eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o pracy na morzu

Rządowy projekt ustawy o pracy na morzu

Rządowy projekt ustawy o pracy na morzu

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3645
  • Data wpłynięcia: 2015-07-07
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o pracy na morzu
  • data uchwalenia: 2015-08-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1569

3645

– 6 –
rodzina, obywatele

oraz gospodarstwa
domowe
Niemierzalne
państwa członkowskie
Mo liwość kształtowania polityki zatrudniania marynarzy w ramach
UE
UE.
Dodatkowe
informacje, w tym
wskazanie ródeł

danych i przyjętych do
obliczeń zało eń
8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
nie dotyczy
Wprowadzane są obcią enia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez Uź (szczegóły w odwróconej
nie
tabeli zgodności).
nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłu enie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:

Wprowadzane obcią enia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy

Komentarz:
9. Wpływ na rynek pracy
Wejście w ycie projektu ustawy o pracy na statkach morskich wpłynie korzystnie na warunki pracy na statkach.
Mo e równie wpłynąć pozytywnie na utrzymanie miejsc pracy na statkach eksploatowanych pod polską banderą.
10. Wpływ na pozostałe obszary



środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Omówienie wpływu
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na

wymienione obszary.
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Projektowane rozporządzenie ma wejść w ycie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
Nie ma konieczności ewaluacji efektów.
13. Załączniki (istotne dokumenty ródłowe, badania, analizy itp.)
Brak.



16/06/EP
Projekt

R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A I N F R A S T R U K T U R Y I R O Z W O J U 1)
z dnia
w sprawie bezpiecznej obsługi statku
Na podstawie art. 8Ń ust. 3 ustawy z dnia ń8 sierpnia 2Ńńń r. o bezpieczeństwie morskim
(Dz. U. Nr 228, poz. 1368, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
warunki ustalania składu załogi statku przez dyrektorów urzędów morskich;
2)
wzór certyfikatu bezpiecznej obsługi.
§ 2. W celu zapewnienia należytego poziomu bezpieczeństwa i ochrony żeglugi oraz
zapobiegania zanieczyszczaniu morza przez statki, ustala się, w oparciu o przepisy IMO
dotyczące minimalnej bezpiecznej obsługi statku3) oraz wymogi Konwencji o pracy na morzu,
przyjętej przez Konferencję Ogólną Międzynarodowej Organizacji Pracy w żenewie dnia
23 lutego 2006 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 845), skład załogi statku niezbędny dla
bezpieczeństwa morskiego, biorąc pod uwagę w szczególności:
1) wielkość i typ statku;
2)
liczbę, moc i typ jednostek napędu głównego i mechanizmów pomocniczych;
3)
poziom automatyzacji statku;
4)
konstrukcję i wyposażenie statku;
5)
metody zapewnienia utrzymania eksploatacyjnego statku;
6)
rodzaj przewożonego ładunku;
7)
częstotliwość zawinięć statku do portów;
8)
długość i rodzaj prawdopodobnych rejsów statku;
9)
rejon, w którym statek będzie uprawiał żeglugę;

1) Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na
podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie
szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Źz. U. poz. 1257).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Źz. U. z 2012 r. poz. 1068, z 2013 r. poz. 852, z 2014 r.
poz. 609 i 768 oraz z 2015 r. poz. 222 i … .
3) Rezolucja IMO A. 1047(27) – Minimalna bezpieczna obsługa, przyjęta przez Zgromadzenie IMO w dniu
30 listopada 2011 r. (Dz. Urz. MTBiGM z 2012 r. poz. 40).
– 2 –

10) kwalifikacje załogi niezbędne do obsługi danego statku oraz wymagania związane z
ćwiczeniami i szkoleniami załogi przeprowadzanymi na statku;
11) wsparcie zapewnione z lądu przez armatora w zakresie eksploatacji statku;
12) wymogi określające warunki życia i pracy na statku, w szczególności postanowienia
Konwencji o pracy na morzu dotyczące bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
czasu pracy i wypoczynku marynarzy, a także zapewnienia w składzie załogi lekarza i
kucharza;
13) plan ochrony statku sporządzony przez armatora zgodnie z ustawą z dnia 4 września
2ŃŃ8 r. o ochronie żeglugi i portów morskich (Dz. U. Nr ń7ń, poz. ńŃ55).
§ 3. Ustala się wzór certyfikatu bezpiecznej obsługi dla statków, podlegających
Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, ń974, sporządzonej w
Londynie dnia 1 listopada 1974 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz. 318 i 319, z 1986 r. Nr 35,
poz. 177 oraz z 2ŃŃ5 r. Nr ń2Ń, poz. ńŃń6) wraz z Protokołem z ń978 r. dotyczącym
Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, ń974, sporządzonym w
Londynie dnia ń7 lutego ń978 r. (Dz. U. z ń984 r. Nr 6ń, poz. 32Ń i 32ń), i z Protokołem z
1988 r. dotyczącym Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, ń974,
sporządzonym w Londynie dnia ńń listopada ń988 r. (Dz. U. z 2ŃŃ8 r. Nr ń9ń, poz. ńń73
i ńń74), określony w załączniku do rozporządzenia.
§ 4. Certyfikaty bezpiecznej obsługi wydane na podstawie:
1)
rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 kwietnia 2ŃŃ2 r. w sprawie wzoru
certyfikatu bezpiecznej obsługi statku morskiego (Dz. U. Nr 69, poz. 639) oraz
rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i żospodarki Morskiej z dnia
17 stycznia 2012 r. w sprawie bezpiecznej obsługi statku (Dz. U. poz. 84) – powinny
być dostosowane do wzoru określonego w niniejszym rozporządzeniu w okresie dwóch
lat od dnia wejścia w życie rozporządzenia;
2)
rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia
9 października 2Ńń2 r. w sprawie bezpiecznej obsługi statku (Dz. U. z 2Ńń2 r. poz. 1165)
– zachowują swoją ważność.
§ 5. Traci moc rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i żospodarki
Morskiej z dnia 9 października 2Ńń2 r. w sprawie bezpiecznej obsługi statku (Dz. U. z 2012 r.
poz. 1165).
– 3 –

§ 6. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie ń4 dni od dnia ogłoszenia.

MINISTER
INFRASTRUKTURY I ROZWOJU



– 4 –

Załącznik
do rozporządzenia
Ministra Infrastruktury i Rozwoju

z dnia … (poz. ...)

WZÓR


RZECZPOSPOLITA POLSKA
REPUBLIC OF POLAND
CERTYFIKAT BEZPIECZNEJ OBSŁUGI
MINIMUM SAFE MANNING CERTIFICATE
Wydany zgodnie z postanowieniami
MI DZYNARODOWźJ KONWźNCJI O BźZPIźCZź STWIź YCIA NA MORZU,
1974, z poprawkami
Issued under the provisions of the
INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA, 1974, as
amended

w imieniu Rządu
under the authority of the Government of
………………………………………………………………………………….......................
(nazwa państwa – name of the State)
przez
by ………………………………………………………………………………………………
(dyrektora urzędu morskiego – the director of the maritime office)


DANE STATKU (PARTICULARS OF SHIP)
Nazwa statku
Name of ship
…………………………………………………………………………………………………
strony : 1 ... 40 ... 53 . [ 54 ] . 55 . 56

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: