  • 1. Data: 2022-06-11 08:13:58
    Temat: Przesyłanie korespondencji między urzedami
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Jeśli na przykład Policja przekazuje sprawę do Straży Miejskiej lub
    Straż Miejska do Policji, to jak oni to przekazują ?
    Przez ePUAP ?
    Umyślnym posłańcem ?
    Czy poleconym i listonosz przynosi ?

    Patrzyłam na prace Sejmu i widze, że
    https://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/0/E4A5884FC8F1
    7DDAC125885B0034A7FF/%24File/2323.pdf

    Marszałek Senatu nie ma podpisu kwalifikowanego, projekt jest
    podpisywany ręcznie skanowany i wysyłany.

    Niektóre projekty są całkowicie elektroniczne bez skanowania.

  • 2. Data: 2022-06-11 12:17:42
    Temat: Re: Przesyłanie korespondencji między urzedami
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2022 o 08:13, Monika Głowacka pisze:
    > Jeśli na przykład Policja przekazuje sprawę do Straży Miejskiej lub
    > Straż Miejska do Policji, to jak oni to przekazują ? Przez ePUAP ?
    > Umyślnym posłańcem ? Czy poleconym i listonosz przynosi ?

    Jak sobie wyobrażasz przekazanie akt sprawy przez ePUAP? Skany? Albo
    jedzie ktoś z materiałami, albo wysyłają pocztą.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-06-12 00:54:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Jun 2022 08:13:58 +0200, Monika Głowacka wrote:
    > Jeśli na przykład Policja przekazuje sprawę do Straży Miejskiej lub
    > Straż Miejska do Policji, to jak oni to przekazują ?
    > Przez ePUAP ?

    A SM takowy ma? a Policja ?

    > Umyślnym posłańcem ?
    > Czy poleconym i listonosz przynosi ?

    Mysle, ze umyslnym poslancem.
    Tzn funkcjonariusz dostaje torbe pism i zawozi.
    Tak jest "najtaniej"

> [...]
    > podpisywany ręcznie skanowany i wysyłany.
    >
    > Niektóre projekty są całkowicie elektroniczne bez skanowania.

    A przepisy nie wymagaja jednak pisma/postaci pisemnej ?

    J.

  • 4. Data: 2022-06-12 00:56:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Jun 2022 12:17:42 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jak sobie wyobrażasz przekazanie akt sprawy przez ePUAP? Skany? Albo
    > jedzie ktoś z materiałami, albo wysyłają pocztą.

    Zeznania policjant teraz wpisuje od razu w komputer,
    zdjecia sa cyfrowe, ekspertyza pisana na komputerze,
    to w zasadzie wszystkie akta sa na poczatku cyfrowe ...

    J.

  • 5. Data: 2022-06-12 08:37:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.06.2022 o 00:56, J.F pisze:
    > Zeznania policjant teraz wpisuje od razu w komputer,

    Gdzie? W Polsce? Zmienili kpk?

    > zdjecia sa cyfrowe, ekspertyza pisana na komputerze,
    > to w zasadzie wszystkie akta sa na poczatku cyfrowe ...

    Ktoś analizuje podpisy składane na obudowie komputerów?

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-06-12 08:44:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Jun 2022 08:37:09 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Gdzie? W Polsce? Zmienili kpk?

    W Polsce.
    Recznie spisujesz protokół z przesluchania?

    Ech ta skleroza - skladalem powiadomienie niedawno ...
    wydaje mi sie, ze wydruk z komputera podpisywalem.
    Ale moze to inny tryb ..

    > Ktoś analizuje podpisy składane na obudowie komputerów?

    No to widzisz - mamy tylko problem podpisu.
    A ustawa o podpisie elektronicznym obowiazuje.

    Nawet chyba nowe dowody osobiste mamy z chipem do podpisu.

    A podpisac mozna sie tez na plycie CD :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-06-12 09:28:43
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    J.F pisze:

    > A SM takowy ma?

    Do SM (DC) możesz wysłać pismo przez ePUAP. Czy to znaczy, że "SM takowy
    ma"?

  • 8. Data: 2022-06-12 11:07:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.06.2022 o 00:54, J.F pisze:

    > A SM takowy ma? a Policja ?

    Ma i SM, ma i Policja(chyba od komendy powiatowej wzwyż).
    Każda jednostka administracji publicznej musi od jakiegoś czasu mieć i
    używać BIP oraz ePUAP.
    A że jak to w naszych urzędach czasem lepiej udawać, że coś nie
    istnieje, to inna sprawa.

  • 9. Data: 2022-06-12 11:11:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.06.2022 o 00:56, J.F pisze:

    > Zeznania policjant teraz wpisuje od razu w komputer,
    > zdjecia sa cyfrowe, ekspertyza pisana na komputerze,
    > to w zasadzie wszystkie akta sa na poczatku cyfrowe ...

    Jest jeszcze gorzej. Wszystko jest w formie cyfrowej i analogowej.
    Dasz wiarę, że podstawowym i niezbędnym narzędziem pracy policjanta do
    dziś jest notatnik służbowy?

  • 10. Data: 2022-06-12 11:19:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Jun 2022 09:28:43 +0200, Andrzej Kłos wrote:

    > Do SM (DC) możesz wysłać pismo przez ePUAP. Czy to znaczy, że "SM takowy
    > ma"?

    Tak.
    A do SM w innych miastach ?

    Ale ale ...
    "ePUAP - ogólnopolska platforma teleinformatyczna służąca do
    komunikacji obywateli z jednostkami administracji publicznej w
    ujednolicony, standardowy sposób."

    obywateli, a nie policjantow.

    J.