eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu

Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu

projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2294
  • Data wpłynięcia: 2014-04-02
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

2294-cz-II

– 3 – 
 
Załącznik 
do rozporządzenia  
Prezesa Rady Ministrów 
z dnia ... (poz.) 

WYSOKOŚĆ DODATKU ZA POSIADANY PRZEZ FUKCJONARIUSZA AGENCJI 
WYWIADU STOPIEŃ SŁUŻBOWY 
 
Lp. 
 Nazwa stopnia 
 Stawka w złotych 

 generał brygady 
 1.150 

 pułkownik 
 1.050 

 podpułkownik 
 1.000 

 major 
 970 

 kapitan 
 930 

 porucznik 
 880 

 podporucznik 
 850 

 starszy chorąży sztabowy 
 780 

 chorąży sztabowy 
 760 
10 
 młodszy chorąży sztabowy 
 750 
11 
 starszy chorąży 
 730 
12 
 chorąży 
 710 
13 
 młodszy chorąży 
 700 
14 
 starszy sierżant sztabowy 
 640 
15 
 sierżant sztabowy 
 620 
16 
 starszy sierżant 
 600 
17 
 sierżant 
 580 
18 
 starszy plutonowy 
 560 
19 
 plutonowy 
 550 
20 
 starszy kapral 
 520 
21 
 kapral 
 510 
22 
 starszy szeregowy 
 490 
23 
 szeregowy 
 470 
 
 
– 4 – 
 
UZASADNIENIE 
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego 
zawartego w art. 118 ust. 11 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Rozporządzenie określa:  
1) 
wysokość dodatków za posiadany stopień służbowy, 
2)  tryb przyznawania i obniżania dodatku służbowego, 
3)  tryb przyznawania dodatku za posiadany stopień służbowy, 
4)  tryb przyznawania i cofania dodatku motywacyjnego, 
5)  szczególne  właściwości  lub  miejsce  pełnienia  służby  uzasadniające  przyznanie  dodatku 
motywacyjnego do uposażenia. 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  nie  podlega  notyfikacji  zgodnie  z  trybem 
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji 
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych. 
Projekt  rozporządzenia  podlega  udostępnieniu  na  stronie  Biuletynu  Informacji 
Publicznej,  zgodnie  z  art.  5  ustawy  z  dnia  7  lipca  2005  roku  o  działalności  lobbingowej 
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z  późn.  zm.).  Ponadto  zgodnie 
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady 
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego 
Centrum  Legislacji  w  zakładce  Rządowy  Proces  Legislacyjny.  Przedmiot  projektowanego 
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej. 
 
 
 
– 5 – 
 
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR) 
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  był  konsultowany  z  zainteresowanymi 
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia 
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW. 
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych 
Wąski  zakres  podmiotowy  rozporządzenia  oraz  brak  szerszych  skutków  społecznych, 
jakie  może  wywołać  wejście  w  życie  omawianej  regulacji,  spowodował  odstąpienie  od 
poddawania go konsultacjom społecznym. 
3.  Wpływ  aktu  normatywnego  w  szczególności  na  sektor finansów publicznych, w tym 
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego 
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym 
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego. 
4.  Wpływ  aktu  normatywnego na rynek pracy,  konkurencyjność  gospodarki 
i przedsiębiorczość,  w  tym  na  funkcjonowanie  przedsiębiorstw,  sytuację  i  rozwój 
regionalny 
Przedmiotowy  projekt  nie  wywoła  skutków  społecznych,  w  szczególności  mających 
wpływ  na  rynek  pracy,  konkurencyjność  gospodarki  i  przedsiębiorczość,  w  tym  na 
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny. 
5. Wskazanie źródeł finansowania 
Wejście  w  życie  rozporządzenia  nie  spowoduje  skutków  finansowych  dla  budżetu 
państwa, w tym budżetu AW. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
17/03/BS 
Projekt 
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E  
P R E Z E S A   R A D Y   M I N I S T R Ó W  
z dnia 
w sprawie płatności uposażenia i innych świadczeń pieniężnych funkcjonariuszom 
Agencji Wywiadu oraz dokonywania potrąceń z tych należności 
Na podstawie art. 120  ust.  6  ustawy z dnia ... o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz.  ...) 
zarządza się, co następuje: 
§ 1. Rozporządzenie  określa  terminy  płatności  uposażenia  zasadniczego,  dodatków  do 
uposażenia i innych świadczeń pieniężnych funkcjonariuszowi Agencji Wywiadu, zwanemu 
dalej  „funkcjonariuszem”,  oraz  właściwość  podmiotów  i tryb  wypłacania  uposażenia 
zasadniczego,  dodatków  do  uposażenia  i innych  świadczeń  pieniężnych  oraz  dokonywania 
potrąceń z tych należności. 
§ 2. 1. Uposażenie,  o  którym  mowa  w  art.  117  ust.  1  ustawy,  wypłaca,  miesięcznie 
z góry  w  pierwszym  dniu  roboczym  każdego  miesiąca,  za  który  uposażenie  przysługuje, 
jednostka organizacyjna Agencji Wywiadu właściwa w sprawach finansów. 
2. Termin płatności uposażenia może zostać przesunięty przez Szefa Agencji Wywiadu 
lub upoważnionego  przez  niego  funkcjonariusza  na  jeden  z  pięciu  ostatnich  dni  roboczych 
miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który uposażenie przysługuje, jeżeli w szczególności: 
1) 
funkcjonariusz  ze  względu  na  wykonywanie  zadań  służbowych  nie  może  odebrać 
uposażenia w dniu, o którym mowa w ust. 1; 
2) 
przemawiają za tym ważne względy służbowe; 
3) 
przemawiają  za  tym  ważne  względy  osobiste  funkcjonariusza  −  na jego pisemny, 
umotywowany wniosek. 
§ 3. 1. Jeżeli  prawo  funkcjonariusza  do  otrzymania  uposażenia  w  wyższej  wysokości 
zostało  ustalone  po  sporządzeniu  listy  płac,  termin  płatności  wyrównania  uposażenia  może 
zostać przesunięty na następny miesiąc. 
2. W  przypadku  nabycia  przez  funkcjonariusza  prawa  do  pierwszego  uposażenia, 
uposażenie to wypłaca się w terminie 14 dni od dnia podjęcia przez niego służby. 
§ 4. 1. Przysługujące  funkcjonariuszowi  inne  świadczenia  pieniężne,  zwane  dalej 
„świadczeniami  pieniężnymi”,  wypłaca,  w  terminie  14  dni  od  dnia  spełnienia  warunków 
– 2 – 
 
uzasadniających ich wypłatę, jeżeli przepisy w sprawie zasad ich przyznawania i wypłacania 
nie  przewidują  innego  terminu,  jednostka  organizacyjna  Agencji  Wywiadu  właściwa 
w sprawach finansów. 
2. Termin  płatności  świadczeń  pieniężnych  może  zostać  przesunięty  w  przypadkach, 
o których mowa w § 2 ust. 2, o nie więcej niż 14 dni. 
3. Świadczenia  pieniężne  przysługujące  funkcjonariuszowi  w  związku  ze  zwolnieniem 
ze służby wypłaca się nie później niż w dniu zwolnienia ze służby. 
§ 5. 1. Uposażenie  oraz  świadczenia  pieniężne  wypłaca  się  bezpośrednio  do  rąk 
funkcjonariusza. 
2. Uposażenie  oraz  świadczenia  pieniężne  mogą  być  wypłacane  w  formie 
bezgotówkowej na rachunek bankowy wskazany przez funkcjonariusza w pisemnym 
wniosku,  którego  wzór  stanowi  załącznik  do  rozporządzenia,  nie  wcześniej  jednak  niż 
w terminach, o których mowa w § 2−4. 
§ 6. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.) 
 
 
PREZES RADY MINISTRÓW 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                      
1) 
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniemPrezesa Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2003 r. 
w  sprawie  terminów  płatności  uposażenia  i  innych  świadczeń  pieniężnych  funkcjonariuszom  Agencji 
Wywiadu oraz dokonywania potrąceń z tych należności (Dz. U. Nr 132, poz. 1224). 
strony : 1 ... 10 ... 50 ... 62 . [ 63 ] . 64 ... 70 ... 71

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: