Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
dotyczącej
stosowania
systemu
płatności podstawowej na poziomie
regionalnym mogą oprzeć metodę
obli czania, o której mowa w
akapicie drugim niniejszego ustępu,
na łącznej liczbie przydzielonej lub
zgłoszonej w 2015 r. w danym
regionie.
Do celów określenia progu, o którym mowa
w akapicie drugim, nie uwzględnia
się gruntu nabytego lub wzię tego w
dzierżawę przez rolnika po 19
października 2011 r.
4. Do celów niniejszego artykułu uwzględnia
się
jedynie
tych
rolników
rozpoczynających
działalność
rolniczą,
którzy
rozpoczęli
działalność
rolniczą
w
roku
kalendarzowym 2013 lub w latach
późniejszych oraz którzy złożyli
wniosek o płatność podstawową nie
później niż dwa lata po upływie roku
kalendarzowego,
w
którym
rozpoczęli działalność rolniczą.
Art. 29 Ustalenie uprawnień do płatności z
N
Przepis dotyczy systemu
rezerwy krajowej lub regionalnej
płatności
podstawowej,
na mocy art. 30 ust. 7 rozporzą
który
nie
będzie
dzenia (UE) nr 1307/2013
obowiązywał w Polsce.
29. 1. Do celów art. 30 ust. 7 rozporządzenia
(UE) nr 1307/2013, w przypadku
gdy nowe uprawnienia do płat ności
są
przydzielane
w
sposób
40
przewidziany w art. 30 ust. 10 tego
rozporządzenia,
zostają
one
przydzielone zgodnie z warunkami
określonymi w niniejszym artykule,
a także zgodnie z obiektywnymi
kryteriami określo nymi przez dane
państwo członkowskie.
2. W przypadku gdy rolnik nieposiadający
żadnych uprawnień do płatności
(własnych ani dzierżawionych) jest
uprawniony zgodnie z art. 30 ust. 7
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
do
otrzymania
uprawnień
do
płatności z rezerwy krajowej lub
regionalnej i złoży o nie wniosek,
otrzymuje on liczbę uprawnień do
płatności maksy malnie do liczby
kwalifikujących się hektarów, które
posiada (własne lub dzierżawione)
na
dzień,
w
którym
upływa
ostateczny termin złożenia przez
niego wniosku określony w art. 28
ust. 1.
3. W przypadku gdy rolnik posiadający
uprawnienia do płatności (własne lub
dzierżawione)
jest
uprawniony
zgodnie
z
art.
30
ust.
7
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
do
otrzymania
uprawnień
do
płatności z rezerwy krajowej lub
regionalnej i złoży o nie wniosek,
otrzymuje on liczbę uprawnień do
41
płatności maksymalnie do liczby
kwalifikujących się hektarów, które
posiada (własne lub dzierżawione)
na dzień, w którym upływa osta
teczny termin złożenia przez niego
wniosku określony w art. 28 ust. 1, i
w odniesieniu do których nie posiada
żadnego uprawnienia do płatności
(własnego ani dzierżawionego).
Jeżeli wartość uprawnień, które rolnik już
posiada
(własnych
lub
dzierżawionych) jest niższa od
średniej
wartości
krajowej
lub
regionalnej, o której mowa art. 30
ust. 8 akapit drugi rozporządzenia
(UE) nr 1307/2013, roczne wartości
jednostkowe tych uprawnień mogą
zostać
zwiększone
do
średniej
wartości krajowej lub regionalnej,
jak przewidziano w art. 30 ust. 10
tego rozporządzenia.
4. Do celów ust. 1 państwa członkowskie nie
ustanawiają kryteriów dotyczących
produkcji lub innych danych dla
poszczególnych sektorów na okres
po terminie wyznaczonym przez
państwo członkowskie zgodnie z art.
11 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr
1122/2009 w odniesieniu do roku
składania wniosków 2013.
Art. 30 Dalsze
przepisy
dotyczące
ustalania
N
Przepis dotyczy systemu
uprawnień do płatności z rezerwy
płatności
podstawowej,
42
krajowej lub regionalnej
który
nie
będzie
30. 1. W przypadku zwiększania rocznych
obowiązywał w Polsce.
wartości jednostkowych uprawnień
do płatności, o którym mowa w art.
30 ust. 10 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013, państwa członkowskie
zwiększają
wartość
jednostkową
uprawnień do płatności, które rolnik
już
posiada
(własne
lub
dzierżawione) w dniu składania
wniosku o przydział uprawnień z
rezerwy krajowej lub regionalnej
zgodnie z obiektywnymi kryteriami
oraz w taki sposób, aby zapewnić
równe traktowanie rolników oraz aby
uniknąć wystąpienia zakłóceń rynku
i konkurencji.
2. Do celów ust. 1 państwa członkowskie nie
ustanawiają kryteriów dotyczących
produkcji lub innych danych dla
poszczególnych sektorów na okres
po terminie wyznaczonym przez
państwo członkowskie zgodnie z art.
11 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr
1122/2009 w odniesieniu do roku
składania wniosków 2013.
Art. 31 Szczególne trudności
N
Przepis dotyczy systemu
31. 1. Jeżeli wskutek działania siły wyższej
płatności
podstawowej,
lub okoliczności nadzwyczajnych
który
nie
będzie
rolnik nie miał możliwości złożenia
obowiązywał w Polsce.
wniosku o przydział uprawnień do
płatności zgodnie z art. 24 ust. 1 lub
43
art. 39 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013
i
ubiega
się
o
uprawnienia do płatności z rezerwy
krajowej lub regionalnej, przydziela
mu się uprawnienia do płatności na
podstawie art. 30 ust. 7 lit. c) tego
rozporządzenia.
Państwa
członkowskie ustana wiają roczne
wartości jednostkowe uprawnień do
płatności przydzielanych zgodnie z
odpowiednio
art.
25
lub
40
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013 i
decyzjami podjętymi przez państwo
członkowskie w odniesieniu do opcji
przewidzianych w tych artykułach.
2. Państwa członkowskie mogą postanowić,
że jeżeli stosowanie jednego lub
kilku
ograniczeń
dotyczących
przydziału uprawnień do płatności
określonych w art. 24 ust. 3–7
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
ogranicza
liczbę
uprawnień
do
płatności przydzielonych rolnikowi
do liczby niższej niż stały odsetek
jego kwalifikujących się hektarów i
jeżeli
rolnik
ubiega
się
o
uprawnienia do płatności z rezerwy
krajowej lub regionalnej, takiego
rolnika uznaje się za znajdującego
się w „określonych niekorzystnych
warunkach” zgodnie z art. 30 ust. 7
lit. b) tego rozporządzenia. W takim
44
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik