Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
– 3 –
ZAŁĄCZNIK
DO ROZPORZĄDZENIA
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia ... (poz. ...)
TABELA GRUP ZASZEREGOWANIA STANOWISK SŁUŻBOWYCH
FUNKCJONARIUSZY AGENCJI WYWIADU I STAWEK UPOSAŻENIA
ZASADNICZEGO W TYCH GRUPACH
Grupa zaszeregowania
Stawka uposażenia zasadniczego w złotych
0
9.100
00
8.500
01
6.600
02
6.200
03
5.750
04
5.450
05
5.100
06
4.500
07
4.100
08
3.900
09
3.550
10
3.300
11
3.100
12
2.900
13
2.750
14
2.700
15
2.600
16
2.450
17
2.350
18
2.300
19
2.200
20
2.100
21
2.050
22
2.000
23
1.950
24
1.900
– 4 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego art. 117 ust. 8 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Rozporządzenie określa:
1) grupy zaszeregowania stanowisk służbowych i stawki uposażenia zasadniczego
funkcjonariuszy odpowiadające tym grupom,
2) tryb zaliczania okresów służby, pracy i innych okresów do wysługi lat, uwzględnianej
przy ustalaniu wzrostu uposażenia zasadniczego oraz sposób ich dokumentowania.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 5 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu AW.
17-03-dg
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Agencji Wywiadu
Na podstawie art. 118 ust. 11 ustawy z dnia … o Agencji Wywiaduzarządza się, co
następuje:
§ 1. 1. Rozporządzenie określa wysokość dodatków do uposażenia otrzymywanych
przez funkcjonariusza Agencji Wywiadu, zwanego dalej „funkcjonariuszem”, tryb ich
przyznawania i obniżania oraz szczególne właściwości lub miejsce pełnienia służby
uzasadniające przyznanie motywacyjnego dodatku do uposażenia.
2. Dodatki do uposażenia są ustalane w stawkach miesięcznych.
3. Kwoty dodatków do uposażenia zaokrągla się do 10 groszy w górę.
§ 2. Funkcjonariusz otrzymuje za posiadany stopień służbowy dodatek za stopień
w wysokości określonej w załączniku do rozporządzenia.
§ 3. Dodatek motywacyjny przysługuje funkcjonariuszowi:
1)
pełniącemu służbę w jednostce organizacyjnej Agencji Wywiadu właściwej w sprawach
kontroli wewnętrznej i wykonującemu te kontrole;
2)
pełniącemu służbę w jednostce organizacyjnej Agencji Wywiadu właściwej w sprawach
ochrony informacji niejawnych i wykonującemu kontrole w zakresie ochrony informacji
niejawnych;
3)
uprawnionemu do wykonywania kontroli na podstawie odrębnych przepisów
i wykonującemu te kontrole.
§ 4. 1. Dodatki do uposażenia, z uwzględnieniem § 3 ust. 3, przyznaje, podwyższa lub
obniża:
1)
Szef Agencji Wywiadu – zastępcom Szefa Agencji Wywiadu;
2)
Szef Agencji Wywiadu lub upoważniony przez niego funkcjonariusz – pozostałym
funkcjonariuszom.
– 2 –
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 grudnia
2002 r. w sprawie dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 215, poz. 1821,
z późn. zm.)
ZAŁĄCZNIK
DO ROZPORZĄDZENIA
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia ... (poz. ...)
TABELA GRUP ZASZEREGOWANIA STANOWISK SŁUŻBOWYCH
FUNKCJONARIUSZY AGENCJI WYWIADU I STAWEK UPOSAŻENIA
ZASADNICZEGO W TYCH GRUPACH
Grupa zaszeregowania
Stawka uposażenia zasadniczego w złotych
0
9.100
00
8.500
01
6.600
02
6.200
03
5.750
04
5.450
05
5.100
06
4.500
07
4.100
08
3.900
09
3.550
10
3.300
11
3.100
12
2.900
13
2.750
14
2.700
15
2.600
16
2.450
17
2.350
18
2.300
19
2.200
20
2.100
21
2.050
22
2.000
23
1.950
24
1.900
– 4 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego art. 117 ust. 8 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Rozporządzenie określa:
1) grupy zaszeregowania stanowisk służbowych i stawki uposażenia zasadniczego
funkcjonariuszy odpowiadające tym grupom,
2) tryb zaliczania okresów służby, pracy i innych okresów do wysługi lat, uwzględnianej
przy ustalaniu wzrostu uposażenia zasadniczego oraz sposób ich dokumentowania.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 5 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu AW.
17-03-dg
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Agencji Wywiadu
Na podstawie art. 118 ust. 11 ustawy z dnia … o Agencji Wywiaduzarządza się, co
następuje:
§ 1. 1. Rozporządzenie określa wysokość dodatków do uposażenia otrzymywanych
przez funkcjonariusza Agencji Wywiadu, zwanego dalej „funkcjonariuszem”, tryb ich
przyznawania i obniżania oraz szczególne właściwości lub miejsce pełnienia służby
uzasadniające przyznanie motywacyjnego dodatku do uposażenia.
2. Dodatki do uposażenia są ustalane w stawkach miesięcznych.
3. Kwoty dodatków do uposażenia zaokrągla się do 10 groszy w górę.
§ 2. Funkcjonariusz otrzymuje za posiadany stopień służbowy dodatek za stopień
w wysokości określonej w załączniku do rozporządzenia.
§ 3. Dodatek motywacyjny przysługuje funkcjonariuszowi:
1)
pełniącemu służbę w jednostce organizacyjnej Agencji Wywiadu właściwej w sprawach
kontroli wewnętrznej i wykonującemu te kontrole;
2)
pełniącemu służbę w jednostce organizacyjnej Agencji Wywiadu właściwej w sprawach
ochrony informacji niejawnych i wykonującemu kontrole w zakresie ochrony informacji
niejawnych;
3)
uprawnionemu do wykonywania kontroli na podstawie odrębnych przepisów
i wykonującemu te kontrole.
§ 4. 1. Dodatki do uposażenia, z uwzględnieniem § 3 ust. 3, przyznaje, podwyższa lub
obniża:
1)
Szef Agencji Wywiadu – zastępcom Szefa Agencji Wywiadu;
2)
Szef Agencji Wywiadu lub upoważniony przez niego funkcjonariusz – pozostałym
funkcjonariuszom.
– 2 –
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 grudnia
2002 r. w sprawie dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 215, poz. 1821,
z późn. zm.)
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik
-
2294-cz-II
› Pobierz plik