2016-07-24 00:28
Jak jest chroniony klient w sprzedaży bezpośredniej? © madhourse - Fotolia.com
Przeczytaj także: Sprzedaż bezpośrednia: nie daj się nabrać na sztuczki akwizytorów
Obowiązujące prawo konsumenckie stanowi, że klient, który kupuje bezpośrednio, może skorzystać z uprawnienia do odstąpienia od umowy zakupu. Ma na to 14 dni, liczone od daty jej zawarcia. To wystarczający czas na dokonanie przemyśleń i przekonanie się, czy jakość zakupionych produktów nie pozostawia żadnych wątpliwości. Należy przy tym podkreślić, że rodzime prawo daje konsumentom nieco więcej. Chodzi o dwa miesiące, które przysługują kupującemu na zgłoszenie niezgodności towaru z umową. Termin ten liczony jest od momentu stwierdzenia wady produktu. Te same regulacje obowiązują w przypadku sprzedaży niebezpośredniej.fot. mat. prasowe
Dlaczego nigdy nie kupował Pan(i) w systemie sprzedaży bezpośredniej?
Kupujący obawiają się, że w przypadku sprzedaży bezpośredniej nie będą mieli możliwości dokonania reklamacji.
oprac. : eGospodarka.pl
Dzień Sprzedaży Bezpośredniej. Poznaj swoje prawa
Sprzedaż bezpośrednia: prawa i obowiązki stron
Akwizytorzy: poznaj podstawowe prawa konsumenta
Sprzedaż bezpośrednia: prawa konsumentów przed Świętami
Sprzedaż bezpośrednia: prawa konsumentów
Kontrola UOKiK: akwizytorzy
Seniorzy a nieuczciwe praktyki handlowe akwizytorów
Reklamacja towaru: którą metodę wybrać?
UOKiK: 3,5 mln kary dla Comfort Med+ za łamanie praw konsumentów
Dzień dobry, kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący jako pasek koloru srebrnego zaczął ...
Witam, kupiłem z Niemiec używaną maszynę z gwarancją 18 miesięcy i przez ten okres praktycznie co miesiąc był serwis, bo była awaria. Jej ...
Wynagrodzenia w handlu w 2021 roku
W branży IT króluje kontrakt B2B
Rynek wierzytelności - co może przynieść przyszłość?
Marnotrawstwo żywności: tony żywności w koszu i 870 mln niedożywionych osób
Obligacje. Jak działa immunizacja? Jak ograniczyć ryzyko rynkowe?
3 kwestie, o których musisz pamiętać przy zmianie formy opodatkowania
Biznes bez granic: Handel zagraniczny w nowej rzeczywistości