku? No ale nie udało się udowodnić że duszenie i
    rażenie prądem miało cokolwiek wspólnego ze śmiercią, więc "wioł i umar"
    a policjanci śmierci nie spowodowali:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 87. Data: 2022-06-16 08:21:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bezwarunkowo? Np. walczyć, nie aby pomagać ukrainie a postrzelać sobie
    > bezkarnie do kogoś?

    No przecież poniżej napisałem, że nie bezwarunkowo. No ale ten warunek
    to wypadałoby co najmniej uprawdopodobnić.

    > Tak to można argumentować przy popełnieniu każdego przestępstwa.

    No można - po to to zapisali na samym początku w art 1 KK.

    > No ta służba to chyba nie polega tylko na służbie, nie że od razu
    > gwałty, ale tam się chyba nawet i strzela do ludzi?

    No tak. Czołgi też im daliśmy - nie do parady:P

> [...]
    > zasadzie czynem niskiej szkodliwości byłoby np. spałowanie tych
    > funkcjonariuszy od Stachowiaka. Myślisz, że sąd by tak uznał?

    Nie sądzę. Nie sądzę też żeby to była trafna analogia. Zapewne sam to
    podświadomie rozumiesz:P

    > Ja tylko mówię, że to nie jest MZ dobra klasyfikacja. Dlaczego np. nie
    > zwrócić się o pozwolenie do właściwego organu, a tylko w przypadku
    > odmowy kombinować? Coś po lini ochrony wyższego dobra?

    Zasada jest taka, żeby po prostu o nic nie pytać i się tym nie chwalisz.
    Prosząc jakiekowiek "organy" narażasz się po prostu na kłopoty. To jak z
    kulsonami - jak się da, to sprawę należy załatwić we własnym zakresie, a
    nie łazić na kusonariat, bo se tylko kłopotów narobisz, przeszkadając
    władzy w czekaniu na emkę. Nawet robert kiedyś tłumaczył, że ludzie nie
    rozumieją jak działa policja - oni zajmują się ogólnie zwalczaniem
    przestępczości a nie indywidualnymi przypadkami a potem ludzie nie
    rozumieją i przychodzą z nagraniem wykroczenia i adresem obwinionego. I
    nie rozumieją czemu dostają umorzenie z powodu niewykrycia sprawcy -
    rozumiesz, ci ludzie uważają, że policja powinna się zajmować ich
    prywatnymi sprawami:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2022-06-16 08:23:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Masz pomagać zgodnie z prawem.

    Trochę zabawne jest, że widzisz problem w bronieniu napadniętych cywili,
    a w zasadzie nie widzisz w ich zabijaniu "bo nie wiemy co sie stało i
    może mieli powód, tylko tak pojebany że akurat nie mogę wymyślić".
    Powiedziałbym, że takie frojdowskie myślenie kulsona:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 89. Data: 2022-06-16 19:06:56
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Masz pomagać zgodnie z prawem.

    Czyli pomaganie zaatakowanemu jest szkodliwe społecznie i nie można tego
    pochwalać?

    ??? ????? fiutinowska onuco.
    I nie wracaj
    Piotr

  • 90. Data: 2022-06-16 21:17:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.06.2022 o 19:06, Kviat pisze:

    > Czyli pomaganie zaatakowanemu jest szkodliwe społecznie i nie można tego
    > pochwalać?

    Skąd Ty te hasła bierzesz? I rozumiem, że za chwilę sam z nimi
    zaczniesz polemizować.

    --
    Robert Tomasik