-
Czym jest firma osoby prawnej?
... kilka wymogów, którym zadośćuczynić muszą przedsiębiorcy. Zgodnie z ww. przepisami firma osoby prawnej zawiera określenie formy osoby prawnej (np. spółka z ... szczególności dotyczy to wykorzystywania nazwisk osób sławnych, zwłaszcza postaci historycznych, dla reklamy przedsiębiorstwa i umacniania jego pozycji rynkowej. Umieszczenie w firmie nazwiska ...
-
Nieuczciwa reklama: odpowiada przedsiębiorca czy agencja reklamowa?
... w sposób agresywny, naruszający dobra innej firmy. W nagłówku reklamy znajdowała się natomiast firma konkurencyjnego przedsiębiorcy a tuż obok umieszczona była firma zleceniodawcy reklamy. Po wezwaniu do zaprzestania niedozwolonych działań, m.in. do niezwłocznego wycofania reklamy oraz do usunięcia skutków niedozwolonych działań, do których wezwany ...
-
Ochrona firmy przedsiębiorcy a uczciwa konkurencja
... stanowi element go identyfikujący w szeroko pojętym obrocie gospodarczym. Firma przedsiębiorcy powinna się dostatecznie odróżniać od firm innych przedsiębiorców prowadzących ... m.in. oznaczenia pochodzenia towarów lub usług, wywołanie zatem przykładowo u odbiorców reklamy błędnego przeświadczenia, że reklamowany produkt (towar, usługa) może ...
-
Rynek pocztowy a interesy konsumentów
... powiem kondycję innych rynków, a więc rynku komunikacji elektronicznej, reklamy, dystrybucji, bankowości czy ubezpieczeń. Usługi pocztowe mają także duże znaczenie dla ... się również aktywność krajowych operatorów prywatnych. W listopadzie 2006 roku rozpoczęła działalność firma InPost Usługi Pocztowe, która do końca 2007 roku planuje zbudować około ...
-
Jak powinna być oznakowana żywność?
... do niego etykieta. Etykiety, reklamy i inne informacje o produkcie opracowywane są jednak głównie przez producenta, który, co zrozumiałe, ... identyfikujące Na etykiecie obowiązkowo muszą znajdować się dane identyfikujące: producenta środka spożywczego, w tym firma lub nazwa ze wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej imię i nazwisko ...
-
Rozwiązanie umowy hostingu
... reklamy produktów, bannery, ankiety zamieszczane w przestrzeni wirtualnej są dziś biznesowym chlebem powszednim, a ... Przedmiotem takiej umowy jest udostępnienie przedsiębiorcy miejsca na serwerze przez dostawcę usług internetowych. Firma może na nim przechowywać swoje dane, a następnie przekazywać je osobom trzecim, np. klientom. Przykład: Kowalski i ...
-
Granice ochrony znaku towarowego
... zostać unieważniona. Jako przykład można wskazać kazus dotyczący renomowanego znaku Tchibo. Firma Tchibo Frish Rost Kaffe GmbH z Hamburga w dniu 12 stycznia 1993 r. złożyła wniosek ... . Klasycznym przykładem reklamy porównawczej są reklamy Playa, który poinformował, że "z Play do Plusa taniej niż z Plusa do Plusa" (identyczne reklamy pojawiły się w ...
-
RODO - kiedy należy stosować się do jego przepisów?
... osobowych przez firmę informatyczną przesyłającą na podstawie zaobserwowanych preferencji i zachowań potencjalnych klientów konkretne reklamy do użytkowników sieci. Czy RODO stosuje się w stosunku do dzieci? Oczywiście. Jeśli dana firma zajmuje się przetwarzaniem danych poufnych osób niepełnoletnich, również musi podporządkować się przepisom RODO ...
-
UOKiK ostrzega: uwaga na oszustwa żerujące na koronawirusie!
... może być okazja dla oszustów. Bądźmy ostrożni, gdy zadzwoni do nas firma oferująca odzyskanie pieniędzy, np. za wyjazd, bilet do teatru. W takiej sytuacji najlepiej się ... zapewniają także bezpłatne doradztwo. Nie chcesz stracić pieniędzy, pamiętaj: Uważaj na reklamy oferujące szybki zysk bez ryzyka, podejrzane maile i załączniki od nieznanych osób, ...
-
Jak uzyskać certyfikat bezpieczeństwa?
... wyłączną odpowiedzialność producenta lub jego upoważnionego przedstawiciela, firma, adres i numer identyfikacyjny jednostki notyfikowanej, jeżeli była zaangażowana ... , miejsca pochodzenia, metod produkcji), przypisywania mu działania, którego nie posiada, reklamy i prezentacji (w odniesieniu do kształtu, wyglądu, opakowania). Wymogi CE i HAACP ...
-
Nazwa domeny - niełatwy wybór
... domeny internetowej i to niezależnie od tego czy jest ona sposobem reklamy czy po prostu adresem dostępu do informacji lub platformy transakcyjnej przedsiębiorcy ... z art. 43³ § 1 kodeksu cywilnego „firma przedsiębiorcy winna dostatecznie odróżniać się od firm innych przedsiębiorców działających na tym samym rynku. Firma nie może wprowadzać w błąd ...
-
Poznaj sztuczki, jakie może stosować wypożyczalnia samochodów
... problemów zgłaszanych do ECK Polska. Warto tutaj podkreślić, że ubezpieczenie jest dobrowolne, firma nie powinna nas zmuszać do zakupu opcji dodatkowych. Rezygnacja Warunki ... Włoski urząd antymonopolowy (AGCM) ukarał wypożyczalnię „Goldcar” za agresywne reklamy dotyczące zakupu usług dodatkowych. AGCM oświadczył: „Goldcar nie informuje konsumentów w ...
-
Czym są niekonwencjonalne znaki towarowe?
... się zastrzec. Jednak znak węchowy jest już chroniony – dokonała tego firma Wilson, która zgłosiła do urzędu patentowego zapach świeżo ściętej trawy jako ... miejscu w sieci. Obserwowanie oznaczeń w działaniach SEO i Google Ads (GA usuwa reklamy, które zostały zgłoszone w ramach uzasadnionej skargi). Działanie za pośrednictwem platform sprzedażowych ...
-
Mediacja, koncyliacja i arbitraż
... Instytucie Logistyki i Magazynowania) - komisja skargowa Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy - komisja skargowa Ile to kosztuje? Postępowania mediacyjne są ... rozwiązania sporu pomiędzy przysłowiowym Panem Kowalskim a przedsiębiorcą z innego kraju UE. Jeśli firma zagraniczna naruszyła prawa konsumenta, udowadniamy jej popełnione błędy i staramy się ...
-
Serwisy internetowe: zasady bezpieczeństwa
... są to popularne serwisy, cieszące się powszechnym zaufaniem użytkowników sieci. Niestety reklamy e-usług na nich umieszczane, nie muszą nas prowadzić do wiarygodnych i ... i pomocy w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych. PRZYKŁADOWE SPRAWY „Abonament Premium” Firma niemiecka oferująca strategiczne gry internetowe nie wywiązała się ze swojego ...
-
Wycena znaku towarowego
... osiągnąć korzyści dostarczane przez już istniejący znak towarowy/markę (np. kosztów promocji i reklamy). Analityk może także posłużyć się historycznymi nakładami związanymi z wytworzeniem ... podejście oparte na opłatach licencyjnych i bazujące na założeniu, że firma nieposiadająca własnego znaku/ brandu byłaby skłonna zapłacić, by móc sygnować ...
-
Zakupy, gry, randki przez internet. Zawsze dbaj o bezpieczeństwo
... przedsiębiorca jednak przez kilka miesięcy nie odpowiadał. Dzięki pomocy ECK Polska firma zwróciła mu pieniądze i przyznała, że gra została usunięta przez pomyłkę. ... wyszukiwania też nie oznacza uczciwego e-sklepu. Każdy przedsiębiorca może zapłacić za reklamy w wyszukiwarkach internetowych, niezależnie, czy jego oferta jest rzetelna i sprawdzona, ...
-
Kiedy przedsiębiorca popełnia czyn nieuczciwej konkurencji?
... podobnego oznaczenia (art. 6 ust. 1 uznk); Oznaczenie przedsiębiorstwa ma charakter szerszy, niż firma, czyli oznaczenie przedsiębiorcy (rejestrowane w CEiDG lub KRS), oznaczeniem ... Co istotne czynu nieuczciwej konkurencji zakresie nieuczciwej lub zakazanej reklamy, w rozumieniu art. 16 uznk, dopuszcza się również agencja reklamowa albo ...
-
Przesunięcie pracownika a umowa na zastępstwo
... urlop macierzyński, nie wiadomo kiedy wróci do pracy. Na jej miejsce firma chce przesunąć pracownika innego działu. Czy mamy z nim zawrzeć nową umowę o ... nie wywiera wpływu na jego dotychczasową umowę o pracę. Przykład Anna W. pracująca w dziale reklamy firmy ABC korzysta z urlopu macierzyńskiego. Na czas jej nieobecności zawarto umowę na zastępstwo ...