eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Date: Tue, 10 May 2022 17:32:24 +0200 (CEST)

    Dzisiaj ktoś zacytował "w celach polemicznych" www.rt.com.
    Chciałem obejrzeć i wyszło że operator komórkowy Play zablokował domenę
    rt,com na swoich serwerach DNS-resolver. Fizyczny dostęp do adresów IP
    nie został zablokowany jak sprawdziłem olewając "pomoc" ich serwerów DNS.
    1. Mają na taką blokadę jakąś podstawę prawną?
    2. Czy Polska jest już na drodze do zostania drugimi Chinami z
    Wielkim PiS-Polskim Firewallem? :-)

    A co do mnie: Jak dla mnie który zaglądał na rt.com raz na miesiąc lub
    dwa tą blokadą Play dokonał niezwykle skutecznej promocji tego portalu.
    Może zacznę zaglądać raz na 2-3 tygodnie ;-)

    Co do "techniki blokady" IMHO spierdolili "łapanie http" tak pokazowo że
    moja przeglądarka wyświetlała tylko komunikaty o spierdolonym
    szyfrowaniu https.

    <techniczne-detale>
    $ dig rt.com
    ;; ANSWER SECTION: