Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010
- określenie rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2375
- Data wpłynięcia: 2009-09-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: budżetowa na rok 2010
- data uchwalenia: 2010-01-22
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 102
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
wieloletniego) oraz kosztów wynikających z udziału ministerstw i urzędów centralnych w przygotowaniach
i sprawowaniu przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej (część resortowa programu wieloletniego).
Tab. Koszty programu wieloletniego Przygotowanie, obsługa i sprawowanie Przewodnictwa Polski
w Radzie Unii Europejskiej w II połowie 2011 r. w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Urząd Komitetu
Integracji
430,4
430,4
130,2
285,8
14,2
Europejskiej
Celem programu jest zapewnienie sprawnej i terminowej realizacji zadań związanych z przygotowaniem
i prowadzeniem polskiego przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej w II połowie 2011 r. poprzez
umożliwienie finansowania podejmowanych działań, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy
zastosowaniu miernika: kwartalne sprawozdanie zaakceptowane przez Komitet Stały Rady Ministrów.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 4.
Funkcja 16. Sprawy obywatelskie
W funkcji 16. wykazano jeden program wieloletni Program na rzecz społeczności romskiej w Polsce
obowiązujący w latach 2004-2013 na który z budżetu państwa w 2010 roku przewidziano kwotę w wysokości
10,0 mln zł
Program został wyodrębniony na poziomie działania w ramach podzadania 16.2.3. Działania na rzecz
społeczności romskiej w Polsce w zadaniu 16.2. Podtrzymywanie tożsamości kulturowej mniejszości
narodowych i etnicznych.
W zakres programu wchodzą sprawy edukacji, walki z bezrobociem, zdrowia, sytuacji bytowej,
przeciwdziałania przestępstwom popełnianym na tle etnicznym, podtrzymywania i propagowania kultury
romskiej, wiedzy o Romach w społeczeństwie polskim, wiedzy o reformach dokonujących się w Polsce
wśród Romów. Celem Programu nie jest doraźna pomoc w trudnej sytuacji w jakiej znalazła się społeczność
romska, ale wypracowanie takich mechanizmów, które pozwoliłyby na osiągnięcie celów nakreślonych
powyżej. Niezbędne przy tym jest, aby wesprzeć Romów w działaniach zmierzających do podtrzymania
własnej tożsamości oraz odrębności kulturowej. Brak wykształcenia, trudna sytuacja bytowa, rozluźniające
się więzi społeczne sprawiają, że Romowie w coraz większym stopniu podlegają naciskowi współczesnej
cywilizacji oraz jej negatywnym skutkom.
376
Tab. Koszty programu wieloletniego Program na rzecz społeczności romskiej w Polsce w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Ministerstwo Spraw
Wewnętrznych i
104,0
40,0
10,0
10,0
10,0
Administracji
Celem programu jest doprowadzenie do pełnego uczestnictwa Romów mieszkających w Polsce w życiu
społeczeństwa obywatelskiego i zniwelowanie różnic dzielących tę grupę od reszty społeczeństwa, którego
stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: liczba dzieci romskich realizujących
obowiązek szkolny w stosunku do liczby dzieci romskich w wieku szkolnym.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 86%.
Funkcja 19. Budowa, rozbudowa i utrzymanie infrastruktury
transportowej
W funkcji 19. wyodrębniono 6 programów wieloletnich:
− Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008-2011,
− Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012,
− Program Rozwoju Służb Ratownictwa Morskiego w latach 2007-2009,
− Program Ochrony Brzegów Morskich,
− Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską,
− Budowa falochronu osłonowego dla portu zewnętrznego w Świnoujściu,
na które z budżetu państwa w 2010 roku przewidziano kwotę w wysokości 4 463,7 mln zł
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008-2011 wyodrębniono na poziomie działania w ramach
podzadania 19.1.1. Rozbudowa i modernizacja sieci dróg krajowych, zwiększenie nośności i poprawa jakości
dróg w zadaniu 19.1. Wspieranie transportu drogowego.
Program zmierza do poprawy jakości życia mieszkańców Polski. Założeniem programu jest wsparcie
budowy, przebudowy lub remontu kluczowych odcinków dróg gminnych i powiatowych. Realizacja
inwestycji współfinansowanych przez rząd ma przyczynić się do zwiększenia płynności ruchu i poprawy
bezpieczeństwa komunikacyjnego na drogach.
Na finansowanie niniejszego programu wieloletniego w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości
2 000,0 mln zł, w tym 1 000,0 mln zł pochodzących z budżetu państwa.
377
Tab. Koszty programu wieloletniego Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008-2011 w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Ministerstwo Spraw
Wewnętrznych i
6 000,0
4 000,0
2 000,0
2 000,0
-
Administracji
Celem programu jest wsparcie przebudowy, budowy lub remontu kluczowych odcinków dróg gminnych
i powiatowych prowadzące do zwiększenia płynności ruchu i poprawy bezpieczeństwa komunikacyjnego,
którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: długość zbudowanych,
przebudowanych i wyremontowanych dróg lokalnych w ramach programu wieloletniego (w tys. km).
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 4 tys.
Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012 wyodrębniono na poziomie działania w ramach
podzadania 19.1.1. Rozbudowa i modernizacja sieci dróg krajowych, zwiększenie nośności i poprawa jakości
dróg w zadaniu 19.1. Wspieranie transportu drogowego.
Program przewiduje rozwój podstawowej sieci drogowej Polski polegający na stworzeniu sieci autostrad
o długości ok. 1 676 km oraz sieci dróg ekspresowych o łącznej długości ok. 2 267 km. W ramach programu
realizowane są działania zmierzające do wybudowania 58 obwodnic drogowych w miejscowościach
dotkniętych wysoką uciążliwością ruchu tranzytowego oraz przebudowę odcinków dróg krajowych pod
kątem poprawy bezpieczeństwa ruchu, w tym m.in. uruchomienie programu „uspokojenia ruchu” na
przejściach dróg przez małe miejscowości oraz jednopoziomowych skrzyżowaniach z koleją. Zadania
realizowane w zakresie programu koncentrować się będą na poprawie warunków przejazdu dla ruchu
tranzytowego i obsługi ruchu w obszarach metropolitalnych oraz dużych miastach, jak również działaniach
zmierzających do poprawy stanu utrzymania dróg krajowych.
Zakłada się, iż poprzez realizację programu w 2013 r. 75% sieci dróg krajowych znajdować się będzie
w stanie dobrym, a 10% w stanie dostatecznym. W efekcie prowadzonych prac zostanie również
wzmocnionych bądź przebudowanych 1 163 km. dróg krajowych. Najważniejsze inwestycje określone
w Programie dotyczą budowy autostrady A-1 (do 2010 r.) oraz autostrad A-2 i A-4. Priorytetem jest także
budowa dróg ekspresowych północ-południe (S-19 i S-3) oraz inwestycje związane z organizacją EURO
2012.
Na finansowanie niniejszego programu wieloletniego w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości
31 094,0 mln zł, w tym 3 158,8 mln zł pochodzących z budżetu państwa.
Tab. Koszty programu wieloletniego Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012 w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Generalna Dyrekcja
Dróg Krajowych i
121 000,0
102 927,0
31 094,0
38 559,0
33 274,0
Autostrad
378
Celem programu jest poprawa dostępności komunikacyjnej Polski i połączenie z głównymi korytarzami
transportowymi, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
długość wybudowanych dróg ekspresowych i autostrad (km).
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 118,5 km.
Program Rozwoju Służb Ratownictwa Morskiego w latach 2007-2010 wyodrębniono na poziomie podzadania
w ramach zadania 19.7. Bezpieczeństwo w obszarach morskich.
W 2010 r. realizacja programu wiązać się będzie z wydatkami na budowę dwóch statków ratowniczych
I kategorii oraz budowę Morskiej Stacji Ratowniczej w Łebie.
Na finansowanie niniejszego programu wieloletniego w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości
11,1 mln zł, która w całości pochodzi z budżetu państwa.
Tab. Koszty programu wieloletniego Rozwój Służb Ratownictwa Morskiego w latach 2007-2010 w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Morska Służba
Poszukiwania i
81,6
11,1
11,1
-
-
Ratownictwa
Celem programu jest zwiększenie skuteczności ratownictwa życia poprzez rozbudowę infrastruktury Służby
SAR, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: liczba jednostek
infrastruktury oddanych do użytku w szt.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to3 sztuki.
Program Ochrony Brzegów Morskich wyodrębniono na poziomie podzadania w ramach zadania
19.7. Bezpieczeństwo w obszarach morskich.
W ramach programu w 2010 r. przewiduje się poniesienie wydatków związanych z m.in. zabezpieczenie
wschodniego brzegu wyspy Chełmianek ora wału przeciwpowodziowego na Starej Świnie przy wysypisku
śmieci, sztuczne zasilanie brzegu w Mrzeżynie oraz w Rewalu i Trzęsaczu, przebudową ostróg drewnianych
w Ustce, przebudową opaski brzegowej w Kołobrzegu, czy też sztuczne zasilanie przedpola wałów w rejonie
Kadyn.
Na finansowanie niniejszego programu w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości 43,6 mln zł, która
w całości pochodzi z budżetu państwa.
379
Tab. Koszty programu wieloletniego Program Ochrony Brzegów Morskich w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Urzędy Morskie w
Szczecinie, Gdyni i
1 021,1
856,7
43,6
54,8
60,8
Słupsku
Celem programu jest zabezpieczenie brzegu morskiego przed erozją, którego stopień osiągnięcia będzie
monitorowany przy zastosowaniu miernika: długość zabezpieczonego odcinka brzegu morskiego w km.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 15,7 km.
Program Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wyodrębniono na poziomie
podzadania w ramach zadania 19.7. Bezpieczeństwo w obszarach morskich.
W ramach programu przewiduje się następujący zakres prac: monitoring ornitologiczny, monitoring
ichtiofauny, szczegółowa koncepcja budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną uwzględniająca technologię
bagrowania, miejsca odkładu etc., inne ewentualne badania uzupełniające wynikające z decyzji Regionalnego
Dyrektora Ochrony Środowiska.
Na finansowanie niniejszego programu w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości 3,0 mln zł, która
w całości pochodzi z budżetu państwa.
Tab. Koszty programu wieloletniego Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską
w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Urząd Morski
417,2
416,2
3,0
6,5
7,0
w Gdyni
Celem programu jest zwiększenie możliwości rozwoju regionów wsch. i płn.-wsch. części Polski, które będą
korzystać z otwarcia Zalewu Wiślanego na Morze Bałtyckie, którego stopień osiągnięcia będzie
monitorowany przy zastosowaniu miernika: długość toru podejściowego wraz z infrastrukturą portową w %.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 0,7 km.
Program Budowa falochronu osłonowego dla portu zewnętrznego w Świnoujściu wyodrębniono na poziomie
podzadania w ramach zadania 19.7. Bezpieczeństwo w obszarach morskich.
Program polega na zbudowaniu infrastruktury zapewniającej dostęp do portu zewnętrznego, w postaci
falochronu osłonowego. Budowa obejmować będzie również roboty pogłębiarskie, budowę obrotnicy oraz
toru podejściowego. Dzięki realizacji ww. inwestycji zostaną stworzone warunki dla budowy miejsca
380
i sprawowaniu przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej (część resortowa programu wieloletniego).
Tab. Koszty programu wieloletniego Przygotowanie, obsługa i sprawowanie Przewodnictwa Polski
w Radzie Unii Europejskiej w II połowie 2011 r. w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Urząd Komitetu
Integracji
430,4
430,4
130,2
285,8
14,2
Europejskiej
Celem programu jest zapewnienie sprawnej i terminowej realizacji zadań związanych z przygotowaniem
i prowadzeniem polskiego przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej w II połowie 2011 r. poprzez
umożliwienie finansowania podejmowanych działań, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy
zastosowaniu miernika: kwartalne sprawozdanie zaakceptowane przez Komitet Stały Rady Ministrów.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 4.
Funkcja 16. Sprawy obywatelskie
W funkcji 16. wykazano jeden program wieloletni Program na rzecz społeczności romskiej w Polsce
obowiązujący w latach 2004-2013 na który z budżetu państwa w 2010 roku przewidziano kwotę w wysokości
10,0 mln zł
Program został wyodrębniony na poziomie działania w ramach podzadania 16.2.3. Działania na rzecz
społeczności romskiej w Polsce w zadaniu 16.2. Podtrzymywanie tożsamości kulturowej mniejszości
narodowych i etnicznych.
W zakres programu wchodzą sprawy edukacji, walki z bezrobociem, zdrowia, sytuacji bytowej,
przeciwdziałania przestępstwom popełnianym na tle etnicznym, podtrzymywania i propagowania kultury
romskiej, wiedzy o Romach w społeczeństwie polskim, wiedzy o reformach dokonujących się w Polsce
wśród Romów. Celem Programu nie jest doraźna pomoc w trudnej sytuacji w jakiej znalazła się społeczność
romska, ale wypracowanie takich mechanizmów, które pozwoliłyby na osiągnięcie celów nakreślonych
powyżej. Niezbędne przy tym jest, aby wesprzeć Romów w działaniach zmierzających do podtrzymania
własnej tożsamości oraz odrębności kulturowej. Brak wykształcenia, trudna sytuacja bytowa, rozluźniające
się więzi społeczne sprawiają, że Romowie w coraz większym stopniu podlegają naciskowi współczesnej
cywilizacji oraz jej negatywnym skutkom.
376
Tab. Koszty programu wieloletniego Program na rzecz społeczności romskiej w Polsce w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Ministerstwo Spraw
Wewnętrznych i
104,0
40,0
10,0
10,0
10,0
Administracji
Celem programu jest doprowadzenie do pełnego uczestnictwa Romów mieszkających w Polsce w życiu
społeczeństwa obywatelskiego i zniwelowanie różnic dzielących tę grupę od reszty społeczeństwa, którego
stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: liczba dzieci romskich realizujących
obowiązek szkolny w stosunku do liczby dzieci romskich w wieku szkolnym.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 86%.
Funkcja 19. Budowa, rozbudowa i utrzymanie infrastruktury
transportowej
W funkcji 19. wyodrębniono 6 programów wieloletnich:
− Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008-2011,
− Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012,
− Program Rozwoju Służb Ratownictwa Morskiego w latach 2007-2009,
− Program Ochrony Brzegów Morskich,
− Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską,
− Budowa falochronu osłonowego dla portu zewnętrznego w Świnoujściu,
na które z budżetu państwa w 2010 roku przewidziano kwotę w wysokości 4 463,7 mln zł
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008-2011 wyodrębniono na poziomie działania w ramach
podzadania 19.1.1. Rozbudowa i modernizacja sieci dróg krajowych, zwiększenie nośności i poprawa jakości
dróg w zadaniu 19.1. Wspieranie transportu drogowego.
Program zmierza do poprawy jakości życia mieszkańców Polski. Założeniem programu jest wsparcie
budowy, przebudowy lub remontu kluczowych odcinków dróg gminnych i powiatowych. Realizacja
inwestycji współfinansowanych przez rząd ma przyczynić się do zwiększenia płynności ruchu i poprawy
bezpieczeństwa komunikacyjnego na drogach.
Na finansowanie niniejszego programu wieloletniego w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości
2 000,0 mln zł, w tym 1 000,0 mln zł pochodzących z budżetu państwa.
377
Tab. Koszty programu wieloletniego Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008-2011 w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Ministerstwo Spraw
Wewnętrznych i
6 000,0
4 000,0
2 000,0
2 000,0
-
Administracji
Celem programu jest wsparcie przebudowy, budowy lub remontu kluczowych odcinków dróg gminnych
i powiatowych prowadzące do zwiększenia płynności ruchu i poprawy bezpieczeństwa komunikacyjnego,
którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: długość zbudowanych,
przebudowanych i wyremontowanych dróg lokalnych w ramach programu wieloletniego (w tys. km).
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 4 tys.
Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012 wyodrębniono na poziomie działania w ramach
podzadania 19.1.1. Rozbudowa i modernizacja sieci dróg krajowych, zwiększenie nośności i poprawa jakości
dróg w zadaniu 19.1. Wspieranie transportu drogowego.
Program przewiduje rozwój podstawowej sieci drogowej Polski polegający na stworzeniu sieci autostrad
o długości ok. 1 676 km oraz sieci dróg ekspresowych o łącznej długości ok. 2 267 km. W ramach programu
realizowane są działania zmierzające do wybudowania 58 obwodnic drogowych w miejscowościach
dotkniętych wysoką uciążliwością ruchu tranzytowego oraz przebudowę odcinków dróg krajowych pod
kątem poprawy bezpieczeństwa ruchu, w tym m.in. uruchomienie programu „uspokojenia ruchu” na
przejściach dróg przez małe miejscowości oraz jednopoziomowych skrzyżowaniach z koleją. Zadania
realizowane w zakresie programu koncentrować się będą na poprawie warunków przejazdu dla ruchu
tranzytowego i obsługi ruchu w obszarach metropolitalnych oraz dużych miastach, jak również działaniach
zmierzających do poprawy stanu utrzymania dróg krajowych.
Zakłada się, iż poprzez realizację programu w 2013 r. 75% sieci dróg krajowych znajdować się będzie
w stanie dobrym, a 10% w stanie dostatecznym. W efekcie prowadzonych prac zostanie również
wzmocnionych bądź przebudowanych 1 163 km. dróg krajowych. Najważniejsze inwestycje określone
w Programie dotyczą budowy autostrady A-1 (do 2010 r.) oraz autostrad A-2 i A-4. Priorytetem jest także
budowa dróg ekspresowych północ-południe (S-19 i S-3) oraz inwestycje związane z organizacją EURO
2012.
Na finansowanie niniejszego programu wieloletniego w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości
31 094,0 mln zł, w tym 3 158,8 mln zł pochodzących z budżetu państwa.
Tab. Koszty programu wieloletniego Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012 w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Generalna Dyrekcja
Dróg Krajowych i
121 000,0
102 927,0
31 094,0
38 559,0
33 274,0
Autostrad
378
Celem programu jest poprawa dostępności komunikacyjnej Polski i połączenie z głównymi korytarzami
transportowymi, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
długość wybudowanych dróg ekspresowych i autostrad (km).
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 118,5 km.
Program Rozwoju Służb Ratownictwa Morskiego w latach 2007-2010 wyodrębniono na poziomie podzadania
w ramach zadania 19.7. Bezpieczeństwo w obszarach morskich.
W 2010 r. realizacja programu wiązać się będzie z wydatkami na budowę dwóch statków ratowniczych
I kategorii oraz budowę Morskiej Stacji Ratowniczej w Łebie.
Na finansowanie niniejszego programu wieloletniego w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości
11,1 mln zł, która w całości pochodzi z budżetu państwa.
Tab. Koszty programu wieloletniego Rozwój Służb Ratownictwa Morskiego w latach 2007-2010 w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Morska Służba
Poszukiwania i
81,6
11,1
11,1
-
-
Ratownictwa
Celem programu jest zwiększenie skuteczności ratownictwa życia poprzez rozbudowę infrastruktury Służby
SAR, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: liczba jednostek
infrastruktury oddanych do użytku w szt.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to3 sztuki.
Program Ochrony Brzegów Morskich wyodrębniono na poziomie podzadania w ramach zadania
19.7. Bezpieczeństwo w obszarach morskich.
W ramach programu w 2010 r. przewiduje się poniesienie wydatków związanych z m.in. zabezpieczenie
wschodniego brzegu wyspy Chełmianek ora wału przeciwpowodziowego na Starej Świnie przy wysypisku
śmieci, sztuczne zasilanie brzegu w Mrzeżynie oraz w Rewalu i Trzęsaczu, przebudową ostróg drewnianych
w Ustce, przebudową opaski brzegowej w Kołobrzegu, czy też sztuczne zasilanie przedpola wałów w rejonie
Kadyn.
Na finansowanie niniejszego programu w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości 43,6 mln zł, która
w całości pochodzi z budżetu państwa.
379
Tab. Koszty programu wieloletniego Program Ochrony Brzegów Morskich w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Urzędy Morskie w
Szczecinie, Gdyni i
1 021,1
856,7
43,6
54,8
60,8
Słupsku
Celem programu jest zabezpieczenie brzegu morskiego przed erozją, którego stopień osiągnięcia będzie
monitorowany przy zastosowaniu miernika: długość zabezpieczonego odcinka brzegu morskiego w km.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 15,7 km.
Program Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wyodrębniono na poziomie
podzadania w ramach zadania 19.7. Bezpieczeństwo w obszarach morskich.
W ramach programu przewiduje się następujący zakres prac: monitoring ornitologiczny, monitoring
ichtiofauny, szczegółowa koncepcja budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną uwzględniająca technologię
bagrowania, miejsca odkładu etc., inne ewentualne badania uzupełniające wynikające z decyzji Regionalnego
Dyrektora Ochrony Środowiska.
Na finansowanie niniejszego programu w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości 3,0 mln zł, która
w całości pochodzi z budżetu państwa.
Tab. Koszty programu wieloletniego Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską
w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Urząd Morski
417,2
416,2
3,0
6,5
7,0
w Gdyni
Celem programu jest zwiększenie możliwości rozwoju regionów wsch. i płn.-wsch. części Polski, które będą
korzystać z otwarcia Zalewu Wiślanego na Morze Bałtyckie, którego stopień osiągnięcia będzie
monitorowany przy zastosowaniu miernika: długość toru podejściowego wraz z infrastrukturą portową w %.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 0,7 km.
Program Budowa falochronu osłonowego dla portu zewnętrznego w Świnoujściu wyodrębniono na poziomie
podzadania w ramach zadania 19.7. Bezpieczeństwo w obszarach morskich.
Program polega na zbudowaniu infrastruktury zapewniającej dostęp do portu zewnętrznego, w postaci
falochronu osłonowego. Budowa obejmować będzie również roboty pogłębiarskie, budowę obrotnicy oraz
toru podejściowego. Dzięki realizacji ww. inwestycji zostaną stworzone warunki dla budowy miejsca
380
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2375-ustawa-z-zal
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-I
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-II
› Pobierz plik

-
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
› Pobierz plik

-
2375-Trzyletni-plan-limitu-mianowan-urzednikow-2010-2012
› Pobierz plik

-
2375-Strategia-zarzadzania-dlugiem-2010-12
› Pobierz plik

-
2375-001
› Pobierz plik

-
2375-002
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei