-
Linie lotnicze a prawa konsumenta
... lotnicze nie chcą brać odpowiedzialności za cenne rzeczy pasażerów i najczęściej wyliczają ograniczenia w swoich regulaminach. Wybierając się w podróż samolotem trzeba też pamiętać o nowych warunkach bezpieczeństwa na lotniskach, wzmożonych kontrolach i zakazie przewozu płynów. Obsługa lotniska ma prawo żądać w punkcie kontrolnym zdjęcia okrycia ...
-
Jak napisać reklamację wycieczki lub lotu?
... . powołując się na zapisy Tabeli Frankfurckiej. Warto załączyć posiadane dowody, tj. zdjęcia czy pisemne potwierdzenia od rezydenta. Reklamację można napisać odręcznie ... dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Powinniśmy też pamiętać, że linie lotnicze posiadają regulaminy przewozu, które wyłączają odpowiedzialność przewoźnika za cenne rzeczy ...
-
Zagubiony bagaż, opóźniony lot czyli powakacyjne kłopoty
... na lotnisku, przewoźnik powinien zapewnić pasażerom darmowe zakwaterowanie w hotelu. Gdy linie lotnicze zaniedbają pasażerów na lotnisku, jest to podstawa do reklamacji. Warto do niej ... , złe sprzątanie – 10% do 40% ceny). Na potwierdzenie swoich roszczeń warto zrobić zdjęcia, nagrać film aparatem czy telefonem komórkowym. W Polsce konsument ma na ...
-
Nieudane wakacje: jak napisać reklamację?
... ze sklepu), a także dowody wskazujące na naruszenie umowy przez przedsiębiorcę (np. zdjęcia zanieczyszczonej plaży czy kopia protokołu wskazującego zniszczenie walizki przez przewoźnika lotniczego). Reklamacja nie poskutkowała, zagraniczne linie lotnicze czy biuro podróży odmówiły uwzględnia racji konsumenta? W takich przypadkach pomocą służy ...
-
Wakacje 2013 w Europie: najczęściej zadawane pytania
... od momentu odbioru opóźnionego bagażu. Za zniszczenie walizki lub zagubienie bagażu linie lotnicze powinny wypłacić odszkodowanie (maksymalnie ok. 5500 zł liczone w SDR – międzynarodowej walucie ... naszego hotelu np. na forach internetowych. Sprawdźmy też jego położenie poprzez zdjęcia satelitarne. Może się okazać, że opis „blisko plaży” jest daleki ...
-
Wakacje a prawa konsumenta
... negatywnych, zastanów się nad wyborem innego. Sprawdź także jego położenie poprzez zdjęcia satelitarne (dostępne w wielu turystycznych serwisach internetowych). Może się okazać, że opis „ ... przedmioty cenne w przypadku, gdy np. bagaż zaginie. Co zrobić, gdy linie lotnicze zagubią lub zniszczą nasz bagaż? Gdy bagaż nie przyleciał z Tobą lub walizka ...
-
Jak spędzić bezpieczne wakacje?
... cenę za poszczególne niedogodności. Na potwierdzenie swoich roszczeń warto mieć dowody: zdjęcia zrobione na miejscu, potwierdzenia od rezydenta etc. 10. Telefony kontaktowe ... Konsumenckie: gdy zagraniczne biuro podróży lub przewoźnik nie odpowie na reklamację, a linie lotnicze zagubią lub opóźnią bagaż, Urząd Lotnictwa Cywilnego: gdy lot jest ...
-
Wakacje 2014: jak uniknąć problemów?
... zrobić zdjęcia. Konsument po wakacjach - gdzie się zgłosić z problemem? W razie nieprzewidzianych sytuacji i problemów turysta-konsument, może zwrócić się do odpowiednich instytucji zajmujących się ochroną jego praw: gdy zagraniczne biuro podróży nie odpowie na reklamację, gdy reklamacja zagubionego lub zniszczonego przez linie lotnicze bagażu ...
-
Ferie zimowe 2015: o tym pamiętaj ruszając w podróż
... SDR, czyli około 5800 zł. Powinniśmy mieć jednak na uwadze, że linie lotnicze posiadają regulaminy przewozu, które często wyłączają odpowiedzialność przewoźnika za cenne rzeczy ... na temat hotelu, do którego się udajemy. Sprawdźmy też jego położenie poprzez zdjęcia satelitarne. Jeżeli okaże się, że standard hotelu jest niezgodny z opisem udogodnień, o ...
-
Wakacje 2012 a prawa konsumentów
... zawierać reklamacja wycieczki? W reklamacji należy: dokładnie opisać wady wyjazdu, dołączyć zdjęcia, oświadczenia innych osób, kopię reklamacji wręczonej Rezydentowi czy Pilotowi, kopię ... ma 21 dni od momentu jego dostarczenia na złożenie reklamacji. Linie lotnicze zazwyczaj odpowiadają na reklamacje w terminie nieprzekraczającym 30 dni od daty ...