-
6 rad na letnie wyprzedaże
... towaru pozbawionego wad. Jeżeli jednak się na to zgadza, to w dowolny sposób może określi warunki zwrotu – może zamiast pieniędzy wręczyć bon na zakupy w tej samej sieci handlowej. Reklamacja Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji rzeczy przecenionej. Jeżeli zakupiony produkt ma wadę ...
-
Black Friday i Cyber Monday: jakie prawa konsumentów?
... woli sprzedawcy. Zapytaj o to przed zakupem. Sprzedawca sam określa warunki – może żądać dołączenia oryginalnego opakowania, metek, a w zamian zaproponować zwrot gotówki, bon podarunkowy lub wymianę towaru. Jeśli cena przy kasie okaże się wyższa niż na wywieszce na półce lub na metce, masz ...
-
Karta podarunkowa a prawa konsumenta
... że na karcie lub voucherze znajdują się dane obdarowanego, w Niemczech inne osoby mogą z nich korzystać. Są jednak wyjątki, np. jeżeli bon jest powiązany z wymaganiami zdrowotnymi dotyczącymi skoku ze spadochronem, wówczas sprzedawca musi wyrazić zgodę na przekazanie kuponu osobie trzeciej. Jak długo ...
-
Prawa konsumenta nie znikają na wyprzedażach
... zwrotu towaru, sam określa warunki. Może żądać np. dołączenia opakowania, metek. W zamian – może zaproponować konsumentowi m.in. zwrot gotówki, wymianę czy bon na zakupy w tej samej sieci. Dowód zakupu – jest konieczny do zgłoszenia reklamacji. Najprostszym jest paragon, który powinniśmy dostać od każdego ...
-
Ustawa o prawach konsumenta: 7 najważniejszych zasad
... towar lub wymienić go do nawet 90 dni od daty zakupu, ale za zwrot towaru klient nie otrzyma gotówki, tylko bon na zakupy w danej sieci handlowej. Do wszystkich towarów zakupionych przed 25 grudnia będą się stosować jeszcze długo w przyszłości dotychczasowe przepisy ...
-
Rozwiązanie umowy z operatorem telefonii komórkowej
Wielokrotnie spotykamy się w życiu codziennym z sytuacją, w której operatorzy telefonii komórkowych nie wywiązują się ze swoich zobowiązań poprzez np. niezapewnienie zasięgu, przerwy w dostarczaniu usług itp., żądają natomiast, by druga strona (abonent) wypełniała swe zobowiązania w całości poprzez uiszczanie opłat abonamentowych. Znaną praktyka ...
-
Telemarketing a nowa ustawa o prawach konsumenta
25 grudnia 2014 roku weszła w życie nowa ustawa o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827), która wprowadziła zmiany m.in. do ustawy Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 243). Przede wszystkim istotna dla odbiorców jest zmiana treści art. 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego, który to przepis w obecnym brzmieniu wskazuje, że ...
-
UOKiK: UPC Polska zwróci niesłusznie pobrane opłaty za internet
Jest decyzja UOKiK w sprawie opłat za internet nakładanych na klientów UPC Polska. Urząd zajął się tą sprawą w następstwie skarg i sygnałów napływających od konsumentów. Chodziło o bezprawne podwyższanie abonamentu w trakcie trwania umowy, w której treści nie zastrzeżono możliwości wprowadzania podwyżek. Klienci, którym UPC niesłusznie podwyższyło ...
-
Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców
Jeśli przedsiębiorca oferuje bezpłatny okres próbny, który po zakończeniu automatycznie przekształca się w abonament płatny, musi poinformować klienta o jego prawie do odstąpienia od umowy w sposób jasny, zrozumiały i dokładny. W przeciwnym razie zamiast 14 dni konsument będzie miał aż 12 miesięcy na odstąpienie od umowy. Bezpłatny okres próbny ...
-
Umowy telekomunikacyjne bez tajemnic
Czytelne, zrozumiałe i jasne dla każdego konsumenta - takie powinny być umowy z dostawcą usług telekomunikacyjnych. Z doświadczeń Urzędu wynika, że nie zawsze abonent może na to liczyć. Dlatego UOKiK przygotował opracowanie poświęcone dobrym praktykom na rynku telekomunikacyjnym. Od początku 2009 roku Prezes UOKiK wydała 55 decyzji dot. ...
-
Usługi telekomunikacyjne: zmiana oferty operatora
W dobie powszechnej cyfryzacji i rozwoju usług telekomunikacyjnych coraz więcej konsumentów i przedsiębiorców korzysta ze zintegrowanych usług komunikacyjnych, w tym coraz popularniejszych usług Triple Play. W ramach tej usługi abonent uzyskuje możliwość korzystania z telewizji, Internetu i telefonu za pomocą jednego łącza telekomunikacyjnego. W ...
-
Jak otworzyć restaurację?
Borys Szyc, Piotr Adamczyk, Robert De Niro i Jon Bon Jovi – to nie obsada nowego filmu, tylko kilku artystów, którzy otwierają długą listę sławnych właścicieli restauracji. O własnym lokalu marzą nie ...
-
UOKiK: UPC Polska ma zmienić praktyki sprzedaży na odległość
UOKiK zobowiązał UPC Polska do zmiany praktyk stosowanych podczas zawierania umów przez telefon lub internet. Odtąd do zmiany warunków umowy zawartej na odległość umowy konieczne będzie potwierdzenie chęci przez samego konsumenta. Abonentom, którzy składali reklamacje firma ma zaoferować jedną z wybranych usług. Rekompensaty mają objąć również ...