eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010

Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010

- określenie rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2375
  • Data wpłynięcia: 2009-09-30
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: budżetowa na rok 2010
  • data uchwalenia: 2010-01-22
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 102

2375-tom-III-uklad-zadaniowy

Tab. Koszty programu wieloletniego Program Ekspozycja Centrum Nauki Kopernik w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Instytut Kultury
Centrum Nauki
66,9
29,3
16,9
12,4
-
Kopernika

Celem programu jest zwiększanie zainteresowania nauką poprzez utworzenie Ekspozycji Centrum Nauki
Kopernik, którego stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: oddane do użytku
urządzenia ekspozycji stałej i programy planetarium.
Zaplanowana wartość mierników, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 3 programy (zakończenie
programu).
Funkcja 11. Bezpieczeństwo zewnętrzne i nienaruszalność granic
W funkcji 11. wykazano jeden program wieloletni Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
w samoloty wielozadaniowe, na który z budżetu państwa w 2010 roku przewidziano kwotę w wysokości
339,8 mln zł.
Program został wyodrębniony na poziomie działania w ramach podzadania 11.2.1. Programy operacyjne Sił
Zbrojnych w zadaniu 11.2. Osiąganie zdolności obronnych wynikających z potrzeb bezpieczeństwa.
Tab. Koszty programu wieloletniego Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samoloty
wielozadaniowe w mln zł

Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Inspektorat Wsparcia
Sił Zbrojnych/
6 069,3
1 809,2
339,8
251,7
302,9
Ministerstwo
Finansów

Celem programu jest wykonanie zdań wynikających z systemu obronnego oraz przyjętych zobowiązań
sojuszniczych i obsługa zobowiązań z tytułu programu "Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej
Polskiej w samoloty wielozadaniowe", których stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu
następujących mierników: liczba samolotów F-16 oraz pełna i terminowa realizacja zobowiązań dłużnika.
Zaplanowane wartości mierników, które zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 48 samolotów i wartość TAK.
Funkcja 12. Ochrona i poprawa stanu środowiska
W funkcji 12. wykazano trzy programy wieloletnie:
Budowa Zbiornika Wodnego Świnna,
Program dla Odry – 2006,

371
Kształtowanie środowiska rolniczego Polski oraz zrównoważony rozwój produkcji rolniczej,
na które z budżetu państwa w 2010 roku przewidziano kwotę w wysokości 338,8 mln zł.

Program Budowa Zbiornika Wodnego Świnna Poręba wyodrębniono na poziomie podzadania w ramach
zadania 12.5 Gospodarowanie zasobami wodnymi.
W ramach programu podejmuje się działania zapewniające rozwój gospodarczy, ochronę przeciwpowodziową
i ochronę środowiska na terenie południowo – zachodniej części województwa małopolskiego poprzez
budowę zbiornika wodnego i budowli towarzyszących w zlewni Małej Wisły, Soły i Skawy oraz
kształtowanie zasobów wodnych dla zapewnienia zrównoważonego, prawidłowo funkcjonującego systemu
ochrony przeciwpowodziowej.
Na finansowanie niniejszego programu wieloletniego w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości
254,0 mln zł, która w całości pochodzi z budżetu państwa.
Tab. Koszty programu wieloletniego Budowa Zbiornika Wodnego Świnna Poręba w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Regionalny Zarząd
Gospodarki Wodnej
1 152,2
254,0
254,0
-
-
w Krakowie

Celem programu jest ochrona przed powodzią doliny Skawy i Wisły wraz z Krakowem, którego stopień
osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: pojemność całkowita zbiornika w mln m3.
Zaplanowana wartość mierników, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 54 mln m3.

Program dla Odry – 2006 wyodrębniono na poziomie działania w ramach podzadania 12.6.1. Gospodarka
wodno-ściekowa w zadaniu 12.6. Rozbudowa infrastruktury ochrony środowiska.
Program dla Odry-2006” obejmuje swym zasięgiem obszar położony w granicach administracyjnych
8 województw Polski (śląskiego, opolskiego, dolnośląskiego, łódzkiego, lubuskiego, wielkopolskiego,
kujawsko-pomorskiego i zachodniopomorskiego), które stanowią ponad 1/3 powierzchni kraju. Realizacja
Programu ma zapewnić bezpieczeństwo mieszkańców Nadodrza oraz stworzyć warunki do aktywizacji
gospodarczej na terenach zniszczonych przez powodzie. Program przewiduje zbudowanie systemu
zintegrowanej gospodarki wodnej dorzecza Odry, uwzględniającej przede wszystkim potrzeby zabezpieczania
przeciwpowodziowego,
sporządzenia
prewencyjnych
planów
zagospodarowania
przestrzennego,
zbilansowania zasobów wodnych, ochrony czystości wody, środowiska przyrodniczego i kulturowego oraz
transportu wodnego.
Na finansowanie niniejszego programu wieloletniego w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości
715,9 mln zł, w tym 78,2 mln zł pochodzących z budżetu państwa.
372
Tab. Koszty programu wieloletniego Program dla Odry – 2006 w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Pełnomocnik Rządu
ds. Programu dla
10 405,4
2 287,3
715,9
642,0
602,4
Odry - 2006

Celem programu jest bezpieczeństwo przeciwpowodziowe mieszkańców Dorzecza Odry, którego stopień
osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: sztuki obiektów hydrotechnicznych.
Zaplanowana wartość mierników, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 112 sztuk.

Program Kształtowanie środowiska rolniczego Polski oraz zrównoważony rozwój produkcji rolniczej
wyodrębniono na poziomie podzadania w ramach zadania 12.7. Kontrola, monitoring stanu środowiska
i przeciwdziałanie poważnym awariom.
Program jest realizowany poprzez tworzenie i adaptację modeli i aplikacji umożliwiających szybki dostęp do
informacji charakteryzujących: warunki produkcji rolniczej, waloryzację przestrzeni, sposób jej użytkowania,
spodziewane efekty produkcyjne, skutki wykorzystywania przyrodniczych zasobów rolnictwa i inne funkcje
przestrzeni. Opracowane modele i aplikacje opisywać będą w sposób dynamiczny zmienność zjawisk
i procesów przyrodniczych oraz antropogenicznych z uwzględnieniem uwarunkowań ekonomicznych i zasad
ekorozwoju. Bazy danych, modele i aplikacje generujące niezbędne informacje będą odnosić się do trzech
szczebli zarządzania i podejmowania decyzji – krajowego, regionalnego i lokalnego. Ponadto będzie
prowadzona ocena potencjału możliwości produkcyjnych różnych regionów Polski. Uzyskane wyniki mogą
być przydatne regionalizacji przyszłej polityki rolnej.
Na finansowanie niniejszego programu w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości 6,6 mln zł, która
w całości pochodzi z budżetu państwa.
Tab. Koszty programu wieloletniego Kształtowanie środowiska rolniczego Polski oraz zrównoważony
rozwój produkcji rolniczej w mln zł

Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Instytut Uprawy,
Nawożenia i
Gleboznawstwa
38,4
6,6
6,6
-
-
Państwowy Instytut
Badawczy w
Puławach

Celem programu jest zapewnienie zrównoważonego ekologicznie rozwoju produkcji rolniczej, którego
stopień osiągnięcia będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika: liczba publikacji i opracowań
upowszechniających wyniki badań wykonywanych w ramach programu wieloletniego.
Zaplanowana wartość mierników, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 120 sztuk.

373
Funkcja 13. Zabezpieczenie społeczne i wspieranie rodziny
W funkcji 13. wykazano jeden program wieloletni Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy
w Rodzinie,
na które z budżetu państwa w 2010 roku przewidziano kwotę w wysokości 16,4 mln zł.
Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie wyodrębniony został na poziomie podzadania
w ramach zadania 13.5. Wspieranie rodziny i przeciwdziałanie dyskryminacji.
Program określa szczegółowe działania w zakresie: zapewnienia ochrony i udzielenia pomocy osobom
dotkniętym przemocą, oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych na osoby stosujące przemoc, podnoszenia
świadomości społecznej na temat przyczyn i skutków przemocy w rodzinie. Realizatorami programu są:
organy administracji rządowej, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe, kościoły
i związki wyznaniowe. Jego realizacja w dłuższej perspektywie czasowej powinna przyczynić się do poprawy
stanu bezpieczeństwa życia codziennego
Na finansowanie niniejszego programu w roku 2010 zaplanowano kwotę w wysokości 16,4 mln zł, która
w całości pochodzi z budżetu państwa.
Tab. Koszty programu wieloletniego Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w ml zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Ministerstwo Pracy i
49,2
49,2
16,4
16,4
16,4
Polityki Społecznej

Celem programu jest zmniejszenie skali zjawiska przemocy w rodzinie, zwiększenie skuteczności ochrony
ofiar przemocy w rodzinie i dostępności pomocy oraz zwiększenie skuteczności działań interwencyjnych
i korekcyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie, którego stopień osiągnięcia będzie
monitorowany przy zastosowaniu miernika: liczba sprawców poddanych oddziaływaniom korekcyjno -
edukacyjnym.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 4500.
Funkcja 14. Rynek pracy
W funkcji 14. wykazano jeden program wieloletni Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy – etap I, na
który z budżetu państwa w 2010 roku przewidziano kwotę w wysokości 28,8 mln zł
Program został wyodrębniony na poziomie działania w ramach podzadania 14.3.3. Bezpieczeństwo i higiena
pracy w zadaniu 14.3 Budowa nowoczesnych stosunków pracy.
Program zakłada opracowanie innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych i technicznych, ukierunkowanych
na rozwój zasobów ludzkich oraz powstanie nowych technologii i systemów zarządzania, które ograniczą
liczbę osób pracujących w szkodliwych, niebezpiecznych i uciążliwych warunkach pracy. Bezpośrednim
skutkiem wdrożenia programu będą korzyści ekonomiczne odczuwalne zarówno w skali makro - jak
i mikroekonomicznej. Wśród zadań realizowanych przez administrację znajdą się: rozwój systemu badań

374
maszyn, narzędzi oraz środków ochrony indywidualnej i zbiorowej, doskonalenie metod promocji
i informacji w zakresie BHP, rozwój systemu edukacji, szkoleń i certyfikacji kompetencji w dziedzinie
bezpieczeństwa i higieny pracy. Do najważniejszych przedsięwzięć badawczo-rozwojowych należy zaliczyć:
opracowanie metod zarządzania kształtowaniem środowiska pracy z uwzględnieniem wymagań BHP oraz
ergonomii, doskonalenie systemów profilaktyki zapewniających bezpieczeństwo zdrowia w odniesieniu do
zagrożeń wystąpienia poważnej awarii oraz ocenę zagrożeń czynnikami chemicznymi i fizycznymi
w aspekcie zmniejszenia ryzyka zawodowego.
Tab. Koszty programu wieloletniego Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy – etap I w mln zł
Nakłady do poniesienia po 2009 r.
Koszty całkowite
Jednostka
programu
realizująca
Ogółem
2010 r.
2011 r.
2012 r.
(wszystkie źródła)
Centralny Instytut
Ochrony Pracy-
70,7
28,8
28,8
-
-
Państwowy Instytut
Badawczy

Celem programu jest ograniczenie liczby osób zatrudnionych w warunkach narażenia na czynniki
niebezpieczne, szkodliwe i uciążliwe oraz liczby związanych z nimi wypadków przy pracy, chorób
zawodowych i wynikających z tego strat ekonomicznych i społecznych, którego stopień osiągnięcia będzie
monitorowany przy zastosowaniu miernika: liczba zadań z zakresu służb państwowych w danym roku.
Zaplanowana wartość mierników, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 134.
Funkcja 15. Polityka zagraniczna
W funkcji 15. wykazano jeden program wieloletni Przygotowanie, obsługa i sprawowanie Przewodnictwa
Polski w Radzie Unii Europejskiej w II połowie 2011 r., na który w 2010 roku zaplanowano kwotę
w wysokości 130,3 mln zł, w tym 113,8 mln zł z budżetu państwa
Program został wyodrębniony na poziomie działania w ramach podzadania 15.4.3. Przygotowanie do
Prezydencji polskiej w Radzie Unii Europejskiej w zadaniu 15.4. Koordynacja polityki europejskiej.
Zadaniem programu jest zapewnienie finansowania, w latach 2010-2012, przygotowań i przeprowadzenia
prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej w drugiej połowie 2011 r. Koordynatorem programu jest
pełnomocnik rządu ds. przygotowania organów administracji rządowej do sprawowania przez Polskę
przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej. Od sprawności i fachowości polskiego przewodnictwa w dużym
stopniu zależeć będzie skuteczność funkcjonowania UE oraz jakość podejmowanych decyzji, które przełożą
się na życie prawie 500 milionów obywateli. Przewodnictwo w Unii Europejskiej będzie okazją do
wzmocnienia pozycji Polski wśród państw członkowskich. Prezydencja jest też wyjątkową okazją do
kreowania wizerunku naszego kraju, jako państwa skutecznego i zaangażowanego we wzmacnianie Unii
Europejskiej. Przewodnictwo umożliwi również realizację przedsięwzięć uznanych przez Polskę za
najważniejsze dla Wspólnoty w kontekście wyzwań i potrzeb obecnej oraz przyszłej polityki europejskiej.
W ramach ww. programu przewiduje się całościowe zestawienie planowanych kosztów w związku z polską
prezydencją, tj. kosztów, które będą koordynowane na poziomie centralnym (część centralna programu

375
strony : 1 ... 30 ... 70 ... 74 . [ 75 ] . 76 ... 84

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: