Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
i
beneficjent nie jest w stanie
wdrożenia
czwarty, spełnić
kryteriów
ust. 2
kwalifikowalności
lub
innych
obowiązków
w
wyniku siły wyższej lub
nadzwyczajnych
okoliczności, zachowuje on
prawo
do
pomocy
w
odniesieniu do obszaru lub
zwierząt,
które
były
kwalifikowalne
w
chwili
wystąpienia siły wyższej lub
nadzwyczajnych
okoliczności.
Jeżeli
niezgodność
wynikająca z takiej siły
wyższej lub nadzwyczajnych
okoliczności dotyczy zasady
wzajemnej zgodności, nie
stosuje
się
odpowiedniej
kary
administracyjnej,
o
której mowa w art. 91 ust. 1
rozporządzenia
(UE)
nr
1306/2013.
2. Przypadki siły wyższej i
nadzwyczajnych
okoliczności zgłasza się na
piśmie
właściwemu
organowi
wraz
z
odpowiednimi
dowodami
wymaganymi
przez
właściwy organ, w ciągu
20
piętnastu dni roboczych od
dnia, w którym beneficjent
lub upoważniona przez niego
osoba są w stanie dokonać
tej czynności.
Art. 5
Identyfikacja działek rolnych
N
Przepis
ust 1
rozporządzenia
1. System
identyfikacji
stosowany wprost
działek rolnych, o którym
-nie wymaga
mowa
w
art.
70
wdrożenia
rozporządzenia
(UE)
nr
1306/2013 stosuje się na
poziomie
działek
referencyjnych.
Działka
referencyjna
obejmuje
jednostkę gruntu stanowiącą
powierzchnię
użytków
rolnych zgodnie z definicją
w art. 4 ust. 1 lit. e)
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013. W stosownych
przypadkach,
działka
referencyjna
obejmuje
również obszary, o których
mowa w art. 32 ust. 2 lit. b)
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013,
oraz
grunty
rolne, o których mowa w art.
28 ust. 2 rozporządzenia
(UE) nr 1305/2013.
Państwa
członkowskie
wytyczają
działkę
21
referencyjną
w
sposób
gwarantujący,
że
działka
referencyjna jest mierzalna,
umożliwia niepowtarzalną i
jednoznaczną
lokalizację
każdej zgłaszanej corocznie
działki rolnej i co do zasady
jest stabilna w czasie.
Art. 5
2. Państwa
członkowskie
T
Art. 8 Art. 8. 1. Jednolita płatność obszarowa, płatność za
ust 2
dopilnowują ponadto, aby
ust. 1
zazielenienie, płatność dla młodych rolników, płatność
zgłaszane działki rolne były
pkt 1,
dodatkowa i płatności związane do powierzchni
identyfikowane w sposób
pkt 4
upraw, zwane dalej „płatnościami obszarowymi”, są
pewny.
W
szczególności
przyznawane do powierzchni działki rolnej:
państwa
członkowskie
1)
położonej
na
gruntach
będących
wymagają, aby wnioski o
kwalifikującymi się hektarami w rozumieniu art. 32
przyznanie
pomocy
i
ust. 2 rozporządzenia nr 1307/2013, zwanych dalej
wnioski o płatność były
„kwalifikującymi się hektarami”;
składane wraz z określonymi
………
informacjami
lub
aby
4)
nie
większej
jednak
niż
maksymalny
towarzyszyły im dokumenty
kwalifikowalny obszar, o którym mowa w art. 5 ust. 2
określone przez właściwy
lit. a rozporządzenia nr 640/2014, określony w
organ,
które
umożliwią
systemie identyfikacji działek rolnych, o którym
lokalizację i pomiar każdej
mowa w przepisach o krajowym systemie ewidencji
działki rolnej. W odniesieniu
producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz
do
każdej
działki
ewidencji wniosków o przyznanie płatności.
referencyjnej
państwa
członkowskie:
a określają
maksymalny
Art. 52 W ustawie z dnia 18 grudnia 2003 r. o krajowym
kwalifikowalny obszar do
pkt 4
systemie
ewidencji
producentów,
ewidencji
celów systemów wsparcia
lit. a
gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o
wymienionych
w
przyznanie płatności (Dz. U. z 2012 r. poz. 86 oraz z
22
załączniku
I
do
2013 r. poz. 1537) wprowadza się następujące zmiany:
rozporządzenia
(UE)
nr
…
1307/2013;
4) w art. 9a:
b .określają
maksymalny
a) w ust. 1:
kwalifikowalny obszar do
- pkt 1 otrzymuje brzmienie:
celów
środków
„1)
wektorowe
granice
oraz
obszarowych, o których
powierzchnię:
mowa
w
art.
28-31
a) maksymalnego
rozporządzenia (UE) nr
kwalifikowalnego obszaru, o
1305/2013;
którym mowa w art. 5 ust. 2 lit.
c) lokalizują
i
ustalają
a
i
b
rozporządzenia
wielkość tych obszarów
delegowanego Komisji (UE) nr
proekologicznych,
640/2014 z dnia 11 marca 2014
wymienionych w art. 46
r.
uzupełniającego
ust. 1 rozporządzenia (UE)
rozporządzenie
Parlamentu
nr
1307/2013,
w
Europejskiego i Rady (UE) nr
odniesieniu
do
których
1306/2013 w odniesieniu do
dane
państwo
zintegrowanego
systemu
członkowskie
podjęło
zarządzania i kontroli oraz
decyzję, że uznaje je za
warunków
odmowy
lub
obszar proekologiczny. W
wycofania płatności oraz do kar
tym
celu
państwa
administracyjnych
mających
członkowskie stosują, w
zastosowanie
do
płatności
stosownych przypadkach,
bezpośrednich,
wsparcia
współczynniki
rozwoju obszarów wiejskich
przekształcenia
lub
oraz
zasady
wzajemnej
współczynniki
ważenia
zgodności (Dz. Urz. UE L 181 z
określone w załączniku X
20.06.2014, str. 48), zwanego
do rozporządzenia (UE) nr
dalej
„rozporządzeniem
nr
1307/2013;
640/2014”,
d) ustalają,
czy
mają
b) obszarów, o których mowa w
zastosowanie
przepisy
art. 5 ust. 2 lit. c rozporządzenia
23
dotyczące
obszarów
nr 640/2014;”,
górskich,
obszarów
- po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
charakteryzujących
się
„1a) informacje, o których mowa w art. 5
znacznymi ograniczeniami
ust. 2 lit. d rozporządzenia nr
naturalnymi
i
innych
640/2014;”,
obszarów
charakteryzujących
się
szczególnymi
ograniczeniami, o których
mowa
w
art.
32
rozporządzenia (UE) nr
1305/2013,
obszarów
Natura 2000, obszarów
objętych
dyrektywą
2000/60/WE
Parlamentu
Europejskiego i Rady (14),
gruntów
rolnych
zatwierdzonych
do
produkcji bawełny zgodnie
z art. 57 rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013,
użytków
rolnych
utrzymujących
się
naturalnie
w
stanie
nadającym się do wypasu
lub uprawy, o których
mowa w art. 4 ust. 1 lit. c)
ppkt (iii) rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013,
obszarów
wyznaczonych
przez
państwa
członkowskie
do
24
beneficjent nie jest w stanie
wdrożenia
czwarty, spełnić
kryteriów
ust. 2
kwalifikowalności
lub
innych
obowiązków
w
wyniku siły wyższej lub
nadzwyczajnych
okoliczności, zachowuje on
prawo
do
pomocy
w
odniesieniu do obszaru lub
zwierząt,
które
były
kwalifikowalne
w
chwili
wystąpienia siły wyższej lub
nadzwyczajnych
okoliczności.
Jeżeli
niezgodność
wynikająca z takiej siły
wyższej lub nadzwyczajnych
okoliczności dotyczy zasady
wzajemnej zgodności, nie
stosuje
się
odpowiedniej
kary
administracyjnej,
o
której mowa w art. 91 ust. 1
rozporządzenia
(UE)
nr
1306/2013.
2. Przypadki siły wyższej i
nadzwyczajnych
okoliczności zgłasza się na
piśmie
właściwemu
organowi
wraz
z
odpowiednimi
dowodami
wymaganymi
przez
właściwy organ, w ciągu
20
piętnastu dni roboczych od
dnia, w którym beneficjent
lub upoważniona przez niego
osoba są w stanie dokonać
tej czynności.
Art. 5
Identyfikacja działek rolnych
N
Przepis
ust 1
rozporządzenia
1. System
identyfikacji
stosowany wprost
działek rolnych, o którym
-nie wymaga
mowa
w
art.
70
wdrożenia
rozporządzenia
(UE)
nr
1306/2013 stosuje się na
poziomie
działek
referencyjnych.
Działka
referencyjna
obejmuje
jednostkę gruntu stanowiącą
powierzchnię
użytków
rolnych zgodnie z definicją
w art. 4 ust. 1 lit. e)
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013. W stosownych
przypadkach,
działka
referencyjna
obejmuje
również obszary, o których
mowa w art. 32 ust. 2 lit. b)
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013,
oraz
grunty
rolne, o których mowa w art.
28 ust. 2 rozporządzenia
(UE) nr 1305/2013.
Państwa
członkowskie
wytyczają
działkę
21
referencyjną
w
sposób
gwarantujący,
że
działka
referencyjna jest mierzalna,
umożliwia niepowtarzalną i
jednoznaczną
lokalizację
każdej zgłaszanej corocznie
działki rolnej i co do zasady
jest stabilna w czasie.
Art. 5
2. Państwa
członkowskie
T
Art. 8 Art. 8. 1. Jednolita płatność obszarowa, płatność za
ust 2
dopilnowują ponadto, aby
ust. 1
zazielenienie, płatność dla młodych rolników, płatność
zgłaszane działki rolne były
pkt 1,
dodatkowa i płatności związane do powierzchni
identyfikowane w sposób
pkt 4
upraw, zwane dalej „płatnościami obszarowymi”, są
pewny.
W
szczególności
przyznawane do powierzchni działki rolnej:
państwa
członkowskie
1)
położonej
na
gruntach
będących
wymagają, aby wnioski o
kwalifikującymi się hektarami w rozumieniu art. 32
przyznanie
pomocy
i
ust. 2 rozporządzenia nr 1307/2013, zwanych dalej
wnioski o płatność były
„kwalifikującymi się hektarami”;
składane wraz z określonymi
………
informacjami
lub
aby
4)
nie
większej
jednak
niż
maksymalny
towarzyszyły im dokumenty
kwalifikowalny obszar, o którym mowa w art. 5 ust. 2
określone przez właściwy
lit. a rozporządzenia nr 640/2014, określony w
organ,
które
umożliwią
systemie identyfikacji działek rolnych, o którym
lokalizację i pomiar każdej
mowa w przepisach o krajowym systemie ewidencji
działki rolnej. W odniesieniu
producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz
do
każdej
działki
ewidencji wniosków o przyznanie płatności.
referencyjnej
państwa
członkowskie:
a określają
maksymalny
Art. 52 W ustawie z dnia 18 grudnia 2003 r. o krajowym
kwalifikowalny obszar do
pkt 4
systemie
ewidencji
producentów,
ewidencji
celów systemów wsparcia
lit. a
gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o
wymienionych
w
przyznanie płatności (Dz. U. z 2012 r. poz. 86 oraz z
22
załączniku
I
do
2013 r. poz. 1537) wprowadza się następujące zmiany:
rozporządzenia
(UE)
nr
…
1307/2013;
4) w art. 9a:
b .określają
maksymalny
a) w ust. 1:
kwalifikowalny obszar do
- pkt 1 otrzymuje brzmienie:
celów
środków
„1)
wektorowe
granice
oraz
obszarowych, o których
powierzchnię:
mowa
w
art.
28-31
a) maksymalnego
rozporządzenia (UE) nr
kwalifikowalnego obszaru, o
1305/2013;
którym mowa w art. 5 ust. 2 lit.
c) lokalizują
i
ustalają
a
i
b
rozporządzenia
wielkość tych obszarów
delegowanego Komisji (UE) nr
proekologicznych,
640/2014 z dnia 11 marca 2014
wymienionych w art. 46
r.
uzupełniającego
ust. 1 rozporządzenia (UE)
rozporządzenie
Parlamentu
nr
1307/2013,
w
Europejskiego i Rady (UE) nr
odniesieniu
do
których
1306/2013 w odniesieniu do
dane
państwo
zintegrowanego
systemu
członkowskie
podjęło
zarządzania i kontroli oraz
decyzję, że uznaje je za
warunków
odmowy
lub
obszar proekologiczny. W
wycofania płatności oraz do kar
tym
celu
państwa
administracyjnych
mających
członkowskie stosują, w
zastosowanie
do
płatności
stosownych przypadkach,
bezpośrednich,
wsparcia
współczynniki
rozwoju obszarów wiejskich
przekształcenia
lub
oraz
zasady
wzajemnej
współczynniki
ważenia
zgodności (Dz. Urz. UE L 181 z
określone w załączniku X
20.06.2014, str. 48), zwanego
do rozporządzenia (UE) nr
dalej
„rozporządzeniem
nr
1307/2013;
640/2014”,
d) ustalają,
czy
mają
b) obszarów, o których mowa w
zastosowanie
przepisy
art. 5 ust. 2 lit. c rozporządzenia
23
dotyczące
obszarów
nr 640/2014;”,
górskich,
obszarów
- po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
charakteryzujących
się
„1a) informacje, o których mowa w art. 5
znacznymi ograniczeniami
ust. 2 lit. d rozporządzenia nr
naturalnymi
i
innych
640/2014;”,
obszarów
charakteryzujących
się
szczególnymi
ograniczeniami, o których
mowa
w
art.
32
rozporządzenia (UE) nr
1305/2013,
obszarów
Natura 2000, obszarów
objętych
dyrektywą
2000/60/WE
Parlamentu
Europejskiego i Rady (14),
gruntów
rolnych
zatwierdzonych
do
produkcji bawełny zgodnie
z art. 57 rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013,
użytków
rolnych
utrzymujących
się
naturalnie
w
stanie
nadającym się do wypasu
lub uprawy, o których
mowa w art. 4 ust. 1 lit. c)
ppkt (iii) rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013,
obszarów
wyznaczonych
przez
państwa
członkowskie
do
24
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik