eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1407
  • Data wpłynięcia: 2013-05-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
  • data uchwalenia: 2013-08-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1152

1407

142. 1.2.1.0.2.1
Typ
linii
[RN]
Znaczenie linii (linie o znaczeniu
TEN HS
wybór jednej opcji z
państwowym lub pozostałe) oraz sposób
TEN CR
określonego wykazu:
osiągnięcia parametrów wymaganych do
celów interoperacyjności (linia nowa lub
I/II/III/IV/V/VI/VII
zmodernizowana). Kategorie określone w
TSI „Infrastruktura” systemu kolei dużych
prędkości oraz w TSI „Infrastruktura”
systemu kolei konwencjonalnych.
Parametr ten ma zastosowanie jedynie w
odniesieniu do linii sieci transeuropejskiej
(TEN).
143.
1.2.1.0.2.2
Typ ruchu
[A] wybór jednej opcji W przypadku kategorii linii określonej w
-
z określonego wykazu: TSI wskazuje przeważający rodzaj ruchu
P/F/M
w odniesieniu do systemu docelowego
oraz odpowiednich parametrów
podstawowych (ruch pasażerski,
towarowy, mieszany) określonych w TSI
„Infrastruktura” systemu kolei
konwencjonalnych. Parametr ten ma
zastosowanie również w odniesieniu do
PO na liniach poza TEN.
144.
1.2.1.0.3
Układ linii
145.
1.2.1.0.3.1
Skrajnia interoperacyjna
[AA] wybór jednej
Skrajnie GA, GB lub GC określone w
-
opcji z określonego
normie PN-EN 15273-3:2010.
wykazu: GA/GB/GC
146. 1.2.1.0.3.2
Skrajnie
wielonarodowe
[CiągZnaków]
Skrajnia wielostronna lub skrajnia
-
międzynarodowa określona w normie PN-
EN 15273-3:2010 niebędąca skrajnią GA,
GB ani GC.
147. 1.2.1.0.3.3
Skrajnie
krajowe
[CiągZnaków]
Skrajnia krajowa określona w normie PN-
-
EN 15273:3-2010 lub inna skrajnia
lokalna.
148.
1.2.1.0.4
Parametry toru
149. 1.2.1.0.4.1
Nominalna
szerokość toru
[NNNN]
Pojedyncza wartość wyrażona w
-
wybór jednej opcji z
milimetrach, która określa szerokość toru.
określonego wykazu:
W przypadku torów w splocie należy
opublikować zestaw danych odrębnie dla
1435/1520
każdej pary szyn, która będzie

eksploatowana jako odrębny tor.
150.
1.2.1.0.5
Tunel
151. 1.2.1.0.5.1
Nazwa
zarządcy infrastruktury
[CiągZnaków] Zarządca infrastruktury oznacza każdy
-
podmiot wykonujący działalność
polegającą na zarządzaniu infrastrukturą
kolejową, na zasadach określonych w
ustawie z dnia 28 marca 2003 r. o
transporcie kolejowym. Funkcje zarządcy
infrastruktury kolejowej lub jej części
mogą wykonywać różne podmioty.
152.
1.2.1.0.5.3
Deklaracja weryfikacji WE w
[CC/
Niepowtarzalny numer deklaracji
TSI
odniesieniu do podsystemu
RRRRRRRRRRRRR
weryfikacji WE zgodnie z wymaganiami
„Infrastruktura” – INF obejmująca
R/
dotyczącymi formatu wyszczególnionymi
tunel (potwierdzająca zgodność z TSI
w „Dokumencie dotyczącym
YYYY/NNNNNN]
„Bezpieczeństwo w tunelach
praktycznych ustaleń do celów
kolejowych” - SRT)
przekazywania dokumentów w zakresie
interoperacyjności” (ERA/INF/10-
2009/INT).
153. 1.2.1.0.5.5
Długość tunelu
[NNNNN]
Rzeczywista długość tunelu, wyrażona w
-
metrach, od portalu do portalu na
poziomie niwelety główki szyny.
Wymagane jedynie w przypadku tunelu o
długości co najmniej 100 metrów.
154.
1.2.1.0.5.6
Istnienie planu awaryjnego
[Tak/Nie]
Plan opracowany pod kierunkiem
TSI
zarządcy infrastruktury we współpracy, w istniejące
stosownych przypadkach, z
przedsiębiorstwami kolejowymi, służbami
ratowniczymi i właściwymi organami w
odniesieniu do każdego tunelu. Plan musi
być zgodny z istniejącymi środkami
samoratowania, ewakuacji i ratownictwa
(TSI „Bezpieczeństwo w tunelach
kolejowych”, decyzja 2008/163/WE).
17

155.
1.2.1.0.6
Peron
156. 1.2.1.0.6.1
Nazwa
zarządcy infrastruktury
[CiągZnaków] Zarządca infrastruktury oznacza każdy
-
podmiot wykonujący działalność
polegającą na zarządzaniu infrastrukturą
kolejową, na zasadach określonych w
ustawie z dnia 28 marca 2003 r. o
transporcie kolejowym. Funkcje zarządcy
infrastruktury kolejowej lub jej części
mogą wykonywać różne podmioty.
157. 1.2.1.0.6.2
Identyfikacja
peronu
[CiągZnaków] Niepowtarzalna
identyfikacja peronu lub
-
niepowtarzalny numer peronu w obrębie
PO
158. 1.2.1.0.6.3
Klasyfikacja
peronu
[CiągZnaków] wybór
Peron jest eksploatowany w ramach
-
jednej opcji z
transeuropejskiej sieci kolei dużych
określonego wykazu:
prędkości (TEN HS), transeuropejskiej
TEN HS/TEN
sieci kolei konwencjonalnych (TEN CR)
CR/poza TEN
lub poza TEN.
159. 1.2.1.0.6.4
Zastosowanie
specyfikacji
[Tak/Nie]
Informacja, czy peron jest zgodny z TSI
-
dotyczących osób o ograniczonej
„Osoby o ograniczonej możliwości
możliwości poruszania się
poruszania się”.
160.
1.2.1.0.6.5
Deklaracja weryfikacji WE w
[CC/
Niepowtarzalny numer deklaracji
TSI
odniesieniu do podsystemu
RRRRRRRRRRRRR
weryfikacji WE zgodnie z wymaganiami
„Infrastruktura” – INF obejmująca
R/
dotyczącymi formatu wyszczególnionymi
peron (potwierdzająca zgodność z TSI
w „Dokumencie dotyczącym
YYYY/NNNNNN]
„Osoby o ograniczonej możliwości
praktycznych ustaleń do celów
poruszania się” - PRM)
przekazywania dokumentów w zakresie
interoperacyjności” (ERA/INF/10-
2009/INT).
161. 1.2.1.0.6.7
Długość użytkowa peronu
[NNNN]
Maksymalna długość, wyrażona w
-
metrach, ciągłego odcinka stanowiącego
tę część peronu, przy której jest
przewidziany postój pociągu w
normalnych warunkach eksploatacyjnych,
aby pasażerowie mogli wsiąść do pociągu
i z niego wysiąść, przy odpowiednim
uwzględnieniu tolerancji związanych z
zatrzymaniem (TSI „Infrastruktura”
systemu kolei konwencjonalnych).
162. 1.2.1.0.6.8
Wysokość peronu
[NNNN]
Odległość między górną powierzchnią
-
wybór jednej opcji z
peronu a powierzchnią toczną główki
określonego wykazu:
szyny. Jest to wartość nominalna
550/760/inna
wyrażona w milimetrach.
163. 1.2.1.0.6.10
Obecność urządzenia
[Tak/Nie]
Informacja, czy na peronie obecne jest
-
wspomagającego wsiadanie na
jakiekolwiek urządzenie ułatwiające
peronie
wsiadanie do pociągów.
164.
1.2.2
TOR BOCZNY
165.
1.2.2.0.0
Informacje ogólne
166. 1.2.2.0.0.1
Nazwa
zarządcy infrastruktury lub
[CiągZnaków] Zarządca infrastruktury oznacza każdy
-
użytkownika toru
podmiot wykonujący działalność
polegającą na zarządzaniu infrastrukturą
kolejową, na zasadach określonych w
ustawie z dnia 28 marca 2003 r. o
transporcie kolejowym. Funkcje zarządcy
infrastruktury kolejowej lub jej części
mogą wykonywać różne podmioty. W
przypadku, gdy tor nie należy do zarządcy
infrastruktury, należy wpisać nazwę
podmiotu będącego właścicielem toru lub
użytkującego tor na podstawie innego
tytułu prawnego.
167. 1.2.2.0.0.2
Identyfikacja
toru
[CiągZnaków]
Niepowtarzalna identyfikacja toru lub
-
niepowtarzalny numer toru w obrębie PO.
168. 1.2.2.0.0.3
Klasyfikacja
toru
[CiągZnaków] wybór
Tor jest eksploatowany w ramach
-
jednej opcji z
transeuropejskiej sieci kolei dużych
określonego wykazu:
prędkości (TEN HS), transeuropejskiej
TEN HS/TEN
sieci kolei konwencjonalnych (TEN CR)
CR/poza TEN
lub poza TEN.
169.
1.2.2.0.1
Deklaracja weryfikacji WE
18

170.
1.2.2.0.1.1
Deklaracja weryfikacji WE w
[CC/
Niepowtarzalny numer deklaracji
TSI
odniesieniu do podsystemu
RRRRRRRRRRRRR
weryfikacji WE zgodnie z wymaganiami
„Infrastruktura” - INF
R/
dotyczącymi formatu wyszczególnionymi
w „Dokumencie dotyczącym
YYYY/NNNNNN]
praktycznych ustaleń do celów
przekazywania dokumentów w zakresie
interoperacyjności” (ERA/INF/10-
2009/INT).
171.
1.2.2.0.2
Parametr użytkowy
172. 1.2.2.0.2.1
Długość użytkowa toru
[NNNN]
Całkowita długość toru, zapewniająca
-
bezpieczny postój pociągów, wyrażona w
metrach.
173.
1.2.2.0.3
Układ linii
174.
1.2.2.0.3.1
Maksymalne pochylenie podłużne w
[N.N] Wartość maksymalnego pochylenia
istniejące
przypadku torów postojowych
podłużnego przekraczająca podaną w TSI
„Infrastruktura” systemu kolei
konwencjonalnych wartość graniczną
wynoszącą 2,5 milimetra na metr.
175. 1.2.2.0.3.2
Najmniejszy
promień łuku poziomego [NNN]
Wartość promienia, wyrażona w metrach,
istniejące
jeżeli jest mniejsza niż minimalna wartość
graniczna podana w TSI „Infrastruktura”
systemu kolei konwencjonalnych na
liniach niezgodnych z TSI.
176. 1.2.2.0.3.3
Najmniejszy
promień łuku pionowego [NNN]
Wartość promienia, wyrażona w metrach,
istniejące
jeżeli jest mniejsza niż minimalna wartość
graniczna podana w TSI „Infrastruktura”
systemu kolei konwencjonalnych na
liniach niezgodnych z TSI.
177.
1.2.2.0.4
Urządzenia stacjonarne do obsługi technicznej pociągów
178. 1.2.2.0.4.1
Obecność urządzeń do opróżniania
[Tak +
Typ urządzenia do opróżniania toalet
-
toalet
odniesienie/Nie]
(urządzenie stacjonarne do obsługi
technicznej pociągów), określony w TSI
„Infrastruktura”. Jeżeli „Tak”, należy
podać odniesienie do dokumentu
zewnętrznego.
179. 1.2.2.0.4.2
Obecność urządzeń do czyszczenia
[Tak +
Typ urządzenia do czyszczenia pociągów
-
pociągów z zewnątrz
odniesienie/Nie]
z zewnątrz (urządzenie stacjonarne do
obsługi technicznej pociągów) określony
w TSI „Infrastruktura”. Jeżeli „Tak”,
należy podać odniesienie do dokumentu
zewnętrznego.
180. 1.2.2.0.4.3
Obecność urządzenia do uzupełniania
[Tak +
Typ urządzenia do uzupełniania wody
-
wody
odniesienie/Nie]
(urządzenie stacjonarne do obsługi
technicznej pociągów), określony w TSI
„Infrastruktura”. Jeżeli „Tak”, należy
podać odniesienie do dokumentu
zewnętrznego.
181. 1.2.2.0.4.4
Obecność urządzenia do tankowania
[Tak +
Typ urządzenia do tankowania
-
odniesienie/Nie]
(urządzenie stacjonarne do obsługi
technicznej pociągów) określony w TSI
„Infrastruktura”. Jeżeli „Tak”, należy
podać odniesienie do dokumentu
zewnętrznego.
182. 1.2.2.0.4.5
Obecność urządzenia do uzupełniania
[Tak +
Typ urządzenia do uzupełniania piasku
-
piasku
odniesienie/Nie]
(urządzenie stacjonarne do obsługi
technicznej pociągów). Jeżeli „Tak”,
należy podać odniesienie do dokumentu
zewnętrznego.
183. 1.2.2.0.4.6
Obecność urządzenia do zasilania
[Tak +
Typ urządzenia do zasilania pojazdów w
-
pojazdów w warunkach
odniesienie/Nie]
warunkach warsztatowych ze specjalnych
warsztatowych ze specjalnych gniazd
gniazd (urządzenie stacjonarne do obsługi
technicznej pociągów), określony w TSI
„Infrastruktura”. Jeżeli „Tak”, należy
podać odniesienie do dokumentu
zewnętrznego.
184.
1.2.2.0.5
Tunel
19

185. 1.2.2.0.5.1
Nazwa
zarządcy infrastruktury
[CiągZnaków] Zarządca infrastruktury oznacza każdy
-
podmiot wykonujący działalność
polegającą na zarządzaniu infrastrukturą
kolejową, na zasadach określonych w
ustawie z dnia 28 marca 2003 r. o
transporcie kolejowym. Funkcje zarządcy
infrastruktury kolejowej lub jej części
mogą wykonywać różne podmioty.
186.
1.2.2.0.5.3
Deklaracja weryfikacji WE w
[CC/
Niepowtarzalny numer deklaracji
TSI
odniesieniu podsystemu
RRRRRRRRRRRRR
weryfikacji WE zgodnie z wymaganiami
„Infrastruktura” - INF obejmująca
R/
dotyczącymi formatu wyszczególnionymi
tunel (potwierdzająca zgodność z TSI
w „Dokumencie dotyczącym
YYYY/NNNNNN]
„Bezpieczeństwo w tunelach
praktycznych ustaleń do celów
kolejowych” - SRT)
przekazywania dokumentów w zakresie
interoperacyjności” (ERA/INF/10-
2009/INT).
187. 1.2.2.0.5.5
Długość tunelu
[NNNNN]
Rzeczywista długość tunelu (wyrażona w
-
metrach) od portalu do portalu na
poziomie niwelety główki szyny.
Wymagane jedynie w przypadku tunelu o
długości co najmniej 100 metrów.
188.
1.2.2.0.5.6
Istnienie planu awaryjnego
[Tak/Nie]
Plan opracowany pod kierunkiem
TSI
zarządcy infrastruktury we współpracy, w istniejące
stosownych przypadkach, z
przedsiębiorstwami kolejowymi, służbami
ratowniczymi i właściwymi organami w
odniesieniu do każdego tunelu. Plan musi
być zgodny z istniejącymi środkami
samoratowania, ewakuacji i ratownictwa
(TSI „Bezpieczeństwo w tunelach
kolejowych”, decyzja 2008/163/WE).
*) Numer parametru zgodny z decyzją wykonawczą Komisji nr 2011/633/UE z dnia 15 września 2011 r. w sprawie wspólnych specyfikacji
rejestru infrastruktury kolejowej (Dz. Urz. UE L 256 z 01.10.2011, str. 1).

20



Załącznik nr 2

WZÓR FORMULARZA PRZEKAZANIA DANYCH REJESTROWYCH
PODLEGAJ CYCH PUBLIKACJI W REJESTRZE RINF

……..………………., dnia ……………………
(miejscowość)
…………………………………………………….
…………………………………………………….
…………………………………………………….
(nazwa i adres zarz dcy infrastruktury/użytkownika bocznicy kolejowej)

…………………………………………………….
(sygnatura formularza)

Prezes
Urzędu Transportu Kolejowego

FORMULARZ PRZEKAZANIA DANYCH REJESTROWYCH PODLEGAJ CYCH
PUBLIKACJI W REJESTRZE RINF

Na podstawie § 4 ust. 1–2 rozporz dzenia Ministra Transportu, Budownictwa i
Gospodarki Morskiej z dnia ………….……. r. w sprawie krajowego rejestru
infrastruktury kolejowej, przekazuję następuj ce dane rejestrowe do wprowadzenia w
rejestrze RINF.


Numer pozycji
Tytuł
Dane
(numer pozycji według kolumny
(tytuł pozycji według kolumny
(dane zgodnie z formatem według
„Numer” tabeli 2 zał cznika nr 1
„Tytuł” tabeli 2 zał cznika nr 1
kolumny „Format” tabeli 2 zał cznika nr
rozporz dzenia Ministra
rozporz dzenia Ministra
1 rozporz dzenia Ministra Transportu,
Transportu, Budownictwa i
Transportu, Budownictwa i
Budownictwa i Gospodarki Morskiej z
Gospodarki Morskiej z dnia
Gospodarki Morskiej z dnia
dnia ………….……. r. w sprawie
………….……. r. w sprawie
………….……. r. w sprawie
krajowego rejestru infrastruktury
krajowego rejestru infrastruktury
krajowego rejestru infrastruktury
kolejowej – dla każdej wprowadzonej
kolejowej – dla każdej
kolejowej – dla każdej
pozycji)
wprowadzonej pozycji)
wprowadzonej pozycji)


















……………………………………………
(pieczęć i podpis osób upoważnionych)

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 32 . [ 33 ] . 34 ... 40 ... 41

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: