  • Data: 2004-07-13 12:52:45
    Temat: Art.846 par.4 KC
    Od: "misiu" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam szanownych grupowiczów.

    Sprawa jest dość błaha, ale ciekaw jestem Waszego zdania.
    Na forum dyskusyjnym "Wegetarianizm" w portalu Gazety Wyborczej, osoba
    przedstawiająca się jako studentka Wydziału Prawa UAM w Poznaniu,
    zaprezentowała wielce oryginalną wykładnię Art. 846 par.4 KC. Wedle jej
    opinii zwierzę nie może być niczyją własnością, co jakoby wynika m.in. z
    wymienionego paragrafu, ponieważ nowe brzmienie (Ustawa z 24.07.1998 Dz.U.
    nr 117 poz.758) świadczy, jej zdaniem, o zaprzestaniu traktowania zwierząt
    przez kodeks cywilny jako rzeczy.
    Co ciekawe, podpiera się opinią prof. dr hab. A.Olejniczaka z UAM, którego
    ad hoc awansowała na kierownika tamtejszej Katedry Prawa Cywilnego,
    Handlowego i Ubezpieczeniowego. Próbowałem skontaktować się z profesorem, w
    celu wyjaśnienia watpliwości, ale jak dotąd bezskutecznie.
    Oto linki do omawianego wątku:
    359&a=14068540
    359&a=14126340

    Pozdr.