eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3080
  • Data wpłynięcia: 2015-01-14
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
  • data uchwalenia: 2015-02-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308

3080-c1


zgłoszonych w danym państwie
członkowskim za rok 2014 zgodnie z
art.
19
ust.
1
lit.
a)
tego
rozporządzenia.
5. Łączną kwotę płatności bezpośrednich, o
której mowa w ust. 1 i 2,oblicza się:
a) w Bułgarii i Rumunii, za rok 2015, na
podstawie
odpowiedniej
kwoty
określonej w pkt A załącznika V do
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013;
b) w Chorwacji, za każdy rok, o którym
mowa w art. 17 rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013, na podstawie kwoty
określonej w pkt A załącznika VI do
tego rozporządzenia.
Art. 13 Kryteria służące wykazaniu, że działalność
T
Art. 34 1. Minister właściwy do spraw rozwoju wsi
rolnicza
nie
ma
charakteru
ust. 1 i określi,
w
drodze
rozporządzenia,
marginalnego i że główna działal
ust.
szczegółowe warunki lub szczegółowy tryb
ność gospodarcza lub przedmiot
2 pkt 1 przyznawania
lub
wypłaty
płatności
działalności
polegają
na
bezpośrednich lub płatności niezwiązanej do
prowadzeniu działalności rolniczej
tytoniu, w tym szczegółowe warunki lub tryb
13. 1. Do celów art. 9 ust. 2 akapit trzeci lit.
przyznawania tych płatności spadkobiercy,
b)
rozporządzenia
(UE)
nr
małżonkowi lub następcy prawnemu rolnika,
1307/2013 działalność rolnicza nie
lub przejmującemu gospodarstwo, mając na
ma charakteru marginalnego, jeżeli
względzie
specyfikę
poszczególnych
całość przychodów uzyskanych z
płatności
oraz
wspieranych
sektorów
działalności rolniczej w rozumieniu
produkcji rolnej, założenia Wspólnej Polityki
art. 11 niniejszego rozporządzenia w
Rolnej
oraz
zabezpieczenie
przed
ostatnim roku obrotowym, za który
nieuzasadnionym
przyznawaniem
tych
dowody takie są dostępne, stanowi
płatności.
co najmniej jedną trzecią całości
2. Wydając rozporządzenie, o którym mowa
przychodów uzyskanych w ostatnim
w ust. 1, minister właściwy do spraw
15


roku obrotowym, za który dowody
rozwoju wsi określa:
takie są dostępne.
1) rodzaje dowodów potwierdzających
Państwa członkowskie mogą zdecydować o
wystąpienie okoliczności, o których
ustanowieniu progu dla całości
mowa w art. 9 ust. 2 akapit trzeci
przychodów
uzyskanych
z
rozporządzenia nr 1307/2013, mając na
działalności
pozarolniczej
na
względzie przepisy art. 12 i 13
poziomie niższym niż jedna trzecia,
rozporządzenia
nr
639/2014
oraz
pod warunkiem że taki niższy próg
zabezpieczenie przed nieuzasadnionym
nie umożliwi uznania osób prawnych
przyznawaniem
płatności
lub
fizycznych
prowadzących
bezpośrednich;
działalność rolniczą o charakterze

marginalnym za rolników aktywnych
zawodowo.
Na
zasadzie
odstępstwa
od
akapitów
pierwszego i drugiego państwa
członkowskie
mogą
określić
alternatywne kryteria umożliwiające
danej jednostce wykazanie, że jej
działalność
rolnicza
nie
ma
charakteru
marginalnego
na
podstawie art. 9 ust. 2 akapit trzeci
lit. b) rozporządzenia (UE) nr
1307/2013.
2. Do celów art. 9 ust. 3 lit. a) rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013
państwa
członkowskie mogą zdecydować, że
działalność rolnicza stanowi tylko
nieznaczącą część ogółu działalności
gospodarczej osoby fizycznej lub
prawnej, bądź grupy osób fizycznych
lub
prawnych,
wykorzystując
następujące metody:
16


a) roczna kwota płatności bezpośrednich
wynosi mniej niż 5 % całości
przychodów
uzyskanych
z
działalności
pozarolniczej
w
rozumieniu
art.
11
niniejszego
rozporządzenia w ostatnim roku
obrotowym, za który dowody takie
są dostępne;
b) kwota całości przychodów uzyskanych z
działalności rolniczej w rozumieniu
art. 11 niniejszego rozporzą dzenia w
ostatnim roku obrotowym, za który
dowody takie są dostępne, znajduje
się poniżej progu ustano wionego
przez państwa członkowskie i nie
przekracza jednej trzeciej całości
przychodów uzyskanych w ostatnim
roku obrotowym, za który dowody
takie są dostępne.
Na
zasadzie
odstępstwa
od
akapitu
pierwszego państwa członkowskie
mogą określić alternatywne kryteria,
zgodnie
z
którymi
działalność
rolniczą należy uznać za nieznaczącą
na podstawie art. 9 ust. 3 lit. a)
rozporzą dzenia (UE) nr 1307/2013.
3. Dla celów art. 9 ust. 2 akapit trzeci lit. c)
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
oraz, w stosownych przy padkach,
art.
9
ust.
3
lit.
b)
tego
rozporządzenia
uznaje
się,
że
działalność rolnicza stanowi główną
17


działalność
gospodarczą
lub
przedmiot
działalności
osoby
prawnej,
jeżeli
została
zarejestrowana
jako
główna
działalność
gospodarcza
lub
przedmiot
działalności
w
urzędowym rejestrze przedsiębiorstw
lub
jakiejkolwiek
równoważnej
urzędowej ewidencji danego państwa
członkowskiego.
W
przypadku
osoby fizycznej wymagana jest
równoważna ewidencja.
Jeżeli takie rejestry nie istnieją, państwa
członkowskie
korzystają
z
równoważnej ewidencji.
Na
zasadzie
odstępstwa
od
akapitów
pierwszego i drugiego państwa
członkowskie
mogą
określić
alternatywne kryteria, zgodnie z
którymi należy uznać, że działalność
rolnicza stanowi główną działalność
gospodarczą
lub
przedmiot
działalności osoby fizycznej lub
prawnej na podstawie art. 9 ust. 2
akapit
trzeci
lit.
c) oraz, w
stosownych przypadkach, art. 9 ust.
3 lit. b) tego rozporządzenia.
Art. 14 Przypadki dziedziczenia, zmiany statusu
N


Przepis dotyczy systemu
prawnego
lub
nazwy
oraz
płatności
podstawowej,
połączenia i podziały
który
nie
będzie
14. 1. W przypadku gdy rolnik otrzymał
obowiązywał w Polsce.
gospodarstwo
lub
część
18


gospodarstwa w drodze faktycznego
lub przewi dywanego dziedziczenia,
ma on prawo do wystąpienia, we
własnym imieniu, o liczbę i wartość
uprawnień do płatności, które mają
zostać przydzielone na gospodarstwo
lub
część
gospodarstwa,
które
otrzymał,
na
tych
samych
warunkach, co rolnik pierwotnie
zarządzający
gospodarstwem.W
przypadkach
przewidywanego
dziedziczenia, które może zostać
odwołane, uprawnienia do płatności

przy
dzielane
wyłącznie
spadkobiercy wyznaczonemu jako
taki w dniu, o którym mowa w art.
24 ust. 1 lub art. 39 ust. 1
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
2. Zmiana nazwy nie ma wpływu na liczbę i
wartość przydzielanych uprawnień
do płatności.
Zmiana statusu prawnego nie ma wpływu na
liczbę i wartość przydzielanych
uprawnień do płatności, jeżeli rolnik,
który pierwotnie sprawował kontrolę
nad gospodarstwem rolnym pod
względem zarządzania, korzyści i
ryzyka
finansowego,
zarządza
również nowym gospodarstwem.
3. Połączenie lub podział nie mają wpływu na
liczbę i wartość uprawnień do
płatności,
które
mają
zostać
19

strony : 1 ... 20 ... 60 ... 69 . [ 70 ] . 71 ... 80 ... 120 ... 156

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: