eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie morskim

Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie morskim

projekt dotyczy implementacji dyrektyw UE stanowiących tzw. pakiet Eryka III, z 2009 r. i uregulowania m. in. zagadnień bezpieczeństwa morskiego w kwestiach budowy, stałych urządzeń i wyposażenia statków, kwalifikacji i składu załogi, bezpiecznej żeglugi oraz ratowania życia na morzu (regulacje będą dotyczyć statków polskich oraz obcych statków znajdujących się na polskich wodach morskich wewnętrznych lub polskim morzu terytorialnym)

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4463
  • Data wpłynięcia: 2011-07-21
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o bezpieczeństwie morskim
  • data uchwalenia: 2011-08-18
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 228, poz. 1368

4463-II

Adnotacje dodatkowe
Additional endorsements
Statek spełnia stosowne wymagania Konwencji i, zgodnie z artykułem 19(3) Konwencji,
niniejsze świadectwo będzie uznawane za ważne do dnia
The ship complies, with the relevant requirements of the Convention, and this certificate shall,
in accordance with article 19(3) of the Convention, be accepted as valid until


,

Miejscowość, data/Place, date
Pieczęć/Seal
Podpis/Signature
Statek spełnia stosowne wymagania Konwencji i, zgodnie z artykułem 19(4) Konwencji,
niniejsze świadectwo będzie uznawane za ważne do dnia
The ship complies with the relevant requirements of the Convention and this certificate shall,
in accordance with article 19(4) of the Convention, be accepted as valid until


,

Miejscowość, data/Place, date
Pieczęć/Seal
Podpis/Signature
Niniejsze świadectwo, zgodnie z artykułem 19(5)/19(6)* Konwencji, będzie uznawane za ważne
do dnia
This certificate shall, in accordance with article 19(5)/19(6)* of the Convention, be accepted as
valid until


,

Miejscowość, data/Place, date
Pieczęć/Seal
Podpis/Signature
Zgodnie z artykułem 19(8) Konwencji nową datą rocznicy jest dzień
In accordance with article 19(8) of the Convention the new anniversary date is

,

Miejscowość, data/Place, date
Pieczęć/Seal
Podpis/Signature
Zgodnie z artykułem 19(8) Konwencji nową datą rocznicy jest dzień
In accordance with article 19(8) of the Convention the new anniversary date is

,
Pieczęć/Seal

Miejscowość, data/Place, date
Podpis/Signature
* Niepotrzebne skreślić./Delete as appropriate

11
UZASADNIENIE

Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie wolnej burty statków morskich,
zwany dalej „projektem rozporządzenia”, stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 13 ust. 7 ustawy z dnia o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z Nr …,
poz. …), zwanej dalej „ustawą”.

Rozporządzenie określa tryb postępowania w sprawach wyznaczania wolnej burty oraz
wzory międzynarodowych świadectw wolnej burty.

Rozporządzenie zawiera regulacje istniejące w dotychczas obowiązującym
rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 14 listopada 2002 r. w sprawie wolnej burty
statków morskich (Dz. U. z 2002 r. Nr 223, poz. 1874 oraz z 2011 r. Nr 61, poz. 307);
konieczność jego wprowadzenia wynika z uchwalenia nowej ustawy o bezpieczeństwie
morskim.

Rozporządzenie nie podlega notyfikacji Komisji Europejskiej, zgodnie
z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239,
poz. 2039, z późn. zm.).
Nie istnieje również konieczność przedstawiania rozporządzenia właściwym instytucjom
i organom Unii Europejskiej, zgodnie z § 12a uchwały nr 49 Rady Ministrów z dnia
19 marca 2002 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 13, poz. 221,
z późn. zm.).

Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337), projekt
rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
internetowej Ministerstwa Infrastruktury.

Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Rozporządzenie jest zgodne z prawem Unii Europejskiej.



12

OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)

1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projekt rozporządzenia oddziałuje na dyrektorów urzędów morskich oraz upoważnione
instytucje klasyfikacyjne.

2. Konsultacje społeczne
(…)

3. Wpływ regulacji na dochody i wydatki sektora przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na dochody i wydatki
sektora przedsiębiorstw.

4. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorz du terytorialnego
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sektor finansów
publicznych.

5. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.

6. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość.

7. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój
regionów.

8. Wpływ regulacji na stan środowiska
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na stan środowiska.


07_11zb

13
Projekt

ROZPORZ DZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia
w sprawie kategorii statków zwolnionych z wymogu wyposażenia w urz dzenia systemu
AI


Na podstawie art. 14 ust. 3 ustawy z dnia … o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr ...,
poz. ...) zarządza się, co następuje:

§ 1. Zwalnia się od obowiązku wyposażania w Automatyczny System Identyfikacji (AIS)
statki pasażerskie o pojemności brutto poniżej 300, odbywające podróże w żegludze krajowej.

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


MINISTER INFRASTRUKTURY


1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2
pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Niniejsze rozporządzenie dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia następujących dyrektyw Unii
Europejskiej:
1) dyrektywy 2002/59/WE z dnia 27 czerwca 2002 r. ustanawiającej wspólnotowy system monitorowania
i informacji o ruchu statków i uchylająca dyrektywę 93/75/WE (Dz. Urz. WE L 208 z 05.08.2002, str.
10),
2) dyrektywy 2009/17/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. zmieniającej dyrektywę 2002/59/WE ustanawiającą
wspólnotowy system monitorowania i informacji o ruchu statków (Dz. Urz. UE L 131 z 28.05.2009, str.
101).
UZASADNIENIE

Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie kategorii statków zwolnionych
z wymogu wyposażenia w urządzenia systemu AIS, zwany dalej „projektem rozporządzenia”,
stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego zawartego w art. 14 ust. 3 ustawy z dnia o
bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z Nr …, poz. …), zwanej dalej „ustawą”.
Obowiązek wdrożenia przepisów określających kategorie statków zwolnionych z
wymogu wyposażenia w urządzenia systemu AIS został nałożony dyrektywą 2002/59/WE z
dnia 27 czerwca 2002 r. ustanawiającą wspólnotowy system monitorowania i informacji o
ruchu statków i uchylająca dyrektywę 93/75/WE (Dz. Urz. WE L 208 z 05.08.2002, str. 10)
oraz dyrektywą 2009/17/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. zmieniającą dyrektywę 2002/59/WE
ustanawiającą wspólnotowy system monitorowania i informacji o ruchu statków (Dz. Urz. UE
L 131 z 28.05.2009, str. 101).
Projekt rozporządzenia jest zgodny z wymaganiami w zakresie bezpiecznego uprawiania
żeglugi przez statki, które określają postanowienia wiążących Rzeczpospolitą Polską umów
międzynarodowych, w tym zapisy rozdziału V Konwencji SOLAS.
Celem projektu rozporządzenia jest określenie kategorii statków zwolnionych z wymogu
wyposażenia w urządzenia systemu AIS, biorąc pod uwagę pojemność brutto, rodzaj, rok
budowy oraz rejon żeglugi statków, z uwzględnieniem przepisów Unii Europejskiej w
zakresie systemu monitorowania i informacji o ruchu statków.
Projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji Komisji Europejskiej, zgodnie
z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239,
poz. 2039, z późn. zm.).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), przedmiotowy projekt
rozporządzenia został zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
internetowej Ministerstwa Infrastruktury.
Proponuje się, aby projekt rozporządzenia wszedł w życie po upływie 14 dni od dnia
ogłoszenia.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.

2
strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 20 ... 60 ... 106

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: