Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010
- określenie rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2375
- Data wpłynięcia: 2009-09-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: budżetowa na rok 2010
- data uchwalenia: 2010-01-22
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 102
2375-uzas-tom-II
RADA MINISTRÓW
U S T A W A B U D ś E T O W A
NA R O K 2 0 1 0
UZASADNIENIE
TOM II
CZĘŚĆ TABELARYCZNA
BUDśET PAŃSTWA W UKŁADZIE ZADANIOWYM
Warszawa, wrzesień 2009
CZĘŚ CZ
Ć TABELARYCZNA
ĘŚĆ TABELARYCZNA
2
ZESTAWIENIE PLANOWANYCH
WYDATKÓW BUDśETOWYCH
CZĘŚĆ TABELARYCZNA
W ROKU 2010
2
Planowane wydatki
budżetu państwa w 2010
Miernik
Funkcja / zadanie / podzadanie
Dysponent
Część
Cel
r.
(w tys. zł)
Nazwa
Wartość bazowa
Wartość w 2010 r.
Ogółem
1
2
3
4
5
6
7
8
FUNKCJA 1. ZARZĄDZANIE PAŃSTWEM
1 179 809
1.1. Obsługa merytoryczna, techniczna i
Zapewnienie sprawnej i efektywnej obsługi
Kancelaria Prezydenta RP
1
Racjonalne wykorzystanie budżetu
99,9 (2008)
99,9
120 485
kancelaryjno-biurowa Prezydenta Rzeczypospolitej
Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
1.1.1. Obsługa i koordynacja prac
Zapewnienie realizacji zadań
Kancelarii Prezydenta
Kancelaria Prezydenta RP
1
konstytucyjnych i ustawowych Prezydenta
Racjonalne wykorzystanie budżetu
99,8 (2008)
99,9
120 485
Rzeczypospolitej Polskiej
Rzeczypospolitej Polskiej
Wsparcie sejmu i jego organów w realizacji
zadań, zapewnienie sprawnej i efektywnej
Poziom zadowolenia poslów z
obsługi ich działalności, zapewnienie posłom obsługi przez kancelarię sejmu (w
Kancelaria Sejmu
2
4,2
4,0
404 960
warunków niezbędnych do skutecznej
skali od 1 - ``bardzo źle`` do 5 -
1.2. Obsługa Parlamentu i jego organów w zakresie
realizacji obowiązków oraz ochrony praw
``bardzo dobrze``)
merytorycznym, organizacyjnym, finansowym i
wynikających ze sprawowania mandatu
technicznym
Ocena sprawności i efektywności
Wsparcie w realizacji zadań senatu i jego
obsługi kancelarii senatu dokonana
Kancelaria Senatu
3
organów oraz zapewnienie warunków
3,75
3,77
56 166
przez senatorów( skala 1-4, gdzie: 1-
wykonywania mandatu senatora
ocena zła, 4 - ocena bardzo dobra)
Wsparcie sejmu i jego organów w realizacji
1.2.1. Obsługa sejmu i jego organów w
zadań, zapewnienie sprawnej i efektywnej
Poziom zadowolenia posłów z
zakresie merytorycznym,
obsługi ich działalności, zapewnienie posłom obsługi przez kancelarię sejmu (w
Kancelaria Sejmu
2
4,2
4,0
404 960
organizacyjnym, finansowym i
warunków niezbędnych do skutecznej
skali od 1 - ``bardzo źle`` do 5 -
technicznym
realizacji obowiązków oraz ochrony praw
``bardzo dobrze``)
wynikających ze sprawowania mandatu
Wsparcie w realizacji zadań senatu i jego
1.2.2. Obsługa senatu i jego organów
organów, zapewnienie sprawnej i efektywnej Ocena sprawności i efektywności
w zakresie merytorycznym,
obsługi działalności senatu, jego organów i
obsługi kancelarii senatu dokonana
Kancelaria Senatu
3
3,75
3,77
56 166
organizacyjnym, finansowym i
senatorów, zapewnienie senatorom
przez senatorów ( skala 1-4, gdzie: 1-
technicznym
warunków niezbędnych do skutecznej
ocena zła, 4 - ocena bardzo dobra)
realizacji ich obowiązków
Zapewnienie sprawnej i efektywnej obsługi
Stopień zadowolenia z obsługi
Kancelaria Prezesa Rady
Prezesa Rady Ministrów, Rady Ministrów
członków Rady Ministrów, zespołów i
16
4,9
>=4,9
62 453
Ministrów
oraz innych organów opiniodawczo-
rad, których obsługę zapewnia
doradczych i pomocniczych PRM i RM
KPRM, na podstawie ankiety
Wskaźnik % liczby projektów ustaw
opracowanych przez RCL w
stosunku do liczby projektów ustaw
12,5
25
1.3. Obsługa merytoryczna, techniczna i
wniesionych przez Radę Ministrów
kancelaryjno-biurowa Prezesa Rady Ministrów i
do Sejmu
Rady Ministrów
Liczba dokumentów rządowych i
Rządowe Centrum Legislacji
75
Tworzenie i ogłaszanie prawa
innych dokumentów uzgadnianych
zależnie od liczby
23 063
62,7
pod względem formalno-prawnym z
wniesionych projektów
RCL
Liczba kolumn materiału
wydawniczego Dziennika Ustaw i
zależnie od liczby
1508
Monitora Polskiego w przeliczeniu na
wniesionych projektów
jednego pracownika Redakcji
Zapewnienie sprawnego funkcjonowania
Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów i
Ocena pracy jednostek realizujących
wiceprezesów Rady Ministrów, członka Rady
1.3.1. Obsługa i koordynacja prac
Kancelaria Prezesa Rady
podzadanie przez osoby i organy na
16
Ministrów- Przewodniczącego stałego
4,9
>=4,9
48 368
rządu
Ministrów
rzecz których działają, na podstawie
komitetu Rady Ministrów i pozostałych osób ankiety
zajmujących kierownicze stanowiska w
Kancelarii PRM
Wyrażona w % proporcja między
liczbą projektów ustaw, roporządzeń
RM i Prezesa RM opracowanych lub
opiniowanych przez RCL, których
1.3.2. Obsługa prawna Rady Ministrów Rządowe Centrum Legislacji
75
Tworzenie dobrego prawa
99,5
powyżej 98
18 480
niezgodność z Konstytucją nie
została stwierdzona przez TK a
liczbą aktów tego typu opracowanych
lub opiniowanych przez RCL
1/1
Planowane wydatki
budżetu państwa w 2010
Miernik
Funkcja / zadanie / podzadanie
Dysponent
Część
Cel
r.
(w tys. zł)
Nazwa
Wartość bazowa
Wartość w 2010 r.
Ogółem
1
2
3
4
5
6
7
8
Odsetek uczestników szkoleń, którzy
1.3.3. Zarządzanie korpusem służby
Zapewnienie zawodowej, rzetelnej,
uważają, że podnieśli swoje
cywilnej oraz podnoszenie jakości
Kancelaria Prezesa Rady
16
bezstronnej i politycznie neutralnej kadry
kompetencje zawodowe na skutek
81,5%
83,7%
14 085
pracy w urzędach administracji
Ministrów
urzędników państwowych
uczestnictwa w szkoleniach, na
rządowej
podstawie ankiety
1.3.4. Redagowanie i ogłaszanie
Dziennika Ustaw Rzeczypospolitej
Ogłaszanie prawa zgodnego z tekstem
Wskaźnik % aktów prawnych, do
Polskiej oraz Dziennika Urzędowego
Rządowe Centrum Legislacji
75
99,8
powyżej 99,5
4 583
skierowanym do publikacji
których nie ogłaszano sprostowań
Rzeczypospolitej Polskiej ``Monitor
Polski``
1.4. Obsługa Trybunału Konstytucyjnego w zakresie
Poprawa stanu zgodności stanowionego
Stosunek liczby spraw rozpoznanych
merytorycznym, organizacyjnym, finansowym i
Trybunał Konstutucyjny
6
prawa z konstytucją i ratyfikowanymi
przez trybunał konstytucyjny do
50%
55%
25 900
technicznym
umowami międzynarodowymi
wpływu spraw w ciągu roku
Podniesienie efektywności orzecznictwa
1.4.1. Obsługa prawna, organizacyjna,
trybunału konstytucyjnego oraz poprawa
Przeciętny czas wydawania orzeczeń
administracyjno-finansowa oraz
Trybunał Konstutucyjny
6
warunków pracy trybunału, biura trybunału
w sprawach ( od daty wpływu do
15 m-cy
14 m-cy
21 856
techniczna trybunału konstytucyjnego
oraz stron i uczestników postępowania przed zakończenia sprawy )
trybunałem
1.4.2. Zapewnienie wypłat świadczeń
Zaspokajanie praw sędziów trybunału
dla sędziów trybunału konstytucyjnego
Liczba świadczeń wyrażona w
Trybunał Konstutucyjny
6
konstytucyjnego do świadczeń związanych z
23
29
4 044
w stanie spoczynku i uprawnionych
osobach
zakończeniem kadencji
członków rodzin
Stworzenie organom wyborczym warunków
Krajowe Biuro Wyborcze
11
Miernik określony dla podzadań
0
0
45 625
do przeprowadzenia wyborów
1.5. Organizacja i przeprowadzanie wyborów
Kwota wykonanych wydatków w
Ministerstwo Finansów
19
Budżetowanie zadań państwa.
100%
100%
383
stosunku do zobowiązań (w %)
1.5.1. Wybory prezydenta
Stopień wykonania budżetu w
Krajowe Biuro Wyborcze
11
93,7
94,0
0
rzeczpospolitej polskiej
procentach w stosunku do planu
Stopień wykonania budżetu w
1.5.2. Wybory do sejmu i senatu
Krajowe Biuro Wyborcze
11
90,8
90,9
0
procentach w stosunku do planu
1.5.3. Wybory do parlamentu
Stopień wykonania budżetu w
Krajowe Biuro Wyborcze
11
99,2
0
0
europejskiego
procentach w stosunku do planu
1.5.4. Wybory do rad gmin, rad
powiatów i sejmików województw,
Stworzenie organom wyborczym warunków Stopień wykonania budżetu w
wybory wójtów, burmistrzów i
Krajowe Biuro Wyborcze
11
75,4
80,0
0
do przeprowadzenia wyborów
procentach w stosunku do planu
prezydentów miast oraz referenda
gminne, powiatowe i wojewódzkie
1.5.5. Referenda ogólnokrajowe i
konstytucyjne w tym obsługa pod
względem merytorycznym,
Stopień wykonania budżetu w
Krajowe Biuro Wyborcze
11
98,6
98,7
45 625
finansowym, technicznym i
procentach w stosunku do planu
organizacyjnym pkw i komisarzy
wyborczych
Kwota wykonanych wydatków w
1.5.6. Finansowanie partii politycznych
Ministerstwo Finansów
19
Budżetowanie zadań państwa.
100%
100%
383
stosunku do zobowiązań (w %)
Odsetek wszczętych kontroli
fakulatatywnych,postępowań
wyjaśniających oraz udzielonych
68%
75%
odpowiedzi w stosunku do liczby
Zwiększenie prawidłowości przestrzegania
Urząd Zamówień
wniosków
1.6. Nadzór nad systemem zamówień publicznych
49
procedur wydatkowania środków
12 226
Publicznych
Liczba osób korzystających z
publicznych
przdsięwzięć edukacyjnych
realizowanych przez
5000
6000
UZP(konferencje,seminaria,szkoleni
a,wydawnictwa)
1.6.1. Nadzór nad przestrzeganiem
Odsetek kontroli uprzednich
zasad systemu zamówień w
zamówień współfinansowanych ze
Urząd Zamówień
Usprawnienie wykrywania nieprwidłowści
szczególności dokonywanie kontroli
49
środków UE zakończonych w
100%
95%
6 311
Publicznych
przy udzielaniu zamówień publicznych
procesu udzielania zamówień w
terminie 14 dni od dostarczenia
zakresie przewidzianym ustawą
żądanych dokumentów
1.6.2. Funkcjonowanie systemu
Urząd Zamówień
Zapewnienie sprawnego funkcjonowania
Terminowość rozpoznawania
49
80%
80%
5 915
odwołań
Publicznych
systemu rozpoznawania odwołań
odwołań
1/2
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2375-ustawa-z-zal
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-I
› Pobierz plik

-
2375-uzas-tom-II
› Pobierz plik

-
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
› Pobierz plik

-
2375-Trzyletni-plan-limitu-mianowan-urzednikow-2010-2012
› Pobierz plik

-
2375-Strategia-zarzadzania-dlugiem-2010-12
› Pobierz plik

-
2375-001
› Pobierz plik

-
2375-002
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei