-
Reklama leków, wyrobów medycznych i suplementów diety. Na co uważać, by była zgodna z prawem?
... inne substancje odżywcze, a nie leczenie organizmu człowieka. Reklama produktu leczniczego – najważniejsze cechy Reklama produktu leczniczego to działalność, która polega na ... przekazu wykorzystują sformułowania naukowe i medyczne, a także powołują się na opinie, badania naukowe i literaturę, które są docelowo skierowane do ekspertów oraz ...
-
Reklama wyrobów medycznych - duże zmiany od 1 stycznia 2023
... przekazu zostaną wykorzystane sformułowania medyczne i naukowe czy powołującej się na badania naukowe, opinie, literaturę i opracowania docelowo skierowane do profesjonalistów – taka reklama również musi być zrozumiała dla laików. Podobnie jak w przypadku reklamy leków, reklama wyrobów medycznych nie będzie mogła już wykorzystywać wizerunku osób ...
-
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?
... ich reklama podlegać będzie tym samym przepisom, co reklama alkoholi. Jak wskazał przy tym Trybunał Konstytucyjny w jednym z orzeczeń, „Reklama i promocja “ ... https://wiadomoscispozywcze.pl/artykuly/9993/polacy-wydadza-w-2022-roku-ponad-13-mld-z-na-piwa-bezalkoholowe/ Dane na podstawie badania internetowego (CAWI) przeprowadzonego przez ABR SESTA ...
-
Własna firma - studenci są na tak. Jak założyć i rozwinąć biznes?
... – radzi Mariusz Hildebrand. Podjąć wyzwanie gotowych jest 18 proc. studentów – wynika z badania przeprowadzonego w sierpniu tego roku przez MillwardBrown. Genem przedsiębiorczości w równym stopniu ... oferowane produkty cieszyły się zainteresowaniem odbiorców. Drogą dotarcia do klientów jest reklama. Można skupić się tylko na jej standardowych formach, ...
-
Biura podróży: kiedy reklamacje?
... Polaków. Najczęściej z dobrym skutkiem, odzyskując najczęściej do 1000 złotych. Jak dowodzą wyniki badania, już co piąta osoba wyjeżdżająca na urlop zorganizowany przez ... też robactwa w pokoju (40/50 proc.). Nasi ankietowani to szczęściarze, bo jak wynika z badania 66 proc. złożonych przez nich reklamacji została rozpatrzona pozytywnie. W ...
-
Kredyty konsumenckie: nowe przepisy
... . Zgodnie z obecnie obowiązującym prawem, opłata przygotowawcza nie podlega zwrotowi. Zmieni się to po wdrożeniu nowej regulacji. Dyrektywa wprowadza także obowiązek badania zdolności kredytowej przed udzieleniem kredytu przez wszystkie instytucje udzielające pożyczek. Obecnie obowiązek taki spoczywa jedynie na bankach. Nowe przepisy obejmą ...
-
Kompendium wiedzy na wakacje 2016
... wyjazdu na zorganizowane przez touroperatora wakacje deklaruje już niemal połowa Polaków - wynika z badania, które Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zlecił TNS Polska. Niepokoić może fakt, iż ... przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków, od 20 do 25 maja 2016 r. ** Badania Konsument na wakacjach były prowadzone na zlecenie UOKiK ...
-
Jak złożyć reklamację?
... do zbadania garderoby pod kątem możliwości osiągnięcia rezultatu. Jako profesjonalista powinien wykazać się odpowiednimi kwalifikacjami w tym przedmiocie. Jeżeli w wyniku takiego badania poweźmie wątpliwości co do prawidłowości umówionego rezultatu - powinien niezwłocznie zawiadomić o tym konsumenta, aby ten podjął decyzję co do wykonania dzieła ...
-
Wakacje 2014: co warto wiedzieć przed?
... wykupienie wycieczki. W ubiegłym roku blisko połowa respondentów przepytanych przez UOKiK (48 proc.) deklarowała, że nie korzysta z usług biur podróży. Tegoroczne badania przeprowadzone na zlecenie UOKiK pokazują, że ten odsetek spadł do niespełna 40 proc. Wybierając się na wczasy z touroperatorem najbardziej obawiamy ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: boimy się o prawo do reklamacji
... przez Kodeks Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej i wewnętrzne regulacje firm zrzeszonych w Stowarzyszeniu. Informacje o badaniu Czas realizacji badania: maj/czerwiec 2016; Miejsce realizacji: badanie ogólnopolskie; Metoda: badanie zrealizowane metodą telefonicznych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo ...
-
Kiedy przedsiębiorca popełnia czyn nieuczciwej konkurencji?
... , badania, rozłożenia ... reklama, a w szczególności: reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka; np. reklama leków sprzedawanych na receptę skierowana do pacjentów, reklama alkoholu z udziałem małoletnich, reklama nadmiernie epatująca seksualnością, reklama eksponująca ludzkie cierpienie, reklama ...
-
Znaki towarowe. Czym jest wtórna zdolność odróżniająca?
... celu ochronę swobody działalności gospodarczej. Promocja i reklama marki – duże środki finansowe przeznaczone na promowanie oznaczenia, czyli reklama i promocja marki, która utrwala w ... (VI SA/Wa 1378/13) nie uwzględniono przedstawionych przez skarżącą dowodów. Badania sondażowe, które przedłożyła, były prowadzone w okresie lipiec-sierpień 2010 roku, ...
-
Prawa konsumenta a Sylwester 2010
... Niektórzy dokonywali koniecznych zmian w oznakowaniu urządzeń już w czasie badania. W przypadku 18 łóżek, które posiadały największe przekroczenia dopuszczalnej ... stwierdzenie „nowe lampy”, „turbo solarium” powinno być traktowane jako ostrzeżenie a nie reklama, ponieważ często mają większą moc promieniowania, a także świecą nierównomiernie co może ...
-
Zakupy online: reklamacja towaru nie zawsze możliwa
Aż 83 proc. konsumentów robi zakupy w sieci, z czego jedna czwarta nawet kilka razy w miesiącu – wynika z badania Rzetelnej Firmy, przeprowadzonego wśród przedsiębiorców zrzeszonych w programie Rzetelna Firma. Zakupy przez Internet to z jednej strony wygoda, ale z drugiej większe ryzyko ...
-
Zmiany w prawie 2018 ważne dla przedsiębiorców
... początkowa przekracza 10 000 000 zł; zaliczenie kosztów usług doradczych, badania rynku, usług reklamowych, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych, ubezpieczeń, ... ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solarium Od 16 lutego zabroniona będzie reklama i promocja usług w zakresie udostępniania solarium, a osoby, które nie ukończyły 18 ...
-
Sąd Apelacyjny o reklamie suplementu diety. UOKiK miał rację
... same spoty reklamowe, to UOKiK uznał (co zgodnie z informacją UOKiK wykazały badania rynku), że wprowadzały one konsumentów w błąd, co do cech produktu poprzez ... i jasności, nie ma w niej miejsca za wprowadzenie w błąd, także w działalności reklamowej. Reklama ma na celu prezentację produktu lub usługi, kształtowanie popytu oraz tworzenie i ...