eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy zmian w podziale kompetencji organów wydających pozwolenia na przejazd pojazdów nienormatywnych, wprowadzenia definicji - pojazd nienormatywny i pilot oraz 7 kategorii zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych i określenia organów upoważnionych do ich wydawania

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4223
  • Data wpłynięcia: 2011-05-17
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2011-08-18
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 222, poz. 1321

4223

Projekt

ROZPORZ DZENIE
MINISTRÓW RODOWISKA1) I GOSPODARKI2)

z dnia

w sprawie gęstości drewna przewożonego transportem drogowym


Na podstawie art. 61 ust. 16 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu
drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§ 1. Do obliczania masy drewna świeżo ściętego ustala się gęstość, zależną od gatunku
drewna, określoną w tabeli, stanowiącej załącznik do rozporządzenia.
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.




MINISTER
RODOWISKA



MINISTER GOSPODARKI



w porozumieniu:
MINISTER INFRASTRUKTURY


1) Minister rodowiska kieruje działem administracji rządowej – środowisko na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra rodowiska (Dz. U.
Nr 216, poz. 1606).
2) Minister Gospodarki kieruje działem administracji rządowej – gospodarka na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki (Dz. U. Nr 216,
poz. 1593).
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 109, poz. 925, Nr 175, poz. 1462,
Nr 179, poz. 1486 i Nr 180, poz. 1494 i 1497, z 2006 r. Nr 17, poz. 141, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 190, poz. 1400, Nr 191,
poz. 1410, Nr 235, poz. 1701, z 2007 r. Nr 52, poz. 343, Nr 57, poz. 381, Nr 99, poz. 661, Nr 123, poz. 845 i Nr 176,
poz. 1238, z 2008 r. Nr 37, poz. 214, Nr 100, poz. 649, Nr 163, poz. 1015, Nr 209, poz. 1320, Nr 220, poz. 1411 i poz. 1426,
Nr 223, poz. 1461 i 1462, Nr 234, poz. 1573 i 1574, z 2009 r. Nr 3, poz. 11, Nr 18, poz. 97, Nr 79, poz. 663, Nr 91, poz.739,
Nr 92, poz. 753 i Nr 97, poz. 802 i 803, Nr 98, poz. 817 i Nr 168, poz.1323, z 2010 r. Nr 40, poz. 230, Nr 43,
poz. 246, Nr 122, poz. 827, Nr 151, poz. 1013, Nr 152, poz. 1018, Nr 182, poz. 1228, Nr 219, poz. 1443, Nr 225,
poz. 1466 i Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011 r. Nr 30, poz. 151.
Załącznik do rozporządzenia
Ministrów Gospodarki i rodowiska
z dnia ... (poz. ....)

Kategorie zezwoleń na przejazd pojazdu nienormatywnego

Gęstość drewna
Lp.
Gatunek drewna
Jednostka miary
świeżo ściętego
(średnia masa 1 m3)
1. Brzoza
850
2. Buk
1070
3. Dąb 1000
4. Grab
970
5. Jodła 900
6. Modrzew
kg/m3
900
7. Olcha
850
8. Osika
810
9. Sosna
800
10.
wierk 800
11. Topola
730
2

UZASADNIENIE

Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie gęstości drewna
przewożonego transportem drogowym stanowi realizację delegacji art. 61 ust. 16 ustawy
z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym
(Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908,
z późn. zm.).
Minister właściwy do spraw transportu w drodze rozporządzenia określi gęstość drewna
przewożonego transportem drogowym, która pozwoli na obliczenie rzeczywistej masy
drewna danego rodzaju na podstawie iloczynu objętości drewna i właściwej dla tego rodzaju
drewna gęstości zgodnie z normą określoną w art. 61 ust. 16 ustawy. Taki sposób ustalania
rzeczywistej masy ładunku ma istotne znaczenie przy jego załadunku w miejscu, gdzie nie ma
możliwości ważenia pojazdu wraz z ładunkiem dla ustalenia nie przekroczenia dopuszczalnej
parametrów pojazdu, zarówno w zakresie masy, albo nacisków osi. Zastosowane rozwiązanie
ma na celu ochronę dróg prze zniszczeniem poprzez zachowanie właściwych parametrów
pojazdu w zakresie masy, a w szczególności nacisków osi, które nie pozostają bez wpływu na
stan techniczny dróg.
Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337) projekt
rozporządzenia będzie udostępniony na stronach internetowych Ministerstwa Infrastruktury
– Biuletynu Informacji Publicznej.
Przedłożony projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji, o której mowa
w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002
r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039,
z późn. zm.).
Przedmiotowy projekt nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.
3
OCENA SKUTKÓW REGULACJI

1. Podmioty, na które oddziaływuje akt normatywny
Projekt rozporządzenia oddziaływuje na:
podmioty prowadzące działalność transportową,
zarządców dróg,
jednostki samorządu terytorialnego,
organy kontroli ruchu drogowego.
2. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia będzie przedmiotem konsultacji z następującymi podmiotami:
1) Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce,
2) Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji,
3) Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Samochodowego,
4) Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego,
5) Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przewoźników Transportu Nienormatywnego,
6) Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Wydziałów Komunikacji,
7) Izba Gospodarcza Transportu Lądowego,
8) Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych,
9) Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych,
10) Sekretariat Transportowców NSZZ „Solidarność”,
11) Wolny Związek Zawodowy Kierowców RP,
12) Związek Zawodowy Kierowców w Polsce,
13) Związek Powiatów Polskich,
14) Związek Miast Polskich,
15) Unia Metropolii Polskich,
16) Polski Kongres Drogowy,
17) Krajowa Rada Zarządców Dróg Powiatowych,
18) Konwent Dyrektorów Zarządów Dróg Wojewódzkich,
19) Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa,
20) Związek Gmin Wiejskich,
21) Instytut Badawczy Dróg i Mostów,
22) Instytut Transportu Samochodowego.
Projekt rozporządzenia zostanie przekazany Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu
Terytorialnego po przeprowadzeniu uzgodnień międzyresortowych.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Wdrożenie projektowanych przepisów nie spowoduje wydatków z budżetu państwa.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia ułatwi funkcjonowanie przedsiębiorstw prowadzących
działalność transportową, w szczególności wykonujących przejazdy pojazdami
nienormatywnymi, przewożące drewno.
6. Wpływ regulacji na rozwój regionalny
Wejście w życie rozporządzenia nie wpłynie na rozwój regionalny.

04_17zb

4
Projekt
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia
w sprawie sposobu organizacji i oznakowania kolumn pojazdów Sił Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej, sposobu i trybu wydawania zezwoleń wojskowych na
przejazd drogowy oraz warunków przewozu osób pojazdami Sił Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej

Na podstawie art. 63 ust. 6 i art. 64i ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.
– Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.1)) zarządza
się, co następuje:

Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) organy wojskowe właściwe do wydawania zezwolenia;
2) sposób i tryb wydawania zezwoleń;
3) wzór zezwolenia oraz wzory dokumentów związanych z jego wydaniem;
4) sposób organizacji i oznakowania kolumn pojazdów;
5) warunki i sposób pilotowania pojazdów nienormatywnych Sił Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej oraz oznakowanie i wyposażenie pojazdu
pilotującego;
6) warunki przewozu osób pojazdami Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) ustawa – ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym;

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2005 r. Nr 109, poz. 925,
Nr 175, poz. 1462, Nr 179, poz. 1486 i Nr 180, poz. 1494 i 1497, z 2006 r. Nr 17, poz. 141, Nr 104, poz. 708
i 711, Nr 190, poz. 1400, Nr 191, poz. 1410, Nr 235, poz. 1701, z 2007 r. Nr 52, poz. 343, Nr 57, poz. 381,
Nr 99, poz. 661, Nr 123, poz. 845 i Nr 176, poz. 1238, z 2008 r. Nr 37, poz. 214, Nr 100, poz. 649, Nr 163,
poz. 1015, Nr 209, poz. 1320, Nr 220, poz. 1411 i poz. 1426, Nr 223, poz. 1461 i 1462, Nr 234, poz. 1573
i 1574 oraz z 2009 r. Nr 3, poz. 11 i Nr 18, poz. 97, Nr 79, poz. 663, Nr 92, poz. 753, Nr 97, poz. 802 i 803
oraz Nr 98, poz. 817 i Nr 168,poz.1323, z 2010 r. Nr 40, poz. 230, Nr 43, poz. 246, Nr 122, poz. 827, Nr 151,
poz. 1013, Nr 152, poz. 1018, Nr 182, poz. 1228, Nr 219, poz. 1443, Nr 225, poz. 1466 i Nr 257, poz. 1726
oraz z 2011 r. Nr 30, poz. 151.


strony : 1 ... 10 ... 18 . [ 19 ] . 20 ... 30 ... 32

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: