Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
przypadku rolnikowi przydziela się
liczbę
uprawnień
do
płatności
zgodnie z art. 30 ust. 7 lit. b)
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
odpowiadającą udziałowi w łącznej
liczbie jego kwalifi kujących się
hektarów zgłoszonych we wniosku
za 2015 r. zgodnie z art. 72 ust. 1
rozporządzenia (UE) nr 1306/2013.
Stały odsetek, o którym mowa w akapicie
pierwszym, oblicza się jako łączną
liczbę
uprawnień
do
płatności
przydzielonych w danym państwie
członkowskim w 2015 r., po
zastosowaniu
ograniczeń
przewidzianych w art. 24 ust. 3–7
rozporządzenia (UE) n 1307/2013,
podzieloną
przez
łączną
liczbę
kwalifikujących
się
hektarów
zgłoszonych
w
państwie
członkowskim w 2015 r. zgodnie z
art. 72 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr
1306/2013.
Udział w łącznej liczbie kwalifikujących się
hektarów danego rolnika, o którym
to
udziale
mowa
w
akapicie
pierwszym, oblicza się jako połowę
różnicy w punktach procentowych
między stałym odsetkiem, o którym
mowa w akapitach pierwszym i
drugim, a udziałem uprawnień do
płatności posiadanych przez rolnika
45
w jego kwalifikujących się hektarach
zgłoszonych w 2015 r. zgodnie z art.
72 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE)
nr 1306/2013.
Państwa członkowskie, obliczając liczbę
kwalifikujących się hektarów, o
których
mowa
w
akapitach
pierwszym,
drugim
i
trzecim
niniejszego
ustępu,
mogą
zdecydować,
by
nie
włączać
obszarów zajętych pod uprawy
trwałe,
trwałe
użytki
zielone
znajdujące się na obszarach o
trudnych warunkach klimatycznych,
o których mowa w art. 24 ust. 6
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013,
lub obszary uznane za trwałe użytki
zielone zgodnie z art. 4 ust. 2 akapit
drugi tego rozporządzenia.
Państwa
członkowskie
korzystające
z
możliwości przewidzianej w art. 23
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 i
dotyczącej
stosowania
systemu
płatności podstawowej na poziomie
regionalnym mogą oprzeć metodę
obli czania, o której mowa w
akapicie drugim niniejszego ustępu,
na łącznej liczbie przydzielonej lub
zgłoszonej w 2015 r. w danym
regionie.
Do celów określenia progu, o którym mowa
w
akapicie
pierwszym,
nie
46
uwzględnia się gruntu nabytego lub
wziętego w dzierżawę przez rolnika
po 19 października 2011 r.
Art. 32 Wdrożenie w państwach członkowskich
N
Przepis dotyczy systemu
stosujących
art.
21
ust.
3
płatności
podstawowej,
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
który
nie
będzie
32. O ile nie przewidziano inaczej w
obowiązywał w Polsce.
niniejszej sekcji, przepisy niniejszej
sekcji mają zastosowanie do państw
członkowskich stosujących art. 21
ust. 3 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013.
Art. 33 Stosowanie art. 21 ust. 4 rozporządzenia
N
Przepis dotyczy systemu
(UE) nr 1307/2013
płatności
podstawowej,
33. Do celów ustalenia, które uprawnienia do
który
nie
będzie
płatności wygasają zgodnie z art. 21
obowiązywał w Polsce.
ust. 4 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013, pierwszeństwo mają te
uprawnienia do płatności, które mają
najniższe wartości.W przypadku gdy
uprawnienia do płatności mają taką
samą wartość, liczbę uprawnień do
płatności posiadanych na własność
oraz
liczbę
dzierżawionych
uprawnień do płatności obniża się w
takich samych proporcjach.
Państwa członkowskie mogą zdecydować o
stosowaniu akapitów pierwszego i
drugiego na poziomie regio nalnym.
Art. 34 Ustalanie wartości uprawnień do płatności
N
Przepis dotyczy systemu
na
podstawie
art.
26
płatności
podstawowej,
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
który
nie
będzie
47
w
przypadku
państw
obowiązywał w Polsce.
członkowskich stosujących art. 21
ust. 3 tego rozporządzenia
34. Do celów ustalenia początkowej wartości
jednostkowej uprawnień do płatności
państwa członkowskie stosujące art.
21 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013 mogą dostosować kwotę
płatności na 2014 r., o których mowa
w art. 26 ust. 5 tego rozporządzenia,
poprzez
odjęcie
–
przed
uwzględnieniem
zmniejszeń
i
wykluczeń – kwoty wynikającej z
uprawnień
do
płatności,
które
wygasły na mocy art. 21 ust. 4
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
Art. 35 Kwalifikujące się hektary w państwach
N
Przepis
rozporządzenia
członkowskich stosujących system
stosowany wprost – nie
jednolitej płatności obszarowej
wymaga wdrożenia.
35. Do celów systemu jednolitej płatności
obszarowej przewidzianego w tytule
III rozdział 1 sekcja 4 rozporzą
dzenia (UE) nr 1307/2013, włączając
wszelkie
odniesienia
w
rozporządzeniu (UE) nr 1307/2013
do kwalifikują cych się hektarów
zgłoszonych do celów tego systemu,
uwzględnia się tylko te kwalifikujące
się
hektary,
które
zostały
zatwierdzone w rozumieniu art. 2
ust. 1 akapit drugi pkt 23 lit. a)
rozporządzenia delegowanego (UE)
48
nr 640/2014.
Art.36
Stosowanie art. 36 ust. 3 rozporządzenia
N
Przepis dotyczy systemu
(UE) nr 1307/2013
płatności
podstawowej,
36. 1. Do celów różnicowania jednolitej
który
nie
będzie
płatności obszarowej przewidzianego
obowiązywał w Polsce.
w art. 36 ust. 3 rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013 stosuje się następujące
zasady:
a)
odniesienie
do
środków
wsparcia
specjalnego, o których mowa w art.
68 ust. 1 lit. a), b) i c) rozporzą
dzenia (WE) nr 73/2009, pozostaje
bez uszczerbku dla możliwości
uwzględniania
przez
państwa
członkow skie tylko jednego lub
kilku
środków
wdrożonych
w
ramach takich środków wsparcia
specjalnego;
b) państwa członkowskie mogą, zgodnie z
obiektywnymi
i
niedyskryminującymi
kryteriami,
decydować o poziomie wsparcia,
jakie należy uwzględnić dla jednego
lub więcej systemów stosowanych
przez zaintereso wane państwo
członkowskie zgodnie z art. 36 ust. 3
akapit drugi tego rozporządzenia
oraz, w stosownych przypadkach,
zgodnie
z
akapitem
trzecim
wspomnianego
przepisu.
Przy
uwzględnianiu
wsparcia
49
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik