Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
– 3 –
Załącznik
do rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów
z dnia ... (poz.)
WYSOKOŚĆ DODATKU ZA POSIADANY PRZEZ FUKCJONARIUSZA AGENCJI
WYWIADU STOPIEŃ SŁUŻBOWY
Lp.
Nazwa stopnia
Stawka w złotych
1
generał brygady
1.150
2
pułkownik
1.050
3
podpułkownik
1.000
4
major
970
5
kapitan
930
6
porucznik
880
7
podporucznik
850
8
starszy chorąży sztabowy
780
9
chorąży sztabowy
760
10
młodszy chorąży sztabowy
750
11
starszy chorąży
730
12
chorąży
710
13
młodszy chorąży
700
14
starszy sierżant sztabowy
640
15
sierżant sztabowy
620
16
starszy sierżant
600
17
sierżant
580
18
starszy plutonowy
560
19
plutonowy
550
20
starszy kapral
520
21
kapral
510
22
starszy szeregowy
490
23
szeregowy
470
– 4 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 118 ust. 11 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Rozporządzenie określa:
1)
wysokość dodatków za posiadany stopień służbowy,
2) tryb przyznawania i obniżania dodatku służbowego,
3) tryb przyznawania dodatku za posiadany stopień służbowy,
4) tryb przyznawania i cofania dodatku motywacyjnego,
5) szczególne właściwości lub miejsce pełnienia służby uzasadniające przyznanie dodatku
motywacyjnego do uposażenia.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 5 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu AW.
17/03/BS
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie płatności uposażenia i innych świadczeń pieniężnych funkcjonariuszom
Agencji Wywiadu oraz dokonywania potrąceń z tych należności
Na podstawie art. 120 ust. 6 ustawy z dnia ... o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. ...)
zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa terminy płatności uposażenia zasadniczego, dodatków do
uposażenia i innych świadczeń pieniężnych funkcjonariuszowi Agencji Wywiadu, zwanemu
dalej „funkcjonariuszem”, oraz właściwość podmiotów i tryb wypłacania uposażenia
zasadniczego, dodatków do uposażenia i innych świadczeń pieniężnych oraz dokonywania
potrąceń z tych należności.
§ 2. 1. Uposażenie, o którym mowa w art. 117 ust. 1 ustawy, wypłaca, miesięcznie
z góry w pierwszym dniu roboczym każdego miesiąca, za który uposażenie przysługuje,
jednostka organizacyjna Agencji Wywiadu właściwa w sprawach finansów.
2. Termin płatności uposażenia może zostać przesunięty przez Szefa Agencji Wywiadu
lub upoważnionego przez niego funkcjonariusza na jeden z pięciu ostatnich dni roboczych
miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który uposażenie przysługuje, jeżeli w szczególności:
1)
funkcjonariusz ze względu na wykonywanie zadań służbowych nie może odebrać
uposażenia w dniu, o którym mowa w ust. 1;
2)
przemawiają za tym ważne względy służbowe;
3)
przemawiają za tym ważne względy osobiste funkcjonariusza − na jego pisemny,
umotywowany wniosek.
§ 3. 1. Jeżeli prawo funkcjonariusza do otrzymania uposażenia w wyższej wysokości
zostało ustalone po sporządzeniu listy płac, termin płatności wyrównania uposażenia może
zostać przesunięty na następny miesiąc.
2. W przypadku nabycia przez funkcjonariusza prawa do pierwszego uposażenia,
uposażenie to wypłaca się w terminie 14 dni od dnia podjęcia przez niego służby.
§ 4. 1. Przysługujące funkcjonariuszowi inne świadczenia pieniężne, zwane dalej
„świadczeniami pieniężnymi”, wypłaca, w terminie 14 dni od dnia spełnienia warunków
– 2 –
uzasadniających ich wypłatę, jeżeli przepisy w sprawie zasad ich przyznawania i wypłacania
nie przewidują innego terminu, jednostka organizacyjna Agencji Wywiadu właściwa
w sprawach finansów.
2. Termin płatności świadczeń pieniężnych może zostać przesunięty w przypadkach,
o których mowa w § 2 ust. 2, o nie więcej niż 14 dni.
3. Świadczenia pieniężne przysługujące funkcjonariuszowi w związku ze zwolnieniem
ze służby wypłaca się nie później niż w dniu zwolnienia ze służby.
§ 5. 1. Uposażenie oraz świadczenia pieniężne wypłaca się bezpośrednio do rąk
funkcjonariusza.
2. Uposażenie oraz świadczenia pieniężne mogą być wypłacane w formie
bezgotówkowej na rachunek bankowy wskazany przez funkcjonariusza w pisemnym
wniosku, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia, nie wcześniej jednak niż
w terminach, o których mowa w § 2−4.
§ 6. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniemPrezesa Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2003 r.
w sprawie terminów płatności uposażenia i innych świadczeń pieniężnych funkcjonariuszom Agencji
Wywiadu oraz dokonywania potrąceń z tych należności (Dz. U. Nr 132, poz. 1224).
Załącznik
do rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów
z dnia ... (poz.)
WYSOKOŚĆ DODATKU ZA POSIADANY PRZEZ FUKCJONARIUSZA AGENCJI
WYWIADU STOPIEŃ SŁUŻBOWY
Lp.
Nazwa stopnia
Stawka w złotych
1
generał brygady
1.150
2
pułkownik
1.050
3
podpułkownik
1.000
4
major
970
5
kapitan
930
6
porucznik
880
7
podporucznik
850
8
starszy chorąży sztabowy
780
9
chorąży sztabowy
760
10
młodszy chorąży sztabowy
750
11
starszy chorąży
730
12
chorąży
710
13
młodszy chorąży
700
14
starszy sierżant sztabowy
640
15
sierżant sztabowy
620
16
starszy sierżant
600
17
sierżant
580
18
starszy plutonowy
560
19
plutonowy
550
20
starszy kapral
520
21
kapral
510
22
starszy szeregowy
490
23
szeregowy
470
– 4 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 118 ust. 11 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu. Rozporządzenie określa:
1)
wysokość dodatków za posiadany stopień służbowy,
2) tryb przyznawania i obniżania dodatku służbowego,
3) tryb przyznawania dodatku za posiadany stopień służbowy,
4) tryb przyznawania i cofania dodatku motywacyjnego,
5) szczególne właściwości lub miejsce pełnienia służby uzasadniające przyznanie dodatku
motywacyjnego do uposażenia.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 5 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu AW.
17/03/BS
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie płatności uposażenia i innych świadczeń pieniężnych funkcjonariuszom
Agencji Wywiadu oraz dokonywania potrąceń z tych należności
Na podstawie art. 120 ust. 6 ustawy z dnia ... o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. ...)
zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa terminy płatności uposażenia zasadniczego, dodatków do
uposażenia i innych świadczeń pieniężnych funkcjonariuszowi Agencji Wywiadu, zwanemu
dalej „funkcjonariuszem”, oraz właściwość podmiotów i tryb wypłacania uposażenia
zasadniczego, dodatków do uposażenia i innych świadczeń pieniężnych oraz dokonywania
potrąceń z tych należności.
§ 2. 1. Uposażenie, o którym mowa w art. 117 ust. 1 ustawy, wypłaca, miesięcznie
z góry w pierwszym dniu roboczym każdego miesiąca, za który uposażenie przysługuje,
jednostka organizacyjna Agencji Wywiadu właściwa w sprawach finansów.
2. Termin płatności uposażenia może zostać przesunięty przez Szefa Agencji Wywiadu
lub upoważnionego przez niego funkcjonariusza na jeden z pięciu ostatnich dni roboczych
miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który uposażenie przysługuje, jeżeli w szczególności:
1)
funkcjonariusz ze względu na wykonywanie zadań służbowych nie może odebrać
uposażenia w dniu, o którym mowa w ust. 1;
2)
przemawiają za tym ważne względy służbowe;
3)
przemawiają za tym ważne względy osobiste funkcjonariusza − na jego pisemny,
umotywowany wniosek.
§ 3. 1. Jeżeli prawo funkcjonariusza do otrzymania uposażenia w wyższej wysokości
zostało ustalone po sporządzeniu listy płac, termin płatności wyrównania uposażenia może
zostać przesunięty na następny miesiąc.
2. W przypadku nabycia przez funkcjonariusza prawa do pierwszego uposażenia,
uposażenie to wypłaca się w terminie 14 dni od dnia podjęcia przez niego służby.
§ 4. 1. Przysługujące funkcjonariuszowi inne świadczenia pieniężne, zwane dalej
„świadczeniami pieniężnymi”, wypłaca, w terminie 14 dni od dnia spełnienia warunków
– 2 –
uzasadniających ich wypłatę, jeżeli przepisy w sprawie zasad ich przyznawania i wypłacania
nie przewidują innego terminu, jednostka organizacyjna Agencji Wywiadu właściwa
w sprawach finansów.
2. Termin płatności świadczeń pieniężnych może zostać przesunięty w przypadkach,
o których mowa w § 2 ust. 2, o nie więcej niż 14 dni.
3. Świadczenia pieniężne przysługujące funkcjonariuszowi w związku ze zwolnieniem
ze służby wypłaca się nie później niż w dniu zwolnienia ze służby.
§ 5. 1. Uposażenie oraz świadczenia pieniężne wypłaca się bezpośrednio do rąk
funkcjonariusza.
2. Uposażenie oraz świadczenia pieniężne mogą być wypłacane w formie
bezgotówkowej na rachunek bankowy wskazany przez funkcjonariusza w pisemnym
wniosku, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia, nie wcześniej jednak niż
w terminach, o których mowa w § 2−4.
§ 6. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniemPrezesa Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2003 r.
w sprawie terminów płatności uposażenia i innych świadczeń pieniężnych funkcjonariuszom Agencji
Wywiadu oraz dokonywania potrąceń z tych należności (Dz. U. Nr 132, poz. 1224).
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik
-
2294-cz-II
› Pobierz plik