eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze

- projekt dotyczy wytyczenia nowych kierunków prorozwojowych dla lotnictwa cywilnego, rozwiązań prawnych wzmacniających nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną w lotnictwie cywilnym, służących budowie i rozwojowi infrastruktury lotniskowej i nawigacyjnej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2113
  • Data wpłynięcia: 2009-06-10
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy - Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2011-06-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 170, poz. 1015

2113-akty-wykonawcze

9. Wydanie zezwolenia eksploatacyjnego dla
20.000
przewoźnika innego niż określony w pkt 7
10. Wydanie zezwolenia ogólnego obejmującego
przewóz towarów i/lub poczty dla przewoźnika
10.000
innego niż określony w pkt 8
11. Wydanie zezwolenia ogólnego obejmującego

przewóz pasażerów dla przewoźnika innego niż
15.000
określony w pkt 8
12. Wydanie zezwolenia pojedynczego

obejmującego przewóz pasażerów,

upoważniającego do wykonania dziesiątego i
15.000
kolejnych lotów w danym sezonie rozkładowym
dla przewoźnika innego niż określony w pkt 8
13.
Inne czynności związane z wydaniem
0
zezwolenia, o którym mowa w pkt. 1-12, w tym
zamiana zezwolenia
14. Wydanie zezwolenia na wynajęcie statku

powietrznego z załogą powyżej 5 dni (WET-
8.000
LEASE)
15.
Wydanie zezwolenia na przelot obcego
4.000
operatora lotniczego w polskiej przestrzeni
powietrznej z materiałami niebezpiecznymi
wymagającymi zezwolenia (DGR)
16.
Wydanie zezwolenia operacyjnego na
4.000
prowadzenie lotniczej działalności gospodarczej
dla podmiotów spoza Unii Europejskiej
17. Wydanie zezwolenia na prowadzenie
Opłata podstawowa
pokazów lotniczych
150
zwiększona o 50 za każdy dzień wykonywania
pokazów dla każdego statku powietrznego
używanego w pokazach

Część II Licencje i świadectwa kwalifikacji

2.1. Licencje i świadectwa kwalifikacji mechaników obsługi technicznej
1 2
Rodzaj czynności urzędowej Wysokość opłaty lotniczej w PLN
1. Wydanie licencji mechanika poświadczającego
200
obsługę techniczną statku powietrznego wg
ICAO, jej przedłużenie lub wznowienie
2. Każde następne wydanie licencji, o której
100
mowa w pkt 1
3. Wpisanie nowego uprawnienia do licencji, o
200
której mowa w pkt 1, za każde uprawnienie
4. Uznanie licencji, o której mowa w pkt 1,
1.000
wydanej przez właściwy organ obcego państwa
5.
Wydanie licencji mechanika obsługi

technicznej statku powietrznego po raz pierwszy:
a) Part-66 w kategoriach B1.1, B1.3, C
400
b) Part-66 w kategoriach B1.2, B1.4, B2
200
c) Part-66 w kategoriach A1., A2, A3, A4
100
6. Każde następne wydanie licencji, o której
100
mowa w pkt 5.
7. Uznanie i wpisanie w licencji, o której mowa w
200
pkt 5, nowej kategorii/podkategorii
8. Wpisanie typu statku powietrznego na
200
podstawie świadectwa wystawionego przez
organizację Part-147
9.
Wpisanie typu statku powietrznego na
400

18
podstawie świadectwa wystawionego przez
organizację inną niż Part-147
10. Zniesienie ograniczenia obsługowego 100
11. Przedłużenie ważności licencji mechanika
200
poświadczenia obsługi technicznej Part-66
12. Wznowienie ważności licencji mechanika
300
obsługi technicznej Part-66
13. Każda zmiana w licencji, o której mowa w pkt
50
5, dokonana na wniosek podmiotu
14.
Konwersja kwalifikacji krajowych do licencji

Part-66:
a) na kategorię/podkategorię A.x według Part-66
50
b) na każdą kategorię/podkategorię B1.2, B1.4,
100
B2 według Part-66
c) na każdą kategorię/ podkategorię B1.1., B1.3
200
według Part-66
15. Wydanie lub dokonanie zmiany w
100
świadectwie kwalifikacji mechanika obsługi
technicznej (za pierwsze wydanie i za każdą
zmianę)
2.2. Licencje i świadectwa kwalifikacji pozostałych członków personelu lotniczego
1 2
Rodzaj czynności urzędowej Wysokość opłaty lotniczej w PLN
1. Wydanie licencji po raz pierwszy, jej

przedłużenie lub wznowienie:
a) pilota samolotowego turystycznego, pilota

śmigłowcowego turystycznego, pilota
100
wiatrakowcowego turystycznego, pilota balonu
wolnego, pilota szybowcowego
b) pilota samolotowego zawodowego, pilota

śmigłowcowego zawodowego, pilota

wiatrakowcowego zawodowego, pilota

sterowcowego zawodowego, nawigatora
200
lotniczego, mechanika pokładowego,
radiooperatora pokładowego, informatora służby
informacji powietrznej
c) pilota śmigłowcowego liniowego, pilota
300
sterowcowego liniowego, dyspozytora lotniczego,
praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego,
kontrolera ruchu lotniczego
d) pilota samolotowego liniowego
500
2. Każde następne wydanie licencji:

a) pilota samolotowego turystycznego, pilota
50
śmigłowcowego turystycznego, pilota
wiatrakowcowego turystycznego, pilota balonu
wolnego, pilota szybowcowego
b) pilota samolotowego zawodowego, pilota
100
śmigłowcowego zawodowego, pilota
wiatrakowcowego zawodowego, pilota
sterowcowego zawodowego, nawigatora
lotniczego, mechanika pokładowego,
radiooperatora pokładowego, skoczka
spadochronowego zawodowego, informatora
służby informacji powietrznej
c) pilota śmigłowcowego liniowego, pilota
150
sterowcowego liniowego, praktykanta-kontrolera
ruchu lotniczego, kontrolera ruchu lotniczego,
dyspozytora lotniczego
d) pilota samolotowego liniowego
250

19
3. Wpisane nowego uprawnienia do licencji, za

każde uprawnienie:
a) pilota balonu wolnego, pilota szybowcowego
50
b) pilota samolotowego turystycznego, pilota
100
śmigłowcowego turystycznego, pilota
wiatrakowcowego turystycznego
c) pilota samolotowego zawodowego, pilota
200
śmigłowcowego zawodowego, pilota
wiatrakowcowego zawodowego, pilota
sterowcowego zawodowego, nawigatora
lotniczego, mechanika pokładowego,
radiooperatora pokładowego, informatora służby
informacji powietrznej
d) pilota śmigłowcowego liniowego, pilota
300
sterowcowego liniowego, dyspozytora lotniczego,
praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego,
kontrolera ruchu lotniczego
e) pilota samolotowego liniowego
500
4. Uznanie licencji wydanej przez właściwy organ

obcego państwa:

a) pilota samolotowego turystycznego, pilota
500
śmigłowcowego turystycznego, pilota
wiatrakowcowego turystycznego, pilota balonu
wolnego, pilota szybowcowego
b) pilota samolotowego zawodowego, pilota
1.000
śmigłowcowego zawodowego, pilota
wiatrakowcowego zawodowego, pilota
sterowcowego zawodowego, nawigatora
lotniczego, mechanika pokładowego,
radiooperatora pokładowego, skoczka
spadochronowego zawodowego, informatora
służby informacji powietrznej
f) pilota śmigłowcowego liniowego, pilota 1.500
sterowcowego liniowego, dyspozytora lotniczego,
praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego,
kontrolera ruchu lotniczego
c) pilota samolotowego liniowego
2.500
5. Wydanie świadectwa kwalifikacji po raz

pierwszy, jego przedłużenie lub wznowienie dla:

pilota lotni, pilota paralotni, pilota motolotni, pilota

statku powietrznego o maksymalnej masie
80
startowej do 495 kg, pilota-operatora modelu
latającego, skoczka spadochronowego
6. Wpisane nowego uprawnienia do świadectwa
80
kwalifikacji, za każde uprawnienie
7. Uznanie świadectwa kwalifikacji wydanego 1.700
przez właściwy organ obcego państwa

Część III Certyfikaty, świadectwa, zaświadczenia i inne dokumenty

Część 3.1. Certyfikacja ośrodków i organizacji szkolenia lotniczego
Rodzaj czynności rządowej
Wysokość opłaty lotniczej w PLN
1 2
1. Przeprowadzenie procesu certyfikacji ośrodka

lub organizacji szkolenia lotniczego na
Opłata podstawowa
prowadzenie działalności szkoleniowej po raz
500
pierwszy i wydanie certyfikatu FTO lub TRTO
zwiększona o opłatę za poszczególne
albo wznowienie ważności tego certyfikatu w
specjalności
zakresie specjalności lub uprawnień:
a) skoczka spadochronowego, pilota – operatora


20
modelu latającego, pilota paralotni, pilota lotni,

uprawnienia na klasę samolotów:

jednosilnikowych, tłokowych, lądowych,

uprawnienia do wykonywania lotów
100
kontrolowanych VFR, uprawnienia do

wykonywania lotów nocnych VFR, uprawnienia
za każdą specjalność lub uprawnienie
na motoszybowiec turystyczny, uprawnienia na
klasę balonu, uprawnienia do wykonywania lotów
z napędem, uprawnienia do wykonywania lotów
na motoparalotni
b) pilota turystycznego, pilota samolotu

ultralekkiego, pilota śmigłowca ultralekkiego,
200
pilota wiatrakowca ultralekkiego, pilota motolotni,

pilota balonu wolnego, pilota szybowcowego
za każdą specjalność
c) uprawnienia do lotów z pasażerem,

uprawnienia do zarobkowego wykonywania

czynności dowódcy balonu wolnego na gaz,
300
uprawnienia do zarobkowego wykonywania

czynności dowódcy balonu wolnego na ogrzane
za każde uprawnienie
powietrze
d) nawigatora lotniczego, mechanika

pokładowego, radiooperatora pokładowego,

uprawnienia na klasę samolotów
400
wielosilnikowych, tłokowych, lądowych,

za każdą specjalność lub uprawnienie
e) skoczka spadochronowego zawodowego,
500
instruktora

za każdą specjalność lub uprawnienie
f) uprawnienia do lotów IFR, uprawnienia pilota
700
doświadczalnego, uprawnienia skoczka

spadochronowego doświadczalnego
za każde uprawnienie
g) pilota zawodowego, uprawnienia na typ
750
samolotu z załogą jednoosobową (wpisywany do

licencji), uprawnienia na typ śmigłowca
za każdą specjalność lub uprawnienie
jednosilnikowy z załogą jednoosobową
d) pilota liniowego szkolenie modułowe,
1.500
informatora służby informacji powietrznej,

dyspozytora lotniczego, uprawnienia na typ
za każdą specjalność lub uprawnienie
śmigłowca wielosilnikowy z załogą jednoosobową
i) praktykanta kontrolera ruchu lotniczego,
2.000
kontrolera ruchu lotniczego

j) pilota liniowego szkolenie zintegrowane
2.450
k) uprawnienie na typ samolotu z załogą
3.000
wieloosobową, uprawnienie na typ śmigłowca z

załogą wieloosobową
za każde uprawnienie
2. Przeprowadzenie procesu uznania certyfikatu
Opłata podstawowa
ośrodka lub organizacji szkolenia lotniczego
5.000
wydanego przez inne państwo na podstawie
zwiększona o opłatę za poszczególne
wymagań ICAO:
specjalności
a) skoczka spadochronowego, pilota – operatora

modelu latającego, pilota paralotni, pilota lotni,

uprawnienia na klasę samolotów

jednosilnikowych, tłokowych, lądowych,
600
uprawnienia do wykonywania lotów

kontrolowanych VFR, uprawnienia do
za każdą specjalność lub uprawnienie
wykonywania lotów nocnych VFR, uprawnienia
na motoszybowiec turystyczny, uprawnienia na
klasę balonu, uprawnienia do wykonywania lotów
z napędem, uprawnienia do wykonywania lotów
na motoparalotni

21
b) pilota turystycznego, pilota samolotu
1.200
ultralekkiego, pilota śmigłowca ultralekkiego,

pilota wiatrakowca ultralekkiego, pilota motolotni,
za każdą specjalność
pilota balonu wolnego, pilota szybowcowego
d) uprawnienia do lotów z pasażerem,
1.800
uprawnienia do zarobkowego wykonywania

czynności dowódcy balonu wolnego na gaz,
za każde uprawnienie
uprawnienia do zarobkowego wykonywania
czynności dowódcy balonu wolnego na ogrzane
powietrze
e) nawigatora lotniczego, mechanika

pokładowego, radiooperatora pokładowego,
2.400
uprawnienia na klasę samolotów

wielosilnikowych, tłokowych, lądowych,
za każdą specjalność lub uprawnienie
f) skoczka spadochronowego zawodowego,
3.000
instruktora

za każdą specjalność lub uprawnienie
g) uprawnienia do lotów IFR, uprawnienia pilota
4.200
doświadczalnego, uprawnienia skoczka

spadochronowego doświadczalnego
za każde uprawnienie
h) pilota zawodowego, uprawnienia na typ
4.500
samolotu z załogą jednoosobową (wpisywany do

licencji), uprawnienia na typ śmigłowca
za każdą specjalność lub uprawnienie
jednosilnikowy z załogą jednoosobową

j) pilota liniowego szkolenie modułowe,
informatora służby informacji powietrznej,
9.000
dyspozytora lotniczego, uprawnienia na typ

śmigłowca z załogą jednoosobową wielosilnikowy
za każdą specjalność lub uprawnienie
k) praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego i
12.000
kontrolera ruchu lotniczego
l) pilota liniowego szkolenie zintegrowane
12.400
m) uprawnienia na typ samolotu z załogą
18.000
wieloosobową, uprawnienia na typ śmigłowca z

załogą wieloosobową
za każdą specjalność lub uprawnienie
3.
Przeprowadzenie procesu certyfikacji

symulatorów po raz pierwszy i wydanie
certyfikatu albo wznowienie ważności certyfikatu
dla:
a) urządzeń do podstawowego szkolenia (JAR-
1.500
STD 4),
b) urządzeń szkolenia procedur pilotażu i
3.000
nawigacji – (JAR-STD 3),
c) urządzeń treningowych – (JAR-STD 2),
6.000
d) symulatora lotu samolotów (JAR-STD 1A),
8.000
symulatora lotu śmigłowców (JAR-STD 1H).
4.Przeprowadzenie procesu certyfikacji MTO

Part-147 (szkolenia ogólno-lotnicze) po raz
pierwszy i wydanie certyfikatu zatwierdzenia:
a) dla MTO na kategorię/podkategorię A1; A2; A3
500
lub A4 za każdą podlategorię,
b) dla MTO na kategorię/podkategorię B1.2,
600
B1.4, B2 za każdą kategorię lub podlategorię,
c) dla MTO na kategorię/podkategorię B1.1, B1.3
700
za każdą kategorię lub podkategorię,
d) dla MTO szkolącej na wszystkie
2.500
kategorie/podkategorie B1 i B 2 (Basic)
5. Przeprowadzenie procesu certyfikacji MTO
Part-147 (szkolenia na typ statku powietrznego)
po raz pierwszy i wydanie certyfikatu
zatwierdzenia:

22
strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 20 ... 60 ... 150

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: