eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze

- projekt dotyczy wytyczenia nowych kierunków prorozwojowych dla lotnictwa cywilnego, rozwiązań prawnych wzmacniających nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną w lotnictwie cywilnym, służących budowie i rozwojowi infrastruktury lotniskowej i nawigacyjnej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2113
  • Data wpłynięcia: 2009-06-10
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy - Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2011-06-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 170, poz. 1015

2113-poprawka

6. Komendant
oddziału Straży Granicznej dokonuje
ustaleń w zakresie istnienia przesłanek, o których
mowa w ust. 4, i udziela informacji w terminie 21 dni
od dnia wystąpienia o udzielenie informacji przez
zarządzającego lotniskiem.
7. Organy
władzy publicznej, administracji publicznej
oraz służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo
publiczne są obowiązane do udzielania, na wniosek
komendanta oddziału Straży Granicznej, informacji,
o której mowa w ust. 4, o osobie ubiegającej się
o dostęp do strefy zastrzeżonej lotniska, w terminie
10 dni od dnia otrzymania wniosku.
8. Strefy kontrolowanego dostępu znajdujące się poza
terenem lotniska wyznacza się w miejscach lokalizacji:
1) radaru;
2) lotniczych urządzeń naziemnych, w tym
w szczególności systemu lądowania według
wskazań przyrządów (ILS), radiolatarni
ogólnokierunkowej VHF (VOR), radiolatarni
bezkierunkowej (NDB);
3) anteny radiowej wysokiej częstotliwości;
4) generatorów prądu;
5) stacji meteorologicznej;
6) magazynów paliw;
7) pomieszczeń producentów zaopatrzenia
pokładowego;
8) magazynów ładunków przeznaczonych do
przewozu lotniczego;
9)
baz technicznych przewoźników lotniczych
prowadzących działalność z terenu danego
lotniska.
21
 
 
9.
Strefy, o których mowa w ust. 8, wyznacza właściciel
urządzeń lub obiektów położonych w tej strefie po:
1) zawarciu umowy z właścicielem lub innym
posiadaczem terenu, na którym znajdują się
urządzenia lub obiekty;
2) uzyskaniu zgody:
a) zarządzającego lotniskiem, na rzecz którego
jest prowadzona działalność,
b) Straży Granicznej,
c) Policji,
d) Służby Celnej,
e) Prezesa
Urzędu.
10. Za
ochronę stref, o których mowa w ust. 8, odpowiada
właściciel urządzeń lub obiektów wymienionych

w ust. 8.
Art. 188b. 1.
Prezes Urzędu wydaje, na wniosek polskiego
przewoźnika lotniczego, certyfikat członka załogi
statku powietrznego, zwany dalej „CMC”, osobie:
1) wykonującej zadania na rzecz polskiego
przewoźnika lotniczego na podstawie umowy
o pracę lub umowy cywilnoprawnej;
2) posiadającej kwalifikacje konieczne do
wykonywania obowiązków członka załogi statku
powietrznego;
3) co do której komendant oddziału Straży Granicznej
udzielił, na wniosek Prezesa Urzędu, informacji
o braku negatywnych przesłanek do jego wydania.
2. CMC uprawnia do przekraczania granicy państwowej
w obszarze lotniczego przejścia granicznego w ramach
wykonywania obowiązków służbowych członka załogi
statku powietrznego oraz potwierdza tożsamość osoby
22
 
 
w nim wskazanej w zakresie danych, jakie ten
dokument zawiera.
3.
Przy ustalaniu przesłanek, o których mowa w ust. 1
pkt 3, art. 188a ust. 4 – 7 stosuje się odpowiednio.
4.
CMC wydaje się na czas określony.
5.
Prezes Urzędu cofa CMC w razie ustania okoliczności
uzasadniających jego wydanie.
6.
Wydanie CMC, odmowa jego wydania oraz cofnięcie
następuje w drodze decyzji administracyjnej.
7. Prezes
Urzędu prowadzi rejestr osób posiadających
CMC.

Art. 188c. Prezes Urzędu, w drodze decyzji administracyjnej,
wprowadza odstępstwa od wymagań w zakresie ochrony
lotnictwa cywilnego, o których mowa w rozporządzeniu
nr 300/2008/WE.
Art. 188d. 1. Czynności kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa
cywilnego w imieniu Prezesa Urzędu wykonuje audytor
krajowy kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa
cywilnego, zwany dalej „audytorem krajowym”,
posiadający certyfikat audytora krajowego i wpisany na
prowadzoną przez Prezesa Urzędu listę audytorów
krajowych.
2. Czynności kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa
cywilnego w podmiocie prowadzącym działalność
lotniczą wykonuje audytor wewnętrzny kontroli jakości
w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, zwany dalej
„audytorem wewnętrznym”, posiadający certyfikat
audytora wewnętrznego i wpisany na prowadzoną przez
Prezesa Urzędu listę audytorów wewnętrznych.
23
 
 
3. Certyfikat audytora krajowego może otrzymać osoba,
która spełnia wymagania, o których mowa w pkt 15.2
załącznika II do rozporządzenia nr 300/2008/WE,
a także dodatkowe wymagania określone w przepisach
wydanych na podstawie art. 189 ust. 2, w tym dotyczące
wiedzy i umiejętności przeprowadzania audytu, i nie
była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo
lub przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie oraz
zdała egzamin certyfikujący przeprowadzony przez
Prezesa Urzędu.
4. Certyfikat audytora wewnętrznego może otrzymać
osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem
za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione
umyślnie, spełnia dodatkowe wymagania określone
w przepisach wydanych na podstawie art. 189 ust. 2,
w tym
dotyczące wiedzy i umiejętności
przeprowadzania audytu, oraz zdała egzamin
certyfikujący przeprowadzony przez Prezesa Urzędu.
5. Prezes Urzędu wydaje albo odmawia wydania
certyfikatu audytora krajowego oraz certyfikatu audytora
wewnętrznego w drodze decyzji administracyjnej.
6. Warunkiem dokonania przez Prezesa Urzędu wpisu
osoby na listę audytorów krajowych jest uzyskanie
certyfikatu, o którym mowa w ust. 3, oraz spełnianie
warunków do uzyskania tego certyfikatu w momencie
wpisu na listę.
7. Warunkiem dokonania przez Prezesa Urzędu wpisu
osoby na listę audytorów wewnętrznych jest uzyskanie
certyfikatu, o którym mowa w ust. 4, oraz spełnianie
warunków do uzyskania tego certyfikatu w momencie
wpisu na listę.
24
 
 
8. Prezes Urzędu skreśla audytora krajowego z listy
audytorów krajowych oraz audytora wewnętrznego
z listy audytorów wewnętrznych, w przypadku gdy
przestał on spełniać warunki, o których mowa
odpowiednio w ust. 6 lub 7.”;
116b) art. 189 otrzymuje brzmienie:
„Art. 189. 1. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu
z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych określi,
w drodze rozporządzenia, z uwzględnieniem przepisów
międzynarodowych oraz Krajowego Programu Ochrony
Lotnictwa Cywilnego, o którym mowa w art. 187,
a także biorąc pod uwagę rodzaje lotnisk, szczegółowe
wymagania dotyczące programów ochrony, o których
mowa w art. 188.
2. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu
z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych oraz
Ministrem Obrony Narodowej określi, w drodze
rozporządzenia, Krajowy Program Kontroli Jakości
w

zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, w tym
dodatkowe wymagania, jakie powinien spełniać audytor
krajowy i audytor wewnętrzny, dotyczące
w szczególności wiedzy i umiejętności przeprowadzania
audytu przez audytora krajowego i audytora
wewnętrznego, szczegółowe warunki uzyskania
certyfikatu audytora krajowego i audytora
wewnętrznego, sposób prowadzenia list audytorów oraz
zakres i sposób przeprowadzenia egzaminów
certyfikujących, z uwzględnieniem przepisów Unii
Europejskiej w zakresie specyfikacji dla krajowych
programów kontroli jakości w dziedzinie ochrony
lotnictwa cywilnego.
25
 
 
strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20 ... 53

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: