Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
działek rolnych ortoobrazy nie mogą
być starsze niż 15 miesięcy.
Jakość systemu identyfikacji działek
rolnych, podlegająca ocenie zgodnie
z
art.
6
rozporządzenia
delegowanego (UE) nr 640/2014 w
ciągu dwóch lat poprzedzających
stosowanie akapitu pierwszego, musi
być wystarczająca do zapewnienia
skutecznej weryfikacji warunków,
zgodnie z którymi przyznawana jest
pomoc.
Decyzja, o której mowa w akapicie
pierwszym, może zostać podjęta na
szczeblu krajowym lub regionalnym.
Do celów niniejszego akapitu region
składa się z całej powierzchni objętej
zakresem
jednego
lub
kilku
niezależnych systemów identyfikacji
działek rolnych.
Odpowiednio stosuje się ust. 2 akapit
trzeci.
4. Na zasadzie odstępstwa od art.
32 ust. 1 państwa członkowskie
mogą podjąć decyzję o zmniejszeniu
minimalnego poziomu kontroli na
miejscu przeprowadzanych każdego
roku
kalendarzowego
do
3 %
beneficjentów ubiegających się o
wsparcie
ze
środków
rozwoju
obszarów
wiejskich
objętych
80
zakresem systemu zintegrowanego.
Akapit pierwszy nie ma jednak
zastosowania
do
beneficjentów,
którzy stosują praktyki równoważne,
o których mowa w art. 43 ust. 3
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
5. Ust. 2, 3 i 4 mają zastosowanie
jedynie, jeśli spełnione są ogólne
warunki zmniejszenia minimalnego
poziomu
kontroli
na
miejscu
ustanowione przez Komisję zgodnie
z art. 62 ust. 2 lit. b) rozporządzenia
(UE) nr 1306/2013. W przypadku,
gdy którykolwiek z tych warunków
lub warunków określonych w ust. 2
lub 3 niniejszego artykułu nie jest
już
dłużej
spełniany,
państwa
członkowskie niezwłocznie uchylają
swoją
decyzję
o
zmniejszeniu
minimalnego poziomu kontroli na
miejscu i stosują minimalny poziom
kontroli na miejscu określony w art.
30 lit. a), b) i f) lub art. 32,
począwszy od następnego roku
składania wniosków w odniesieniu
do
przedmiotowych
systemów
pomocy lub środków wsparcia.
6. Na zasadzie odstępstwa od art.
30
lit.
g),
jeżeli
państwo
członkowskie wprowadza system
wcześniejszej zgody na uprawę
81
konopi, minimalny poziom kontroli
na miejscu może zostać zmniejszony
do 20 % obszarów zgłoszonych do
produkcji konopi, o których mowa w
art. 32 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013.
W takim przypadku na rok przed
zastosowaniem
zmniejszonego
wskaźnika
kontroli,
państwo
członkowskie powiadamia Komisję
o
szczegółowych
zasadach
i
warunkach
związanych
z
jego
systemem
uprzedniego
zatwierdzania. Wszelkie zmiany tych
szczegółowych zasad i warunków są
niezwłocznie zgłaszane Komisji.
Art. 37
Elementy kontroli na miejscu
N
-
-
Przepis
1. Kontrole na miejscu obejmują
rozporządzenia
wszystkie działki rolne, odnośnie do
stosowany wprost -
których
złożono
wnioski
o
nie
wymaga
przyznanie
pomocy
w
ramach
wdrożenia
systemów
wymienionych
w
załączniku I do rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013 lub wnioski o wsparcie
w
ramach
środków
rozwoju
obszarów
wiejskich
objętych
zakresem systemu zintegrowanego.
W odniesieniu do kontroli środków
rozwoju obszarów wiejskich, o
których mowa w art. 21 ust. 1 lit. a)
82
oraz w art. 30 i 34 rozporządzenia
(UE) nr 1305/2013, kontrole na
miejscu obejmują również wszystkie
grunty nierolnicze, odnośnie do
których złożono wniosek o wsparcie.
Na podstawie wyników kontroli
właściwy organ dokonuje oceny, czy
niezbędna
jest
aktualizacja
odpowiedniej działki referencyjnej,
uwzględniając
art.
5
ust.
3
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014.
2. Kontrole na miejscu obejmują
pomiar
obszaru
i
weryfikację
kryteriów
kwalifikowalności,
zobowiązań i innych obowiązków
dotyczących obszaru zgłoszonego
przez
beneficjenta
w
ramach
systemów pomocy lub środków
wsparcia, o których mowa w ust. 1.
W przypadku beneficjentów, którzy
ubiegają się o płatności bezpośrednie
w ramach systemów wymienionych
w załączniku I do rozporządzenia
(UE) nr 1307/2013 i których użytki
rolne obejmują głównie obszary
utrzymujące się naturalnie w stanie
nadającym się do wypasu lub
uprawy,
kontrola
na
miejscu
obejmuje
również
weryfikację
minimalnych działań prowadzonych
na tych obszarach, o których to
83
działaniach mowa w art. 9 ust. 1
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
3. Kontrole na miejscu odnoszące
się
do
praktyk
w
zakresie
zazieleniania obejmują wszystkie
obowiązki
beneficjenta.
W
stosownych
przypadkach,
przestrzeganie progów, o których
mowa w art. 44 i 46 rozporządzenia
(UE) nr 1307/2013, umożliwiających
zwolnienie z praktyk, stanowi część
kontroli na miejscu. Niniejszy akapit
stosuje się również do kontroli na
miejscu
przeprowadzanych
w
odniesieniu
do
krajowych
lub
regionalnych systemów certyfikacji
środowiskowej, o których mowa w
art. 43 ust. 3 lit. b) rozporządzenia
(UE) nr 1307/2013.
Jeżeli kontrola na miejscu dotyczy
wdrażania na poziomie regionalnym
zgodnie
z
art.
46
ust.
5
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013,
kontrola
na
miejscu
obejmuje
również
pomiar
obszaru
i
weryfikację obowiązków nałożonych
przez państwo członkowskie na
beneficjentów
lub
grupy
beneficjentów.
Jeżeli kontrola na miejscu dotyczy
wspólnej realizacji zgodnie z art. 46
ust. 6 rozporządzenia (UE) nr
84
być starsze niż 15 miesięcy.
Jakość systemu identyfikacji działek
rolnych, podlegająca ocenie zgodnie
z
art.
6
rozporządzenia
delegowanego (UE) nr 640/2014 w
ciągu dwóch lat poprzedzających
stosowanie akapitu pierwszego, musi
być wystarczająca do zapewnienia
skutecznej weryfikacji warunków,
zgodnie z którymi przyznawana jest
pomoc.
Decyzja, o której mowa w akapicie
pierwszym, może zostać podjęta na
szczeblu krajowym lub regionalnym.
Do celów niniejszego akapitu region
składa się z całej powierzchni objętej
zakresem
jednego
lub
kilku
niezależnych systemów identyfikacji
działek rolnych.
Odpowiednio stosuje się ust. 2 akapit
trzeci.
4. Na zasadzie odstępstwa od art.
32 ust. 1 państwa członkowskie
mogą podjąć decyzję o zmniejszeniu
minimalnego poziomu kontroli na
miejscu przeprowadzanych każdego
roku
kalendarzowego
do
3 %
beneficjentów ubiegających się o
wsparcie
ze
środków
rozwoju
obszarów
wiejskich
objętych
80
zakresem systemu zintegrowanego.
Akapit pierwszy nie ma jednak
zastosowania
do
beneficjentów,
którzy stosują praktyki równoważne,
o których mowa w art. 43 ust. 3
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
5. Ust. 2, 3 i 4 mają zastosowanie
jedynie, jeśli spełnione są ogólne
warunki zmniejszenia minimalnego
poziomu
kontroli
na
miejscu
ustanowione przez Komisję zgodnie
z art. 62 ust. 2 lit. b) rozporządzenia
(UE) nr 1306/2013. W przypadku,
gdy którykolwiek z tych warunków
lub warunków określonych w ust. 2
lub 3 niniejszego artykułu nie jest
już
dłużej
spełniany,
państwa
członkowskie niezwłocznie uchylają
swoją
decyzję
o
zmniejszeniu
minimalnego poziomu kontroli na
miejscu i stosują minimalny poziom
kontroli na miejscu określony w art.
30 lit. a), b) i f) lub art. 32,
począwszy od następnego roku
składania wniosków w odniesieniu
do
przedmiotowych
systemów
pomocy lub środków wsparcia.
6. Na zasadzie odstępstwa od art.
30
lit.
g),
jeżeli
państwo
członkowskie wprowadza system
wcześniejszej zgody na uprawę
81
konopi, minimalny poziom kontroli
na miejscu może zostać zmniejszony
do 20 % obszarów zgłoszonych do
produkcji konopi, o których mowa w
art. 32 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013.
W takim przypadku na rok przed
zastosowaniem
zmniejszonego
wskaźnika
kontroli,
państwo
członkowskie powiadamia Komisję
o
szczegółowych
zasadach
i
warunkach
związanych
z
jego
systemem
uprzedniego
zatwierdzania. Wszelkie zmiany tych
szczegółowych zasad i warunków są
niezwłocznie zgłaszane Komisji.
Art. 37
Elementy kontroli na miejscu
N
-
-
Przepis
1. Kontrole na miejscu obejmują
rozporządzenia
wszystkie działki rolne, odnośnie do
stosowany wprost -
których
złożono
wnioski
o
nie
wymaga
przyznanie
pomocy
w
ramach
wdrożenia
systemów
wymienionych
w
załączniku I do rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013 lub wnioski o wsparcie
w
ramach
środków
rozwoju
obszarów
wiejskich
objętych
zakresem systemu zintegrowanego.
W odniesieniu do kontroli środków
rozwoju obszarów wiejskich, o
których mowa w art. 21 ust. 1 lit. a)
82
oraz w art. 30 i 34 rozporządzenia
(UE) nr 1305/2013, kontrole na
miejscu obejmują również wszystkie
grunty nierolnicze, odnośnie do
których złożono wniosek o wsparcie.
Na podstawie wyników kontroli
właściwy organ dokonuje oceny, czy
niezbędna
jest
aktualizacja
odpowiedniej działki referencyjnej,
uwzględniając
art.
5
ust.
3
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014.
2. Kontrole na miejscu obejmują
pomiar
obszaru
i
weryfikację
kryteriów
kwalifikowalności,
zobowiązań i innych obowiązków
dotyczących obszaru zgłoszonego
przez
beneficjenta
w
ramach
systemów pomocy lub środków
wsparcia, o których mowa w ust. 1.
W przypadku beneficjentów, którzy
ubiegają się o płatności bezpośrednie
w ramach systemów wymienionych
w załączniku I do rozporządzenia
(UE) nr 1307/2013 i których użytki
rolne obejmują głównie obszary
utrzymujące się naturalnie w stanie
nadającym się do wypasu lub
uprawy,
kontrola
na
miejscu
obejmuje
również
weryfikację
minimalnych działań prowadzonych
na tych obszarach, o których to
83
działaniach mowa w art. 9 ust. 1
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
3. Kontrole na miejscu odnoszące
się
do
praktyk
w
zakresie
zazieleniania obejmują wszystkie
obowiązki
beneficjenta.
W
stosownych
przypadkach,
przestrzeganie progów, o których
mowa w art. 44 i 46 rozporządzenia
(UE) nr 1307/2013, umożliwiających
zwolnienie z praktyk, stanowi część
kontroli na miejscu. Niniejszy akapit
stosuje się również do kontroli na
miejscu
przeprowadzanych
w
odniesieniu
do
krajowych
lub
regionalnych systemów certyfikacji
środowiskowej, o których mowa w
art. 43 ust. 3 lit. b) rozporządzenia
(UE) nr 1307/2013.
Jeżeli kontrola na miejscu dotyczy
wdrażania na poziomie regionalnym
zgodnie
z
art.
46
ust.
5
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013,
kontrola
na
miejscu
obejmuje
również
pomiar
obszaru
i
weryfikację obowiązków nałożonych
przez państwo członkowskie na
beneficjentów
lub
grupy
beneficjentów.
Jeżeli kontrola na miejscu dotyczy
wspólnej realizacji zgodnie z art. 46
ust. 6 rozporządzenia (UE) nr
84
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik