eGospodarka.pl

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › UOKiK: UPC Polska ma zmienić praktyki sprzedaży na odległość

UOKiK: UPC Polska ma zmienić praktyki sprzedaży na odległość

2020-08-19 12:46

UOKiK: UPC Polska ma zmienić praktyki sprzedaży na odległość

UPC Polska ma zmienić praktyki sprzedaży na odległość © Sergey Nivens - Fotolia

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

UOKiK zobowiązał UPC Polska do zmiany praktyk stosowanych podczas zawierania umów przez telefon lub internet. Odtąd do zmiany warunków umowy zawartej na odległość umowy konieczne będzie potwierdzenie chęci przez samego konsumenta. Abonentom, którzy składali reklamacje firma ma zaoferować jedną z wybranych usług. Rekompensaty mają objąć również byłych klientów.
W następstwie skarg napływających ze strony konsumentów, prezes UOKiK wszczął wobec UPC Polska postępowanie, podczas którego na jaw wyszły liczne nieprawidłowości związane z umowami zawieranymi na odległość. Chodziło m.in. o:
  • nieudzielenia konsumentom obowiązkowej informacji o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia;
  • niepotwierdzanie zmienionych w trakcie rozmowy telefonicznej warunków konsumentom, którzy nie zgodzili się na przesłanie im elektronicznej wersji dokumentów; w efekcie tego abonenci mogli zapoznać się z zapisami umowy dopiero w czasie wizyty technika instalującego urządzenie dostępu do internetu czy telewizji w ich mieszkaniu - dla wielu osób ten czas mógł być za krótki na zapoznanie się z umową;
  • uznawanie, że podczas rozmowy telefonicznej warunki umowy zostały skutecznie zmienione, podczas gdy konsument nie potwierdził tego faktu na papierze lub innym trwałym nośniku, Tymczasem obowiązujące przepisy wymagają, aby po rozmowie z konsultantem, operator wysłał potwierdzenie warunków omówionych podczas rozmowy, a konsument udzielił na to odpowiedzi - niedopełnienie tego oznacza, że nie doszło do zmiany umowy;
  • sposób, w jaki UPC potwierdzał konsumentom zawarcie lub zmiany umów – wysyłał e-mailem linki przekierowujące do dokumentów na stronie internetowej. Ta forma nie spełnia wymogów trwałego nośnika.

W efekcie postępowania przed Prezesem UOKiK - UPC Polska zmieni kwestionowane przez Urząd praktyki. Ponadto aby doszło do zawarcia lub zmiany umowy, której warunki ustalono podczas rozmowy telefonicznej konsumenci będą musieli wyraźnie potwierdzić taką chęć po otrzymaniu od spółki potwierdzenia nowych warunków. Klienci w trakcie rozmowy sprzedażowej będą również informowani o możliwości skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, a zmiany będą im przedstawiane na trwałym nośniku.

Ponadto UPC Polska zaproponuje różne usługi konsumentom, którzy składali reklamacje od 25 grudnia 2014 r. na praktyki, które kwestionował Prezes UOKiK w decyzji.

fot. mat. prasowe

O czym pamiętać, zawierając umowę przez telefon?

Nie jest możliwe, aby doszło do zawarcia umowy przez telefon przez samo wypowiedzenie słowa „tak”


Osoby, które kontynuują umowę, będą mogły przykładowo:
  • aktywować określoną ofertę telefonii mobilnej świadczonej przez UPC Polska lub
  • podwyższyć parametry dostępu do internetu, albo
  • korzystać ze wskazanego kanału sportowego.
Usługi te będą świadczone konsumentom nieodpłatnie na okres dwóch lub trzech okresów rozliczeniowych.

Osoby, które nie są już abonentami spółki, będą mogły:
  • otrzymać kilkadziesiąt zł (20 lub 30) albo
  • zawrzeć nową umowę na korzystniejszych warunkach finansowych, które będą obowiązywać przez dwa lub trzy miesiące.


oprac. : eGospodarka.pl


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: