Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2012
projekt ustawy dotyczy określenia rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 4694
- Data wpłynięcia: 2011-09-29
- Uchwalenie:
4694-Tom-II-omowienie
Zaspokajanie potrzeb informacyjnych
GUS
Odsetek badań zrealizowanych do
użytkowników krajowych:
zaplanowanych w danym roku
100%
zgodnie z programem badań
- organów państwa i administracji
publicznej,
- podmiotów gospodarki narodowej,
- społeczeństwa
Zaspokajanie potrzeb informacyjnych
GUS
Stopień realizacji zobowiązań
użytkowników międzynarodowych
międzynarodowych w ramach
100%
Europejskiego Systemu
Statystycznego (ESS)
Podstawa metodologiczna i ocena ryzyka niewykonania mierników
Ryzyko niewykonania wartości mierników prezentowanych przez MSiT i MZ ocenia się jako niskie. URE nie
określił ryzyka niewykonania miernika. Mierniki GUS stanowią opracowanie własne dysponenta. Ryzykiem
niewykonania zaplanowanej wartości dla pierwszego miernika jest zubożenie zasobów informacyjnych o
procesach i zjawiskach zachodzących w kraju. Istnieje niewielkie ryzyko niewykonania zaplanowanej wartości
dla drugiego miernika z powodu dużego obciążenia innymi pracami statystycznymi.
Zadanie 6.11. Nadzór nad bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną
Wydatki (w tys. zł)
2012
Część
Dysponent
plan
68
Państwowa Agencja Atomistyki
161 382
Państwowa Agencja Atomistyki, dysponent części 68, realizuje działania do których należy utrzymanie
wysokiego (pod względem bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej) poziomu nadzoru nad
pokojowym wykorzystaniem energii atomowej, zapewniającego najwyższe możliwe korzyści ze stosowania
technologii jądrowych przy najniższym radiacyjnym zagrożeniu społeczeństwa, podejmowanie właściwych
decyzji na podstawie informacji o sytuacji radiacyjnej kraju oraz wypełnianie zobowiązań międzynarodowych
Polski w przedmiotowym zakresie.
Cele i mierniki
Cel
Dysponent
Miernik
2012
plan
Zapewnienie
PAA
Stosunek liczby przekroczeń dawki skutecznej 15 mSv
8
bezpieczeństwa jądrowego
do liczby pracowników kategorii A zawodowo
i ochrony radiologicznej
narażonych na promieniowanie jonizujące wyrażony
kraju
w promilach
Podstawa metodologiczna i ocena ryzyka niewykonania mierników
Utrzymanie wartości miernika rocznego w przedziale 8 – 10 promili jest rezultatem dobrym, świadczącym
o akceptowalnym poziomie bezpieczeństwa w naszym kraju. Wartość miernika mniejsza od 8 oznacza tendencję
w kierunku wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Wartość miernika w dużej mierze zależy od skuteczności
(efektywności) kontroli dozorowych, częstotliwości tych kontroli oraz poziomu wyszkolenia zatrudnionego
personelu w jednostkach organizacyjnych, w tym inspektorów ochrony radiologicznej.
76
Zadanie 6.12. Ochrona konkurencji i konsumentów
Wydatki (w tys. zł)
2012
Część
Dysponent
plan
35
MRiRW
12 029
53
UOKiK
36 066
76
UKE
11 051
85
Wojewodowie
91 698
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, dysponent części 35, koordynuje działania m. in. w zakresie kontroli
i nadzoru nad jakością handlową artykułów rolno-spożywczych oraz w zakresie współpracy z organizacjami
międzynarodowymi zajmującymi się standaryzacją jakości żywności i obrotem w handlu międzynarodowym
oraz udział w pracach tych organizacji. MRiRW zarządza Głównym Inspektoratem Jakości Handlowej
Artykułów Rolno-Spożywczych. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dysponent części 53,
nadzoruje rynek i monitoruje jakość paliw, koordynuje przeciwdziałanie antykonkurencyjnym praktykom,
kontrolę koncentracji, zwalczanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i niedozwolonych
postanowień umownych tworzenie bezpiecznego i pro-konsumenckiego rynku, tworzenie warunków dla
efektywnego
i skutecznego
dochodzenia
roszczeń
konsumenckich
oraz
prowadzenie
poradnictwa
konsumenckiego, monitorowanie pomocy publicznej dla przedsiębiorców, poprawę prawnych instrumentów dla
realizacji planowanych celów. Urząd Komunikacji Elektronicznej, dysponent części 76, realizuje działania
mające na celu podejmowanie interwencji w sprawach funkcjonowania rynku pocztowego i rynków usług
telekomunikacyjnych, z własnej inicjatywy lub wniesionych przez użytkowników i przedsiębiorców pocztowych
i telekomunikacyjnych, rozstrzyganie sporów między przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi w zakresie
właściwości Prezesa UKE. W ramach tego zadania będzie prowadzona współpraca z Prezesem UOKiK
w sprawach
dotyczących
przestrzegania
praw
podmiotów
korzystających
z
usług
pocztowych
i telekomunikacyjnych, przeciwdziałania praktykom ograniczającym konkurencję oraz antykonkurencyjnym
koncentracjom operatorów pocztowych, przedsiębiorców telekomunikacyjnych i ich związków oraz współpraca
z Komisją Europejską. Wojewodowie, dysponenci części 85, w tym obszarze są odpowiedzialni za realizację
kontroli i nadzór nad jakością handlową artykułów rolno-spożywczych i nawozów, legalnością i rzetelnością
działania przedsiębiorców w zakresie produkcji, handlu i usług oraz ochronę interesów i praw konsumentów.
Kontrolują z zakresu wydawania, cofania, i odmowy wydania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie
odzysku, zbierania i transportu odpadów. Wojewodowie sprawują pieczę nad przeprowadzaniem kontroli:
przedsiębiorców prowadzących działalność handlową, gastronomiczną i usługową, produktów w zakresie
zgodności z zasadniczymi wymaganiami oraz spełniania ogólnych wymagań bezpieczeństwa, jakości paliw
i innych produktów znajdujących się w obrocie handlowym lub przeznaczonych do wprowadzenia do takiego
obrotu w zakresie oznakowania i zafałszowania, usług świadczonych dla ludności.
77
Cele i mierniki
Cel
Dysponent
Miernik
2012
plan
Zapewnienie właściwej jakości
MRiRW
Odsetek wykonanych przez
86%
handlowej artykułów rolno-
przedsiębiorców zaleceń pokontrolnych %
spożywczych poprzez ocenę i kontrolę
zgodności z przepisami regulującymi
produkcję i obrót artykułami rolno-
spożywczymi
Podnoszenie dobrobytu konsumentów
UOKIK
Liczba spraw, w których utrzymano
70%
poprzez ochronę i tworzenie
rozstrzygnięcie prezesa UOKiK w stosunku
warunków dla funkcjonowania
do wszystkich spraw antymonopolowych,
konkurencji
w których wniesiono odwołania lub
zażalenia. Miernik dotyczy spraw,
w których prezes UOKiK jest organem
pierwszej ale nie drugiej instancji.
Zapewnienie uczciwych warunków
UKE
Liczba spraw, w wyniku których
100%
świadczenia usług
konsument uzyskał rzetelną odpowiedź
telekomunikacyjnych i pocztowych
wyrażona w %
oraz podniesienie świadomości swoich
praw wśród konsumentów poprzez
zoptymalizowanie procesu
komunikacji z konsumentami
Zwiększenie poziomu ochrony
Wojewodowie
Stosunek liczby kontroli, w których
52,4%
konsumentów
stwierdzono naruszenie przepisów do
liczby przeprowadzonych kontroli ogółem
Podstawa metodologiczna i ocena ryzyka niewykonania mierników
Miernik prezentowany przez MRiRW obrazuje stopień realizacji zadania realizowanego przez GIJHARS.
Wskaźnik ten jest odsetkiem wykonanych przez przedsiębiorców zaleceń pokontrolnych w %. Efektem
niewykonania zaplanowanej wartości miernika może być występowanie w obrocie artykułów rolno-
spożywczych o niewłaściwej jakości handlowej. Oznaczać to może, że konsument będzie nabywał artykuły nie
spełniające jego oczekiwań. Istnieje niewielkie ryzyko niewykonania zaplanowanej wartości miernika
przedstawionego przez UOKiK. Rozstrzygnięcia w zakresie postępowań prowadzonych przez Prezesa UOKiK
są z reguły potwierdzane przez instytucje, do których kierowane są odwołania. Większy odsetek przypadków,
w których rozstrzygnięcie jest uchylane mógłby wynikać z większej liczby spraw, w których kolejne instancje
dokonują innej oceny stanu faktycznego i prawnego.
78
Funkcja 7. Gospodarka przestrzenna, budownictwo
i mieszkalnictwo
Funkcja 7 wpisuje się w obszar strategiczny Kapitał ludzki (strategia dominująca – Strategia rozwoju kapitału
ludzkiego). Funkcja ta obejmuje swym zakresem obszar państwa odpowiedzialny za sprawy architektury,
budownictwa,
nadzoru
architektoniczno-budowlanego,
zagospodarowania
przestrzennego,
wspierania
mieszkalnictwa, gospodarki nieruchomościami, polityki miejskiej, rządowych programów rozwoju infrastruktury
komunalnej, a także sprawy geodezji i kartografii.
Wsparcie sektora mieszkaniowego jest jednym z najbardziej wrażliwych społecznie zadań państwa
realizowanym m.in. poprzez preferencyjne kredyty dla towarzystw budownictwa społecznego i spółdzielni
mieszkaniowych na budowę lokali mieszkalnych na wynajem, dopłaty do oprocentowania kredytów
mieszkaniowych, realizację zobowiązań z okresu PRL w zakresie finansowania mieszkalnictwa, dopłaty do
tworzenia zasobu mieszkań i schronień dla osób biednych i bezdomnych.
Realizacja zadań w ramach tej funkcji obejmuje również nadzór nad przestrzeganiem prawa w procesie
budowlanym oraz bezpieczeństwa użytkowania obiektów budowlanych przez organy architektoniczno-
budowlane oraz organy nadzoru budowlanego. Do kompetencji wynikających z zakresu działalności organów
nadzorujących budownictwo należy również eliminowanie z obrotu rynkowego wyrobów budowlanych, które
nie spełniają obowiązujących wymogów.
Kolejnym zadaniem realizowanym w ramach funkcji 7 jest realizacja polityki geoinformacji, polegająca na
zapewnieniu bezpieczeństwa obrotu nieruchomościami oraz kategoryzacji praw własnościowych. Zadaniem
polityki geoinformacji jest również poprawa przestrzegania prawa i standardów związanych z geodezją
i kartografią poprzez sprawowanie kontroli nad nadzorem geodezyjnym i kartograficznym, współpraca przy
opracowaniach geodezyjnych i kartograficznych, jak i modernizacja ewidencji gruntów i budynków.
Funkcja 7 – cele i mierniki w Wieloletnim Planie Finansowym Państwa 2011-2014
W WPFP 2011-2014 określono jeden cel na poziomie funkcji, jest to Poprawa stanu zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych.
Mierniki rezultatów na poziomie funkcji opisano poniżej.
Wartość wskaźnika zasobów mieszkaniowych w 2010 r.
w Polsce wynosił 352 mieszkania/1000 osób i wykazuje
1. Liczba mieszkań przypadająca na 1000 mieszkańców
stałą tendencję wzrostową. Wartości te zaprezentowane są na
(w szt.)
poniższym wykresie. Liczba ta rośnie w perspektywie
czteroletniej o 12 tj. z 357 mieszkań przypadających na 1000
mieszkańców Polski w 2011 roku do 369 w roku 2014
79
Liczba mieszkań przypadająca na 1000 mieszkańców
361
365
349
352
357
345
345
338
341
330
332
335
324
325
310
305
285
265
2000
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
Prognozuje się że liczba nowowybudowanych mieszkań na
2. Liczba nowowybudowanych mieszkań na 1000
1000 mieszkańców będzie kształtowała się na stałym
mieszkańców (w szt.)
poziomie 4 mieszkań w każdym roku tj. w latach 2011-2014.
Łączna kwota wydatków planowanych na 2012 r. wynosi 1 851,9 mln zł, w tym wydatki z budżetu środków
europejskich 84,4 mln zł. Wydatki w roku 2012 według zadań realizowanych w ramach funkcji 7 zostały
przedstawione na poniższym wykresie.
w tys. zł
0
300 000
600 000
900 000
1 200 000
1 500 000
1 377 426
Zadanie 7.1. Wspieranie
budownictwa
Zadanie 7.2.
Zagospodarowanie
28 888
przestrzenne i gospodarka
nieruchomościami
Zadanie 7.3. Geodezja i
233 160
kartografia
Zadanie 7.4. Nadzór
212 421
budowlany
W ramach omawianej funkcji realizowane są 4 zadania obejmujące działalność dysponentów w zakresie
• administracji spraw i usług dotyczących rozwoju mieszkalnictwa,
• promocji, monitoringu i oceny działań służących rozwojowi mieszkalnictwa,
• rozwoju i regulacji standardów w dziedzinie mieszkalnictwa,
• przygotowywania i wprowadzania w życie ustawodawstwa i standardów dotyczących zagadnień
mieszkalnictwa,
80
GUS
Odsetek badań zrealizowanych do
użytkowników krajowych:
zaplanowanych w danym roku
100%
zgodnie z programem badań
- organów państwa i administracji
publicznej,
- podmiotów gospodarki narodowej,
- społeczeństwa
Zaspokajanie potrzeb informacyjnych
GUS
Stopień realizacji zobowiązań
użytkowników międzynarodowych
międzynarodowych w ramach
100%
Europejskiego Systemu
Statystycznego (ESS)
Podstawa metodologiczna i ocena ryzyka niewykonania mierników
Ryzyko niewykonania wartości mierników prezentowanych przez MSiT i MZ ocenia się jako niskie. URE nie
określił ryzyka niewykonania miernika. Mierniki GUS stanowią opracowanie własne dysponenta. Ryzykiem
niewykonania zaplanowanej wartości dla pierwszego miernika jest zubożenie zasobów informacyjnych o
procesach i zjawiskach zachodzących w kraju. Istnieje niewielkie ryzyko niewykonania zaplanowanej wartości
dla drugiego miernika z powodu dużego obciążenia innymi pracami statystycznymi.
Zadanie 6.11. Nadzór nad bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną
Wydatki (w tys. zł)
2012
Część
Dysponent
plan
68
Państwowa Agencja Atomistyki
161 382
Państwowa Agencja Atomistyki, dysponent części 68, realizuje działania do których należy utrzymanie
wysokiego (pod względem bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej) poziomu nadzoru nad
pokojowym wykorzystaniem energii atomowej, zapewniającego najwyższe możliwe korzyści ze stosowania
technologii jądrowych przy najniższym radiacyjnym zagrożeniu społeczeństwa, podejmowanie właściwych
decyzji na podstawie informacji o sytuacji radiacyjnej kraju oraz wypełnianie zobowiązań międzynarodowych
Polski w przedmiotowym zakresie.
Cele i mierniki
Cel
Dysponent
Miernik
2012
plan
Zapewnienie
PAA
Stosunek liczby przekroczeń dawki skutecznej 15 mSv
8
bezpieczeństwa jądrowego
do liczby pracowników kategorii A zawodowo
i ochrony radiologicznej
narażonych na promieniowanie jonizujące wyrażony
kraju
w promilach
Podstawa metodologiczna i ocena ryzyka niewykonania mierników
Utrzymanie wartości miernika rocznego w przedziale 8 – 10 promili jest rezultatem dobrym, świadczącym
o akceptowalnym poziomie bezpieczeństwa w naszym kraju. Wartość miernika mniejsza od 8 oznacza tendencję
w kierunku wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Wartość miernika w dużej mierze zależy od skuteczności
(efektywności) kontroli dozorowych, częstotliwości tych kontroli oraz poziomu wyszkolenia zatrudnionego
personelu w jednostkach organizacyjnych, w tym inspektorów ochrony radiologicznej.
76
Zadanie 6.12. Ochrona konkurencji i konsumentów
Wydatki (w tys. zł)
2012
Część
Dysponent
plan
35
MRiRW
12 029
53
UOKiK
36 066
76
UKE
11 051
85
Wojewodowie
91 698
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, dysponent części 35, koordynuje działania m. in. w zakresie kontroli
i nadzoru nad jakością handlową artykułów rolno-spożywczych oraz w zakresie współpracy z organizacjami
międzynarodowymi zajmującymi się standaryzacją jakości żywności i obrotem w handlu międzynarodowym
oraz udział w pracach tych organizacji. MRiRW zarządza Głównym Inspektoratem Jakości Handlowej
Artykułów Rolno-Spożywczych. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dysponent części 53,
nadzoruje rynek i monitoruje jakość paliw, koordynuje przeciwdziałanie antykonkurencyjnym praktykom,
kontrolę koncentracji, zwalczanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i niedozwolonych
postanowień umownych tworzenie bezpiecznego i pro-konsumenckiego rynku, tworzenie warunków dla
efektywnego
i skutecznego
dochodzenia
roszczeń
konsumenckich
oraz
prowadzenie
poradnictwa
konsumenckiego, monitorowanie pomocy publicznej dla przedsiębiorców, poprawę prawnych instrumentów dla
realizacji planowanych celów. Urząd Komunikacji Elektronicznej, dysponent części 76, realizuje działania
mające na celu podejmowanie interwencji w sprawach funkcjonowania rynku pocztowego i rynków usług
telekomunikacyjnych, z własnej inicjatywy lub wniesionych przez użytkowników i przedsiębiorców pocztowych
i telekomunikacyjnych, rozstrzyganie sporów między przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi w zakresie
właściwości Prezesa UKE. W ramach tego zadania będzie prowadzona współpraca z Prezesem UOKiK
w sprawach
dotyczących
przestrzegania
praw
podmiotów
korzystających
z
usług
pocztowych
i telekomunikacyjnych, przeciwdziałania praktykom ograniczającym konkurencję oraz antykonkurencyjnym
koncentracjom operatorów pocztowych, przedsiębiorców telekomunikacyjnych i ich związków oraz współpraca
z Komisją Europejską. Wojewodowie, dysponenci części 85, w tym obszarze są odpowiedzialni za realizację
kontroli i nadzór nad jakością handlową artykułów rolno-spożywczych i nawozów, legalnością i rzetelnością
działania przedsiębiorców w zakresie produkcji, handlu i usług oraz ochronę interesów i praw konsumentów.
Kontrolują z zakresu wydawania, cofania, i odmowy wydania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie
odzysku, zbierania i transportu odpadów. Wojewodowie sprawują pieczę nad przeprowadzaniem kontroli:
przedsiębiorców prowadzących działalność handlową, gastronomiczną i usługową, produktów w zakresie
zgodności z zasadniczymi wymaganiami oraz spełniania ogólnych wymagań bezpieczeństwa, jakości paliw
i innych produktów znajdujących się w obrocie handlowym lub przeznaczonych do wprowadzenia do takiego
obrotu w zakresie oznakowania i zafałszowania, usług świadczonych dla ludności.
77
Cele i mierniki
Cel
Dysponent
Miernik
2012
plan
Zapewnienie właściwej jakości
MRiRW
Odsetek wykonanych przez
86%
handlowej artykułów rolno-
przedsiębiorców zaleceń pokontrolnych %
spożywczych poprzez ocenę i kontrolę
zgodności z przepisami regulującymi
produkcję i obrót artykułami rolno-
spożywczymi
Podnoszenie dobrobytu konsumentów
UOKIK
Liczba spraw, w których utrzymano
70%
poprzez ochronę i tworzenie
rozstrzygnięcie prezesa UOKiK w stosunku
warunków dla funkcjonowania
do wszystkich spraw antymonopolowych,
konkurencji
w których wniesiono odwołania lub
zażalenia. Miernik dotyczy spraw,
w których prezes UOKiK jest organem
pierwszej ale nie drugiej instancji.
Zapewnienie uczciwych warunków
UKE
Liczba spraw, w wyniku których
100%
świadczenia usług
konsument uzyskał rzetelną odpowiedź
telekomunikacyjnych i pocztowych
wyrażona w %
oraz podniesienie świadomości swoich
praw wśród konsumentów poprzez
zoptymalizowanie procesu
komunikacji z konsumentami
Zwiększenie poziomu ochrony
Wojewodowie
Stosunek liczby kontroli, w których
52,4%
konsumentów
stwierdzono naruszenie przepisów do
liczby przeprowadzonych kontroli ogółem
Podstawa metodologiczna i ocena ryzyka niewykonania mierników
Miernik prezentowany przez MRiRW obrazuje stopień realizacji zadania realizowanego przez GIJHARS.
Wskaźnik ten jest odsetkiem wykonanych przez przedsiębiorców zaleceń pokontrolnych w %. Efektem
niewykonania zaplanowanej wartości miernika może być występowanie w obrocie artykułów rolno-
spożywczych o niewłaściwej jakości handlowej. Oznaczać to może, że konsument będzie nabywał artykuły nie
spełniające jego oczekiwań. Istnieje niewielkie ryzyko niewykonania zaplanowanej wartości miernika
przedstawionego przez UOKiK. Rozstrzygnięcia w zakresie postępowań prowadzonych przez Prezesa UOKiK
są z reguły potwierdzane przez instytucje, do których kierowane są odwołania. Większy odsetek przypadków,
w których rozstrzygnięcie jest uchylane mógłby wynikać z większej liczby spraw, w których kolejne instancje
dokonują innej oceny stanu faktycznego i prawnego.
78
Funkcja 7. Gospodarka przestrzenna, budownictwo
i mieszkalnictwo
Funkcja 7 wpisuje się w obszar strategiczny Kapitał ludzki (strategia dominująca – Strategia rozwoju kapitału
ludzkiego). Funkcja ta obejmuje swym zakresem obszar państwa odpowiedzialny za sprawy architektury,
budownictwa,
nadzoru
architektoniczno-budowlanego,
zagospodarowania
przestrzennego,
wspierania
mieszkalnictwa, gospodarki nieruchomościami, polityki miejskiej, rządowych programów rozwoju infrastruktury
komunalnej, a także sprawy geodezji i kartografii.
Wsparcie sektora mieszkaniowego jest jednym z najbardziej wrażliwych społecznie zadań państwa
realizowanym m.in. poprzez preferencyjne kredyty dla towarzystw budownictwa społecznego i spółdzielni
mieszkaniowych na budowę lokali mieszkalnych na wynajem, dopłaty do oprocentowania kredytów
mieszkaniowych, realizację zobowiązań z okresu PRL w zakresie finansowania mieszkalnictwa, dopłaty do
tworzenia zasobu mieszkań i schronień dla osób biednych i bezdomnych.
Realizacja zadań w ramach tej funkcji obejmuje również nadzór nad przestrzeganiem prawa w procesie
budowlanym oraz bezpieczeństwa użytkowania obiektów budowlanych przez organy architektoniczno-
budowlane oraz organy nadzoru budowlanego. Do kompetencji wynikających z zakresu działalności organów
nadzorujących budownictwo należy również eliminowanie z obrotu rynkowego wyrobów budowlanych, które
nie spełniają obowiązujących wymogów.
Kolejnym zadaniem realizowanym w ramach funkcji 7 jest realizacja polityki geoinformacji, polegająca na
zapewnieniu bezpieczeństwa obrotu nieruchomościami oraz kategoryzacji praw własnościowych. Zadaniem
polityki geoinformacji jest również poprawa przestrzegania prawa i standardów związanych z geodezją
i kartografią poprzez sprawowanie kontroli nad nadzorem geodezyjnym i kartograficznym, współpraca przy
opracowaniach geodezyjnych i kartograficznych, jak i modernizacja ewidencji gruntów i budynków.
Funkcja 7 – cele i mierniki w Wieloletnim Planie Finansowym Państwa 2011-2014
W WPFP 2011-2014 określono jeden cel na poziomie funkcji, jest to Poprawa stanu zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych.
Mierniki rezultatów na poziomie funkcji opisano poniżej.
Wartość wskaźnika zasobów mieszkaniowych w 2010 r.
w Polsce wynosił 352 mieszkania/1000 osób i wykazuje
1. Liczba mieszkań przypadająca na 1000 mieszkańców
stałą tendencję wzrostową. Wartości te zaprezentowane są na
(w szt.)
poniższym wykresie. Liczba ta rośnie w perspektywie
czteroletniej o 12 tj. z 357 mieszkań przypadających na 1000
mieszkańców Polski w 2011 roku do 369 w roku 2014
79
Liczba mieszkań przypadająca na 1000 mieszkańców
361
365
349
352
357
345
345
338
341
330
332
335
324
325
310
305
285
265
2000
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
Prognozuje się że liczba nowowybudowanych mieszkań na
2. Liczba nowowybudowanych mieszkań na 1000
1000 mieszkańców będzie kształtowała się na stałym
mieszkańców (w szt.)
poziomie 4 mieszkań w każdym roku tj. w latach 2011-2014.
Łączna kwota wydatków planowanych na 2012 r. wynosi 1 851,9 mln zł, w tym wydatki z budżetu środków
europejskich 84,4 mln zł. Wydatki w roku 2012 według zadań realizowanych w ramach funkcji 7 zostały
przedstawione na poniższym wykresie.
w tys. zł
0
300 000
600 000
900 000
1 200 000
1 500 000
1 377 426
Zadanie 7.1. Wspieranie
budownictwa
Zadanie 7.2.
Zagospodarowanie
28 888
przestrzenne i gospodarka
nieruchomościami
Zadanie 7.3. Geodezja i
233 160
kartografia
Zadanie 7.4. Nadzór
212 421
budowlany
W ramach omawianej funkcji realizowane są 4 zadania obejmujące działalność dysponentów w zakresie
• administracji spraw i usług dotyczących rozwoju mieszkalnictwa,
• promocji, monitoringu i oceny działań służących rozwojowi mieszkalnictwa,
• rozwoju i regulacji standardów w dziedzinie mieszkalnictwa,
• przygotowywania i wprowadzania w życie ustawodawstwa i standardów dotyczących zagadnień
mieszkalnictwa,
80
Dokumenty związane z tym projektem:
-
4694-Tom-II-omowienie
› Pobierz plik
-
4694-Tom-III-uzasadnienie
› Pobierz plik
-
4694-Strategia-zarzadzania-dlugiem-2012-15
› Pobierz plik
-
4694-ustawa
› Pobierz plik
-
4694-Tom-I-uzasadnienie
› Pobierz plik
-
4694-limity-mianowan
› Pobierz plik