-
Prawa konsumenta. Nowe zasady rękojmi i gwarancji
... wady towarów wobec konsumentów, a to oznacza, że trzeba się przygotować na nowe zasady reklamacji. Czeka nas istotna zmiana przepisów dotyczących ochrony praw konsumentów – ... zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę – a więc choćby zapewnienia wynikające z reklamy towaru, przedsiębiorca musi dostarczyć towar z akcesoriami i instrukcjami, których ...
-
Reklama leków, wyrobów medycznych i suplementów diety. Na co uważać, by była zgodna z prawem?
... nowe regulacje) ww. ustawy podlega karze pieniężnej w wysokości do 2 mln złotych. Wnioski Niezależnie od tematyki reklamy ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... producentem lub dystrybutorem. W tym zakresie wątpliwości mogą dotyczyć więc także reklamy bezalkoholowych odpowiedników piwa, wina (czy też cięższych alkoholi). Wszelkie produkty, ... także brać pod uwagę m. in. przepisy implementujące tzw. Dyrektywę Omnibus [9]. Nowe regulacje już z początkiem 2023 r. znowelizowały m. in. ustawę o cenach [10], jak ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Reklama wyrobów medycznych - duże zmiany od 1 stycznia 2023
... przepisów dotyczących reklamy produktów leczniczych w ramach projektu zmieniającego rozporządzenie w sprawie reklamy produktów leczniczych. Projekt Rozporządzenia Ministra ... To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania". Nowe ostrzeżenia usłyszymy w reklamach z pewnością nie wcześniej niż w przyszłym roku, gdyż ...
-
Nowa ustawa medialna a działalność przedsiębiorstw
... warunków społeczno-gospodarczych, co najlepiej uwidacznia się na gruncie regulacji dotyczących reklamy prowadzonej w Internecie, który przecież w czasie uchwalania pierwotnej wersji ustawy w ... obszarze. Także zagraniczni przedsiębiorcy mogą negatywnie zareagować na nowe regulacje i zniechęcić się z wejściem z nowymi technologiami na rynek polski. ...
-
Influencer marketing - UOKiK chce nowych regulacji
... influencerom, ale także spółce Olimp Laboratories w dyskusyjny sposób zlecającej im reklamy swoich produktów. Potwierdza to, że UOKiK bada nie tylko działania samych ... do powszechnie obowiązujących przepisów prawa i na bieżąco śledzić kierunki zmian i nowe regulacje. Jednocześnie inluencer musi pamiętać, by odpowiednio zabezpieczyć kwestie dotyczące ...
-
RODO: jeszcze więcej zgód
... wbrew oczekiwaniom, bardziej rygorystyczne niż unijne rozporządzenie. Na które nowe przepisy warto zwrócić szczególną uwagę? Wskazuje dr hab. Bogdan Fischer, Partner ... np. o profilowaniu dla przyznania rabatu, czy oferowania zgodnej z preferencjami reklamy w oparciu o inne wcześniej dopuszczone przez RODO podstawy profilowania, np. uzasadniony ...
-
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce
... finansowymi: 20 000 zł, 40 000 zł, a nawet 2 000 000 euro. Nowe definicje towaru, ceny i usług cyfrowych Pierwsza z podpisanych przez Prezydenta nowelizacji, Ustawa z dnia 4 listopada 2022 ... dnia wystawienia towaru na półki). Reguła ta obowiązuje także w zakresie reklamy towaru lub usługi wraz z podawaniem ceny. Na przedsiębiorcę, który nie będzie ...
-
Prezes UOKiK z nowymi uprawnieniami
... na rynku usług finansowych. W tym celu zostaną wprowadzone nowe postacie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Zakazane będzie oferowanie usług ... przedsiębiorcę do zaniechania określonych działań np. zobowiązać przedsiębiorcę do wstrzymania emisji reklamy lub wycofania danego produktu z oferty. Co prawda przedsiębiorca będzie ...
-
Handel w Internecie: zmiany dla przedsiębiorców
... tego typu ofert. Nowelizacja ustawy przewiduje wprowadzenie nowych przepisów dotyczących reklamy internetowej zawodu regulowanego, a ponadto zmienia szereg tych przepisów, ... propozycji przewidzianych przez projekt nowelizacji ustawy, należy zwrócić szczególną uwagę na nowe obowiązki, jakie wiązać się będą dla przedsiębiorców, z tytułu świadczenia ...
-
TOP 10 zmian w prawie w 2011 roku cz.III
... a ponadto uniemożliwiła w pewnym zakresie nieświadome odbieranie przez konsumentów „zakamuflowanej” reklamy (czyli lokowania produktu). X miejsce zajmuje ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. ... głosowania korespondencyjnego. Rok 2011 nie był tak bogaty w nowelizacje i nowe akty prawne, jak rok 2010. Nie można jednak powiedzieć, że ...
-
Sklepy internetowe: większe obowiązki sprzedawcy
... po wielu aktach prawnych, ale z drugiej strony rodzi pytanie czy nowe przepisy będą interpretowane podobnie do poprzednio obowiązujących” – mówi Tomasz Rutkowski, ... wobec konsumenta za wadę polegającą na niezgodności towaru z zapewnieniami składanymi w ramach reklamy czy promocji. „Zakres odpowiedzialności nałożonej na sprzedawcę wykracza ...
-
Nowelizacja ustawy o NIK podpisana przez Prezydenta
... polegającej na instalowaniu tablic i urządzeń reklamowych. Wśród regulacji dotyczących zmian w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wprowadzono definicję reklamy oraz określeń: tablica reklamowa, urządzenie reklamowe, szyld, krajobraz czy krajobraz priorytetowy. Ponadto w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ...
-
Rynek pocztowy a interesy konsumentów
... powiem kondycję innych rynków, a więc rynku komunikacji elektronicznej, reklamy, dystrybucji, bankowości czy ubezpieczeń. Usługi pocztowe mają także duże znaczenie dla ... przesuniętej w czasie) całkowitej liberalizacji rynku Poczta Polska zdecydowała się wprowadzić nowe usługi np. możliwość sprawdzenia zawartości koperty przed zapłaceniem. Usługa ta ...
-
Jak powinna być oznakowana żywność?
... do niego etykieta. Etykiety, reklamy i inne informacje o produkcie opracowywane są jednak głównie przez producenta, który, co zrozumiałe, chciałby ... czyli zmiana jednego lub kilku genów lub wprowadzanie nowego genu, w wyniku czego powstanie nowe białko (nowa cecha). Takie zmiany, dokonane w danym organizmie, zostaną przekazane jego potomkom. Człowiek ...
-
Odpowiedzialność podmiotów zbiorowych - jakie zmiany w prawie?
... oraz ochrona tzw. sygnalistów, czyli osób sygnalizujących nieprawidłowości. Nowe przepisy nakładają jednak wobec przedsiębiorców szereg oczekiwań ... określonych w art. 9 ustawy, utrudniających funkcjonowanie takiemu podmiotowi, jak np. zakaz promocji lub reklamy, zakaz dostępu do wsparcia ze środków publicznych, zakaz korzystania z pomocy organizacji ...
-
Nowa ustawa o odpowiedzialności karnej podmiotów zbiorowych. MS straszy
... finansowych, ustanowienia zarządu przymusowego nad przedsiębiorstwem, dokonania zabezpieczenia majątkowego na majątku spółki czy chociażby orzeczenia zakazu w postaci: promocji i reklamy firmy, zawierania umów określonego rodzaju, ubiegania się o zamówienia publiczne. Zmiany przepisów wymuszą podjęcie działań monitorujących w firmach Zaproponowane ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... staje się częścią systemu ekonomicznego Europy, co stawia przed przedsiębiorcami nowe wyzwania w zakresie dostosowania norm produkcyjnych i usługowych do tych, które ... spojrzenia na opisywaną w niej ofertę. Ze względu na różnorodność form i zastosowań reklamy trudno sprecyzować cechy wyróżniające reklamę spośród innych instrumentów promocji. Na ogół ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... podawanych w reklamie, nawet jeśli reklamy nie tworzy i nie upowszechnia sprzedawca. Dlatego dbając o swój interes, powinien zadbać o handlowanie towarami, których reklamy są rzetelne. Reklamacja pani ... są możliwe, bo mleczka do czyszczenia naprawić się nie da, a każde nowe opakowanie będzie miało takie same cechy. W takiej sytuacji konsument ma ...
-
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej podpisana
... w życie z dniem 1 stycznia 2015 r., z wyjątkiem przepisów określających nowe zasady przekazywania danych na potrzeby statystyki publicznej, które będą obowiązywały od ... żywności i żywienia. Nowelizacja będzie regulowała również problematykę zasad sprzedaży, reklamy i promocji środków spożywczych, wymagań w zakresie żywienia dzieci i młodzieży w ...
-
Idą święta: zagraniczne zakupy przez Internet
... ) – podkreśla Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego i dodaje - Nowe regulacje powinny przyczynić się do efektywnego uwolnienia potencjału e-commerce zarówno ... nie oznacza uczciwego e-sklepu. Każdy przedsiębiorca może zapłacić za reklamy w wyszukiwarkach internetowych, niezależnie, czy jego oferta jest rzetelna i sprawdzona, ...
-
Prawa autorskie: najważniejsze zagadnienia
... o zdobyciu nowego klienta. Oprócz aspektów czysto technicznych (budowanie strony WWW, skład i DTP ulotki reklamowej czy też folderu) najistotniejszą częścią takiej reklamy jest jej strona wizualna - zdjęcia, grafiki, itp. Wyobraźmy sobie zatem, że prowadząc działalność gospodarczą o dowolnym profilu chcemy ją promować przy ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany II 2014
... zmianie ustawy o usługach płatniczych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1271), na podstawie której: wprowadzono i zdefiniowano nowe pojęcia mające kluczowe znaczenie dla rynku krajowych transakcji kartowych ... do nowych przepisów; w okresie do dnia 31 grudnia 2014 r. zakazano reklamy zawierającej informacje o OFE lub informacje sugerujące, że reklama odnosi ...
-
Niedozwolone klauzule w e-commerce 2013
... dni oraz wprowadzi nowe wyjątki produktów ... nowe problemy, które dotyczą automatycznej akceptacji regulaminu oraz uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Tymczasem użytkownik zawsze musi mieć możliwość wyrażenia swojej zgody świadomie, wyraźnie oraz swobodnie. Dotyczy to zarówno akceptacji regulaminu, jak i zgody na otrzymanie reklamy ...
-
Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?
... zwyczajnie obniża cenę regularną, bez ogłaszania promocji lub wyprzedaży. Nowe zasady reklamacji. Zmieni się nazewnictwo: zamiast „rękojmi” będziemy mieć „odpowiedzialność za ... kolejności pojawiania się wyników. Konieczne będzie też wyraźne ujawnienie płatnej reklamy lub płatności dokonanej w celu uzyskania wyższego plasowania produktów w ...
-
Serwisy internetowe: zasady bezpieczeństwa
... Często są to popularne serwisy, cieszące się powszechnym zaufaniem użytkowników sieci. Niestety reklamy e-usług na nich umieszczane, nie muszą nas prowadzić do wiarygodnych i rzetelnych ... swojego dowodu osobistego, ale konto pozostało zablokowane. Próbował więc założyć nowe konto. Podał sam adres e-mail, ale system pamiętał dane z poprzedniej ...
-
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
... odklejona podeszwa w bucie), niekompletność (np. brak pilota do telewizora), brak właściwości o jakich zapewniają reklamy bądź sprzedawca (np. proszek do prania nie usuwa uporczywych plam) ... pieniężnej. Decyzje dotyczące e-aligator.pl, GMP i decobazaar.pl są prawomocne. Nowe przepisy 25 grudnia 2014 roku wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta. ...
-
Ustawa o książce: co zmieni się dla czytelników i wydawców?
... i importowanych na terytorium kraju. Rewolucja na księgarskim rynku e-commerce Nowe regulacje wpłyną znacząco na rynek e-commerce. Najważniejsze zmiany regulacji ... sprzedaży książek po cenach innych niż dozwolone przepisami oraz stosujący reklamy z naruszeniem ustawy, popełnią czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej ...
-
Poznaj sztuczki, jakie może stosować wypożyczalnia samochodów
... , palenia w samochodzie itp.. Jeżeli przy odbiorze samochodu będą dokonywane nowe ustalenia, warto dopisać je do umowy. Ponadto w umowie należy zapisać podział płatności ... Włoski urząd antymonopolowy (AGCM) ukarał wypożyczalnię „Goldcar” za agresywne reklamy dotyczące zakupu usług dodatkowych. AGCM oświadczył: „Goldcar nie informuje konsumentów w ...